Gisteren sinds de herstart een keer een sessie positief afgesloten. Iets meer speelbare handen gekregen en iets minder dom gespeeld ![]()
Voorlopig de starting hand chart maar redelijk strikt proberen te volgen, al zal ik hier en daar wat moeten aanpassen aan de 3,5BB die extra preflop op tafel ligt door de ante's. In ieder geval iets aggressiever tegen de blinds, al is de helft van de tafels makkelijk gevuld met spelers die met 40% van de range spelen
Na een beetje onwennige start ongeveer 1500 handen gespeeld, bijna volledig op NL2. Had er af en toe een tafel NL5 bij.
Uiteindelijk $6,00 verloren in de afgelopen 2 weken. Via freerolls $2,00 gewonnen, dus in totaal 2 stacks down.
Na wat twijfelachtige beslissingen in de eerste paar dagen daarna iets beter gaan spelen, iets meer zelfvertrouwen en aangepast aan het type spelers op deze limiet.
Doelen: Het volume ongeveer hetzelfde houden en de standaard outs vs odds getallen even opfrissen (flushdraw = ~9 outs = 9/46 = ~20% met nog 1 kaart te gaan, etc.)
Het wordt denk ik tijd de stap naar NL5 volledig te maken. Na een matige start ben ik bijna weer terug op het saldo van begin dit jaar. Qua bankrollmanagement kan het, qua zelfvertrouwen ook, LET'S GO ♠_thumbsup:
Bijna 2350 handen op 5NL. Beetje aftasten nog hoe er gespeeld wordt op deze limiet. Moet me ook verder verdiepen in de theorie, wanneer 3/4betten preflop, welke lijnen postflop, etc. De bronze artikelen geven helaas alleen de basis, misschien de boeken uit de boekenkast maar weer eens afstoffen.
Ben niet ontevreden met het netto resultaat zo vlak na de stap omhoog, maar ik speel met zoveel vraagtekens dat dat niet helpt met het zelfvertrouwen.
[*]
Almost 2350 hands at 5NL. Still figuring out how the game is played at this limit. I also need to delve deeper into the theory, when to 3/4-bet preflop, which lines to take postflop, etc. Unfortunately, the bronze articles only cover the basics, maybe it's time to dust off the books from the shelf.
I'm not unhappy with the net result so shortly after moving up, but I play with so many questions that it doesn't help my selfconfidence.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lMycjdJZjisfqX9gmZU7hBJc.png?f=user_large)
Heel typisch hoe ik in 99% van de gevallen beat ben als ik als preflop agressor op de river weerstand krijg. Zo erg dat ik achteraf beter in alle gevallen had kunnen folden. Dat voelt extreem exploitable, al zijn ze daar op 5NL niet zo snel mee bezig misschien. Toch eens verder in verdiepen, want nu kost het me serieus veel centjes.
Reden om je handen eens goed te analyseren denk ik ![]()
Kan nooit kwaad om ook je tegenstanderpool te analyseren
Sinds gisteren vraag ik me sowieso af of ik full ring antes wel profitabel kan spelen met de standaard BSS strategie. Gisteren tijdens de laatste 15-20 minuten van een sessie geen speelbare handen gehad of veel geschikte kans gezien te stealen. Dat kost zoveel BB/100 handen dat ik dat uiteindelijk niet kon compenseren met gewonnen potten. Liep best lekker voor mijn gevoel, speelde ook goed denk ik, maar ondanks een stack gewonnen te hebben toch de sessie bijna op 0 afgesloten.
Uiteindelijk had ik met de nieuwe 2024 BEGINNER'S GUIDE shorthanded strategie van LemOn36 in dezelfde periode 1 tafel 2NL shorthanded feitelijk meer gewonnen dan 5 tafels 5NL full ring ante. Hele kleine sample natuurlijk, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
De standaard BSS strategie is ook niet ontworpen voor games met antes. Het is gebaseerd op het toenmalig populaire fullring format met alleen small en big blind en een versie voor shorthanded 6 max. Antes vragen ongetwijfeld om aanpassingen in beide games.
Misschien zijn er wel video's waarin aanpassingen worden uitgelegd. Ik ken ze niet, maar je kunt eens zoeken tussen de video's en mogelijk zijn er ook threads over te vinden (mogelijk op Engels forum).
Succes!
Oorspronkelijk gepost door MeanGreen
Heel typisch hoe ik in 99% van de gevallen beat ben als ik als preflop agressor op de river weerstand krijg. Zo erg dat ik achteraf beter in alle gevallen had kunnen folden. Dat voelt extreem exploitable, al zijn ze daar op 5NL niet zo snel mee bezig misschien. Toch eens verder in verdiepen, want nu kost het me serieus veel centjes.
In mijn ervaring is het op de lagere limieten niet exploitable, maar als je nog op de river weerstand hebt, dan ben je inderdaad in 90% van de gevallen beat. Ik vind het erg lastig om mijn (pre-flop) grote handen op te geven op de turn of river, maar het bespaart je wel een hoop geld. Mijn ervaring is overigens niet zo heel groot, dus ik pretendeer ook niet dat dit de waarheid is.
