Thank folks!
Het is hier momenteel een gekkenhuis (in ieder geval wanneer ik er zelf ook ben), dus momenteel kom ik er weinig aan toe.
Nog anderhalve maand, dan begint de vakantie weer
Zeezouts Daggedachten - De pokerspeler
Er is een bizar fenomeen in de wereld: de pokerspeler. Hij is mannelijk of vrouwelijk, maar meestal wel van het mannelijk geslacht. Jammer, want meer vrouwelijke spelers maakt het spel veel leuker, maar goed ...
Mensen zijn vreemde wezens, maar pokerspelers zijn nog heel wat vreemder. Meestal redelijk sterk overtuigd dat ze bovengemiddeld spelen, wat op zich al bizar is, maar bovenal heel erg gericht op rechtvaardigheid, althans zolang het in het voordeel is. Lucky rivers, mooie blufs en snoeiharde inkoppers worden graag 'even getoond', meestal met een grijnzende smiley om alles compleet te maken. Fijne pokerroom en goed voor het zelfvertrouwen.
Is er echter sprake van een verloren hand, bijvoorbeeld door een lucky river of mooie bluf van een tegenstander, dan is de hele wereld één en al onrecht, alles is rigged en we worden allemaal met naald en draad behandeld. Vaak volgt er dan nog een boze ♠_mad: of zo tot slot. Bagger pokerroom en het zelfvertrouwen daalt tot een ultiem dieptepunt.
Okay, niet ieder pokerspeler is zo, maar de meesten van ons zullen zich toch stiekem wel wat herkennen in dit misschien wat zwart/wit gestelde beeld. Ik val daar uiteraard niet onder, want ik tilt nooit en maak geen fouten. Hoogstens gaat het mis door de pokerroom, de reden waarom ik nog geen poenschepper ben, vrees ik.
De recreant
Er zijn ook spelers die alleen voor hun plezier spelen. Ze staan bekend als recreant, fish, gelegenheidsspeler en nog wat meer van die namen. Wij, pro's en wannabe pro's, spelen uiteraard veel beter en dus zoeken we ze vrolijk op aan de tafels, om eens wat dollars uit te wisselen. We geven ze een mooi kleurtje mee, zodat we ze later nog eens terug kunnen vinden om weer met ze te spelen, want het was best een fijne, lucratieve ervaring. Tenzij uiteraard de pokerroom ze het voordeel gaf en ze onze dollars meenamen, in plaats van omgekeerd. Wat is de wereld toch oneerlijk!
De rising star
Dat pokerspelers gemiddeld beter zijn dan gemiddeld, is dus nu bekend. 70% halen ze gemakkelijk. Hier, op PokerStrategy, zitten uiteraard vooral rising stars. De spelers die het gaan maken. We bekijken video's, volgen coachings en bespreken handen en dus staan we aan de top van de food chain. Althans, dat is de bedoeling.
In de praktijk kijken we eigenlijk maar weinig video's, laat staan dat we ze bestuderen. Ook posten we vooral beats of sublieme winnaars en geen slecht gespeelde handen (heb ik zelfs nog een topic over geopend. Liep niet echt, want we maken geen fouten :P). De coachings zijn -op enkele na- ook niet overvol, dus iets doen we verkeerd.
Waarom zeg ik dit?
Nee, dit is niet om iedereen op de hak te nemen. Ik vind het fenomeen pokerspeler gewoon fantastisch en wilde er eens wat gedachten over neertikken. Ook hoop ik dat spelers meer coachings gaan bezoeken en video's echt gaan bekijken. Ik kijk regelmatig video's, maar wanneer ik eerlijk ben, moet zeggen dat ik er misschien een stuk of drie ooit echt heb bestudeerd. Maar ik speel dan uiteraard ook bovengemiddeld.
Zoals gezegd: dit was een zwart/wit beschrijving. Toch is het wel eens goed om er bij stil te staan, dat we vaak denken beter te zijn dan in werkelijkheid het geval is. Post ook eens wat mislukte handen, foute beslissingen en sta open voor kritiek, dan leer je veel meer dan door alleen standaardhanden en beats te posten.
