Ga naar het forum
Mistagamerone: Zie ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Mistagamerone: Zie nieuwe blog!

372 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
12.4 K Weergaven

Tsja, zo zou je het kunnen zeggen, maar er kan altijd een 200BB gozer na je zitten met AA, toch? Bovendien zal hij niet alleen maar tegen shortstackers spelen.

Aan tafel zitten met 1/5e BR is simpelweg niet slim... Sure, je zet het niet altijd op het spel, maar je zal zeker de situatie tegenkomen waarin je dit wel moet doen.

Maar goed, genoeg over BRM, daar is in deze thread al vaak genoeg voor gewaarschuwd.

natuurlijk heb je altijd een kans dat je met KK tegen een reg komt te zitten die AA heeft gepakt... en dan verlies ik 100BB? dan sta ik nog steeds winst... want ik ben vanaf $4000 deze tactiek gaan spelen en heb nu al meer dan $5000... ik heb er wel degelijk rekening mee gehouden, het kan natuurlijk ook zijn dat deze reg QQ heeft en je de hand dus wint, dus ik denk dat dat muntje net zo vaak jouw kant opvalt als de zijne, maar deze situaties komen in die paar handjes vrij weinig voor.

je moet het zo zien ik riskeer op dat moment 1/5 van mn br door zo hoog in te kopen, maar doordat ik vooral tegen shortstacks speel die zichzelf inkopen voor 20 of 25 BB wordt het uiteindelijk maar 1/20 tot 1/25 van mn BR....

wil je op deze tactiek kritiek leveren? be my guest
ik weet dat ik ook mensen heb die achter me staan, het is niet dat ik niet naar de kritieken luister ik probeer er wel degelijk wat van te leren... uiteindelijk zal ik iemand anders deze tactiek ook afraden,

uiteindelijk is het mijn geld, en moet ik op mijn manier omhoog klimmen in de limieten, en of dit nou via de goede of de foute weg is... tot nu toe ga ik omhoog en dat is voor mij belangrijk... en om eerlijk te zijn zie ik dit niet als een foute manier om mn br op te bouwen

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door Mistagamerone
natuurlijk heb je altijd een kans dat je met KK tegen een reg komt te zitten die AA heeft gepakt... en dan verlies ik 100BB? dan sta ik nog steeds winst... want ik ben vanaf $4000 deze tactiek gaan spelen en heb nu al meer dan $5000... ik heb er wel degelijk rekening mee gehouden, het kan natuurlijk ook zijn dat deze reg QQ heeft en je de hand dus wint, dus ik denk dat dat muntje net zo vaak jouw kant opvalt als de zijne, maar deze situaties komen in die paar handjes vrij weinig voor.

je moet het zo zien ik riskeer op dat moment 1/5 van mn br door zo hoog in te kopen, maar doordat ik vooral tegen shortstacks speel die zichzelf inkopen voor 20 of 25 BB wordt het uiteindelijk maar 1/20 tot 1/25 van mn BR....

ik weet dat ik ook mensen heb die achter me staan, het is niet dat ik niet naar de kritieken luister ik probeer er wel degelijk wat van te leren... uiteindelijk zal ik iemand anders deze tactiek ook afraden,

uiteindelijk is het mijn geld, en moet ik op mijn manier omhoog klimmen in de limieten, en of dit nou via de goede of de foute weg is... tot nu toe ga ik omhoog en dat is voor mij belangrijk... en om eerlijk te zijn zie ik dit niet als een foute manier om mn br op te bouwen

Ik heb heel vaak dit soort verhalen gehoord van mensen die boven hun bankroll speelden, vaak ging het lange tijd goed maar uiteindelijk eindigden ze allemaal met "en toen kreeg ik 4x set over set op 1 dag en was ik broke."

Je bent een enorm getalenteerde speler en het zou echt jammer zijn als je op zo een zure manier je geld verliest terwijl je net zo goed jezelf omhoog kan grinden op 200NL met veel minder risico. Op 1000NL spelen zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar waarom zou je dat risico lopen? Je bent zeker goed genoeg, en gedisciplineerd genoeg om je omhoog te grinden, dat heb je eerder ookal gedaan.

Ik zou het erg jammer vinden als ik hier over 2 wkeen moet lezen dat je busto bent door een een of andere domme fish die runner runner quads maakt ofzo.

waarom voel jij je vaak gelijk zo aangevallen?
Je had eerder aangegeven je strict aan BRM te houden... niet dat mij het uitmaakt, maar dat doe je dus blijkbaar niet. Vandaar dat ik vroeg waarom niet.

ik denk dat t heel frustrerend is om constant te lezen dat je voorzichtiger moet zijn terwijl je zelf t gevoel hebt dat je niet t verslaan bent en beter bent dan al die andere spelers en je dus redelijk veilig op dat niveau kunt spelen.

In dit geval geloof ik ook wel dat mista een edge heeft eerlijk gezegd. Maar dat neemt niet weg dat ook hij in een downswing kan komen, maar ik heb t idee dat hij verstandig genoeg is om op tijd terug te schakelen, en zo niet, dan verliest hij een paar duizend dollar. Lullig voor hem, maar nog steeds zijn eigen geld dus als hij dat weggooit is dat prima lijkt mij. Ik geloof dat iedereen nu wel genoeg gezegd heeft over mista zijn play en het spelen boven zijn br.

