Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

calling range toernooi poker

24 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
6,445 Weergaven
jeroengr

als je uit gaat van 3000 chips 10 min blind levels.
ik call als ik op de bb zit tegen meerdere personen alle souted connectors en one and 2 gappers.
tegen een raise van 1 persoon call ik vaak met a2s t/m a5s en a10s t/m aks.
soms reraise ik natuurlijk met aks ligt aan de stats en welke positie die raist.
en call ik vaak tegen 1 persoon met kxs en qxs.
zie laatste tijd als ik tegen 1 persoon speel dat er vaak met alle souted kaarten gespeeld word zoals 102s lijkt mij niet profitable.
hoe spelen jullie je souted connectors one and two gappers bij normale stack op de big blind.

Beantwoorden
Citeren
23 reacties
kokkie1975

pfff is geen eenduidig antwoord op te geven en hangt heel erg af van de info die ik op villain(s) heb.
Maar op de bb tegen unknowns
- call ik na een raise in early position met :

99-22, AJs-A8s, KTs+, QTs+, JTs, T9s, AJo-A9o, KJo+
en 3-bet ik met : TT+, AQs+, AQo+

- call ik na een raise in middelpositie met :
77-22, A8s-A2s, KJs-K2s, Q5s+, J5s+, T6s+, 96s+, 86s+, 75s+, 64s+, 54s, A9o-A2o, K7o+, Q9o+, J9o+, T8o+, 98o
en 3-bet ik met : 88+, A9s+, KQs, ATo+

- call ik na een raise in late positie met :
55-22, A6s-A2s, K9s-K2s, QTs-Q2s, J4s+, T5s+, 95s+, 85s+, 75s+, 64s+, 53s+, A7o-A2o, KTo-K2o, Q4o+, J7o+, T7o+, 97o+, 86o+, 76o
en 3-bet ik met : 66+, A7s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Eigenlijk weinig toe te voegen wat kokkie1975 te melden heeft dan dat ik de thread naar de SNG en Toernooien sectie heb verplaatst. Aangezien deze vraag niet over cashgamen gaat :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

tegen een raise van 1 persoon is callen met 45s toch helemaal niet profitable. omdat als je hit vaak tegen 1 persoon niet genoeg uitbetaald krijgt.
handen als 810o zijn toch sowieso niet profitable omdat ze niet genoeg waarde hebben. ??

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Je hebt omdat je in de bb zit al geld in de pot zitten .
Hierdoor krijg je afhankelijk van de grote van de raise nu meestal wel heel goede odds om te callen en je bb te defenden. Je kan dus met veel meer handen spelen.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

dat snap ik wel maar hier op deze site leer je dat callen met 810o niet winstgevend is. en tegen 1 persoon een hand als 45s niet genoeg word afbetaald als je hit. callen met a2s t/m a5s hebben nog meer waarde omdat je daar ook straat kansen hebt toch

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

yep en flush kansen ook natuurlijk :f_wink:
Al zou ik ook niet gauw met off suite handen mee verdedigen en T8o zou ik ook folden.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

Dat is juist zo ruk aan toernooi poker en wss de reden waarom ik cash game, ik begrijp (en zal wss nooit begrijpen) waarom soms 72o pushen ev+ is en soms AA folden ev+ is...super weird, maar blijkbaar werkt dat zo met die gekke nash gastuh

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

:f_biggrin: :f_biggrin: klopt rogervieri :f_drink:

dat snap ik wel maar hier op deze site leer je dat callen met 810o niet winstgevend is. en tegen 1 persoon een hand als 45s niet genoeg word afbetaald als je hit. callen met a2s t/m a5s hebben nog meer waarde omdat je daar ook straat kansen hebt toch

Waar en bij welke artikelen staat dat dan ?????? :f_p:

Draai het eens om en ga is kijken met welke handen ( range ) je in deze situatie zelf vanuit elke positie zou openen, en met welke handen je dan fold op een 3-bet. En kijk dan met welke range je hier tegen kan defenden op de bb.
je defence range moet dan in iedergeval bestaan uit een call range, een 3-bet range en een 3-bet bluff range.
Zoals eerder al aangegeven zijn er nog (veel) meer factoren die meespelen.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

in de artikelen hier staat dat callen met o kaarten niet winstgevend is. en callen met souted connectors als 45 alleen tegen meerdere spelers omdat je anders niet genoeg afbetaald krijgt als je hit tegen 1 speler.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Waar en bij welke artikelen staat dat dan ?????? :f_p:

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

op deze site bij strategie toernooi poker

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Zal denk ik in het Hoe speel je een MTT? en dan in 1 van de artikelen waar in het artikel een link naar toe gaat. Al zijn de links dan weer die richting cash game charts gaat. Daarom denk ik dat je meer aan de Engelse thread MTT Beginner Coaching: Discussion and feedback thread zult hebben.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

kan het niet terug vinden was goldmember nu zilver kan het niet terug zien.
maar daar stond dat het winstgevend is om axs kxs qxs te callen tegen 1 speler als je op sb bb zit. maar tegen 1 speler callen op sb bb met handen als 46s 57s niet winstgevend is om te callen omdat je als je hit niet genoeg krijg betaald.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dan zou het artikel De vroege fase van een MTT kunnen zijn, maar die is denk al aardig outdated.
Al is het gewoon een zilver artikel.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

maar het klopt toch wel wat ik zeg tegen 1 speler zijn handen callen na een raise 45s 56s toch niet winstgevend omdat je vaak achter ligt en als je hit niet vaak genoeg afbetaald krijgt ?

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

Als regel klopt dat wel, maar het zijn ook goede handen om n vroege positie op te zoeken (geen mid of late positie, daar is hun range te wijd voor), want op elk non plaatje flop board kan je aanvallen, tevens ALS je goed hit met 45s op n A23 board, gaat utg echt niet z'n AQ+ wegleggen en pak je wss z'n stack

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

dat is toch juist onzin een goeie speler snapt toch wat positie is en zal op dit drawheavy board Juist niet zn hand naar het midden schuiven speel je tegen 3 spelers en je hit deze flop ja dan zal er wel 1 van callen.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr

laten we zeggen tegen agressief spelende tegenstanders wel en low stakes.
op high stakes niet.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Laten we zeggen in cashgame niet en in sng-mtt en mtt's wel :f_biggrin:
Zoals ik in mijn eerste post al zei : het is van meerdere factoren afhankelijk.
Je zal het dus hand voor hand-situatie voor situatie, keer per keer moeten bekijken of het wel of niet kan.

Beantwoorden
Citeren