De zomer is alweer aardig opgeschoten, dus misschien een goed idee om dit op te pakken, als voorbereiding op die lange winteravonden ![]()
Zeezout
Het is inderdaad leuker om een "well played" te krijgen of te geven in plaats het schelden of "you lucky bastard" te geven te krijgen (soms is het echt gewoon luck) maar merendeel zijn het fouten die jij of iemand anders maakt die je doen winnen of verliezen.
ik zou zeker willen bijdragen aan je slecht gespeelde handen topic hoor zee want heb wel voorbeelden maar daar ik speel op unibet is dit zo goed of onmogelijk!
Maar speel sinds kort wel weer mtt's op stars dus het zal er wss wel van komen
Lees het nu pas, maar weer mooi geschreven door Zee. Wij zijn inderdaad de rising stars
Denk dat die tot na het weekend zal moeten wachten. Ben al de hele week aan het kwakkelen en tegelijkertijd het huishouden aan het voeren, dus er is niet zoveel inspiratie.
Komende week hoop ik alsnog weer flink aan de bak te gaan. Deze week viel het allemaal wat tegen wat power betreft.
Zeezouts Daggedachten - Overleven in de Kersttijd
De zomer is allang weer voorbij en we zijn weer aangekomen in de zoete dagen. De wereld lijkt net een beetje mooier, althans volgens de vloed aan advertenties die ons op de TV worden toegeworpen, als ware het koekjes voor een hond. Net als bij echte hondekoekjes krijg ik daar echter de neiging van om mijn maaltijden opnieuw te bekijken, na een bezoek aan mijn innerlijke mens.
Ik ben gek op december, maar heb er ook een grondige hekel aan. In die maand ben ik vaak ziek, loopt mijn slaapgebrek op tot astronomische hoogte en kom je eigenlijk nergens toe. Ben altijd blij wanneer de vakantie weer begint, zo ongeveer in de tweede week van januari ![]()
Positief
Toch is het niet allemaal kommer en kwel. Ik sta erom bekend dat ik gewoon zeg wat ik denk en dat zijn nu eenmaal niet altijd lieve woordjes. Ik heb echt de pest aan dat opgeklopte gevoel, dat je wordt aangeleerd als ware het de realiteit. Aan de andere kant is het echter ook goed om te zien dat mensen in deze periode net iets vaker om willen kijken naar anderen. Niet alle mensen, maar er zijn wel verschillen.
Zo kregen wij deze week tot tweemaal toe een enorm kerstpakket van twee plaatselijke kerken. Die hadden via via gehoord dat we het niet breed hebben -lees: onder bijstandsniveau- en kwamen spontaan aan de deur kloppen. "Alstublieft mijnheer! En fijne Kerstdagen!". Ik kom nooit in die kerken, dus zag het als een echte daad van meeleven. Gewoon een dikke
voor die acties.
Verder kreeg ik van een van de kids een leuk bedrag gestort om een serieuze tradepoging mee te wagen, zonder met scared money te moeten werken. Dat betekent dat ik in januari hoopvol kan beginnen met een nieuwe poging om financieel sterker te worden. Het is dus lang niet allemaal kommer en kwel in december.
Hoop
De periode van Kerst en Nieuw mag dan in veel opzichten vermoeiend en soms zelfs irritant zijn; het is ook een periode van hoop en vernieuwing. Voor mij een herinnering aan de komst van Jezus (ik geloof nu eenmaal) en voor velen een periode voor goede voornemens om dingen beter aan te pakken. Even een onderbreking van het werk en wat tijd om na te denken, mits je niet te veel naar die zoete reclames leeft.
Het kan goed zijn om even een paar dagen niet met een bezigheidstherapie bezig te zijn. Gewoon een flink stuk lopen en nadenken over de komende koers in je leven, kan bijvoorbeeld een flinke boost geven aan je motivatie. We hebben niet alles in de hand, maar kunnen wel 100% gaan voor wat we wél in de hand hebben. Zou bijna een tekst voor een tegeltje zijn: Denk niet aan wat je niet kunt doen, maar doe wat je wel kunt doen!
Het nieuwe jaar brengt nieuwe dingen, of die nu positief of negatief zijn. Mijn visie is om optimaal gebruik te maken en te genieten van de positieve dingen en me niet omver te laten blazen door negativiteit. Dan wordt 2018 vast een heel goed jaar.
Fijne feestdagen en een goed 2018!
Zeezout
Mooi stukje en jij ook ondanks dat het niet altijd fijn gaat in deze periode fijne kerstdagen en een gelukkig 2018.