Mista, veel suc6 met jou manier van spelen, en ik zou zeggen, ship it :)

Edit: sorry leo, ik las je vraag verkeerd, had niet door dat je het had over het strikte br management was mista zou willen toepassen :)

dustje

het gaat er in het geheel niet om of hij een edge heeft of niet. Zijn pokerkwaliteiten staan hier toch neit ter discussie.

punt is gewoon dat als je met 20% van je bankroll aan een tafel gaat zitten , je het risico loopt broke te gaan. Al ben je 50 keer beter dan alle spelers die daar zitten bijeen.

Wat nou als iemand voor 100 BB pushed en hij heeft AA , dan kan ie nie folden. Villain showed KK en er val t K pats 100 BB kwijt. Dat gebeurt 2 , 3 keer , en zeg niet dat ddat nooit gebeurt en je bent broke.
dat is het punt waar het om gaat, niet zijn poker skills

Hij zei al meermaals te azen op de slechtere SSS spelers. Hij weet best ook wel dat je met dergelijke buy-in snel veel kan verliezen, waarom dit blijven herhalen :rolleyes:

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door skimon
Hij zei al meermaals te azen op de slechtere SSS spelers. Hij weet best ook wel dat je met dergelijke buy-in snel veel kan verliezen, waarom dit blijven herhalen :rolleyes:
Om hem uit zijn belssing te praten (of te typen in dit geval). Hij neemt hier onnodig veel risico, en ik denk dat iedreen hier het beste met hem voorheeft en niet wil zien dat hij door een downswing broke gaat. Hij lijkt de luck-factor te onderschatten en dat kan uiteindelijk erg nadelig voor hem uitpakken. Wij willen hem allemaal over een paar jaar aan de finaletafel van de WSOP terugzien maar dan moet hij niet broke gaan...

Gamblewhitme

je mag van je vader niet gokken en toch zit je heel de dag te pokere? + heb je 8,5 k naar je bankrekening overgeschreven... dit zien ze toch?

mijn pa heeft geen inzicht in mijn bankrekeing... heb internet bankieren en heb de ontvangst van afschriften stopgezet, + de laptop die ik leen staat op mijn kamer,,,, mijn pa komt daar nooit... en elke x als ik mn laptop afsluit haal ik ook alle software van party en stars eraf, zodat wanneer hij me niet kan betrappen als hij gaat controleren wanneer ik er niet ben

mijn pa heeft geen inzicht in mijn bankrekeing... heb internet bankieren en heb de ontvangst van afschriften stopgezet, + de laptop die ik leen staat op mijn kamer,,,, mijn pa komt daar nooit... en elke x als ik mn laptop afsluit haal ik ook alle software van party en stars eraf, zodat wanneer hij me niet kan betrappen als hij gaat controleren wanneer ik er niet ben

Misschien een handige tip
Zet gwn een wachtwoord op je laptop (of een eigen profiel met wachtwoord op de geleende laptop ofzo)
Zal je heel wat download-werk besparen :)

SeaJaws

Je mag tegen veel slechtere spelers (liefst maniacs) wel naar een hogere limiet gaan, maar niet ineens een limiet 10x hoger, hoeveel hoger moet je zelf wat inschatten, maar 5 buy ins of minder is altijd te weinig imo. Om dan idd direct links van die speler te gaan zitten en alleen tegen hem te spelen. Dit haal ik wel uit een fixed limit artikel, maar is waarschijnlijk ook wel toepasbaar op no limit.

Of je gaat op kamers, kost maar ongeveer 4 BI per maand op NL100 :G

Sharkking89

Oorspronkelijk gepost door Alecos89

:heart: dan speel je buiten je brm

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Alecos89

+1 :D

vandaag ga ik maar een xtje ´vroeg´slapen ;) ik doe nu precies het tegenovergestelde van grinden... ik bekijk de hoge limieten heel veel... en als ik dan op een tafel zie dat een shortstacker zn geld weg loopt te gooien, wacht ik totdat de plek links van hem vrijkomt, en dan koop ik gewoon in voor 100BB;) en dan knallen maar... meestal heb ik dan in een paar handjes maar 10BB maar op NL1000 is dat wel lekker $100:) Ik vermijd wel de potten met de regs op die limiet het is wel irritant dat je soms in een heel uur geen enkele hand speelt omdat je niet het gevoel heb dat je een edge heb op iemand... en heel simpel... geen edge... is niet spelen...

bovendien heb ik nu ook niet zo´n zin om te grinden omdat ik gisteren 2 dagen achter elkaar heb gegrind :baby:

BR: $5133,48

nice one

nice blog sir!

Zou gewoon op NL400 blijven als ik jou was, maar moet je zelf weten.

Leuke winst maak je. De een gaat sneller de limieten omhoog dan de ander. Jij doet het gewoon vrij snel, is niks mis mee. Ook lekker hyperaggro brm in het begin, vind ik ook mooi, zo ben ik ook begonnen.

Nederlanders zeuren gewoon vaak van nature. Trek je niks aan van jaloezie joh. Jij hanteert je eigen, best solide brm, met een beetje suicide approach op de lage limieten in het begin. Is prima.

Je hebt nog geen echte downswing gehad heb ik gezien (10+ BI downswings zijn wekelijkse kost voor NLSH spelers), maar dat maakt niet uit. Met solide brm, en tiltloos spel, moet je daar ook wel doorheen zien te komen.

GL @ de tafels.

post anders eens een screenie of graph zijn we meteen van dat gezeur af.

B.U.M.P. =)

Sharkking89

broke? It's awful quite