Full ring ante games volledig achter me gelaten en op de 6-max 2024 guide gestort. In totaal over de afgelopen 2 weken helaas $ 34 verloren, maar het contrast tussen beide is enorm:
NL5 Full ring ante:
:fill(white):strip_exif()/f/image/a38CrG7tQmDGXlVgHaPwyHK7.png?f=user_large)
NL2 6-max:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6otUz5IyiCmbDZZ9SlkN8Trp.png?f=user_large)
NL5 6-max:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2c2kfdiXYCTr8QYk263YJPfx.png?f=user_large)
Het is intensief om de nieuwe strategie te volgen, met 8 preflop charts en meerdere situaties per chart is het bijna per hand opzoeken wat de recommended play is. Postflop is ook intensief met een aantal verschillende plays afhankelijk van de situaties zoals preflop raised IP of OOP, preflop 3bet, preflop call, etc.
Belangrijkste is dat het veel vertrouwen geeft nadat full ring ante een stapeltje buyins heeft gekost en het bijbehorende vertrouwen geen goed heeft gedaan. De resultaten zijn positief ![]()
NL2 een kleine 400 handen gespeeld om de strategie een beetje in de vingers te krijgen, eerst 1 tafel en later 2. Daarna NL5 gestart, eerst met 2 tafels en gisteren uiteindelijk met 4 een uurtje gedraaid. In totaal ongeveer 750 handen.
Het plan is volle bak verder te gaan op deze nieuwe weg, de vraag is even hoe ik al die charts ga onthouden, al zal het op termijn meer om een juiste play in een bepaalde situatie gaan, dan een exact juist uitgevoerde starting hand selectie. De oude 6-max had ook 3 losse charts afhankelijk van loose of tight play. Al wil ik liever eerst de charts exact opvolgen en begrijpen voordat ik ga afwijken en experimenteren.
De video en guide raad ik zeker aan, LemOn is leuk om naar te luisteren. De preflop video is beschikbaar, deze week volgt de postflop sessie.
[*]
Having completely left full ring ante games behind, I've immersed myself in the 6-max 2024 guide. Unfortunately, over the past 2 weeks, I've lost $34 in total, but the contrast between the two is enormous:
(see above)
It's intensive to follow the new strategy; with 8 preflop charts and multiple situations per chart, it's almost a matter of looking up the recommended play for each hand. Postflop is also intensive, with several different plays depending on the situations such as preflop raised in position (IP) or out of position (OOP), preflop 3bet, preflop call, etc.
Most importantly, it instills a lot of confidence after losing a stack of buy-ins to full ring ante and the corresponding confidence boost has been beneficial. The results are positive ![]()
Played around 400 hands of NL2 to get a feel for the strategy, starting with 1 table and later 2. Then moved on to NL5, starting with 2 tables and yesterday eventually played with 4 for about an hour. Approximately 750 hands in total.
The plan is to continue full steam ahead on this new path. The question is how to remember all those charts, although eventually it will be more about making the right play in a certain situation than executing the exact starting hand selection. The old 6-max also had 3 separate charts depending on loose or tight play. However, I'd prefer to follow and understand the charts exactly before deviating and experimenting.
I definitely recommend the video and guide; LemOn is enjoyable to listen to. The preflop video is available, and the postflop session will follow this week.
De laatste paar sessies wel lekker gespeeld, helaas wat pech met de resultaten. De strategie is vrij specifiek, ook al worden niet alle mogelijke situaties specifiek behandeld. Bijvoorbeeld tegen 2 tegenstanders is er strategie voor in en out of position, maar met een speler voor en na je in de hand zit je in een edge case. Dit zijn paar een paar procent van alle situaties.
Het resultaat van de all-ins waren dus niet waar we op hopen, full house < full house en flush < full house, en KK < AK preflop all-in. Via GGCare 4 buyins teruggewonnen, dus geen nadelig effect op de BR.
De postflop strategie ben ik aan het omzetten in een compact formaat, zodat het opzoeken van specifieke situaties veel sneller gaat. Hopelijk past het leesbaar op 1 scherm/pagina A4. De postflop video moet ik nog terugkijken. Ben wel even aangehaakt op Twitch woensdag, maar had het begin gemist en niet echt tijd om het af te kijken.
Een paar lekkere dagen gehad en voor het eerst bijna de $200 aangetikt. Daarna iets mindere sessies, onder andere waarbij 3x AK een split pot werd door tegen AK te komen en een keer tegen AQ, maar opnieuw een split.
Het blijft lastig binnen de beperkte hand timer steeds de juiste postflop play op te zoeken, deels zal dat uit het hoofd leren moeten worden, al zijn dat nogal veel combinaties. Het helpt misschien de theorie achter iedere play te kennen, zodat het meer logische beslissingen worden in plaats van als een robot "als ik X en tegenstander Y doe dan Z" zonder context.
In ieder geval werkt de strategie en heb ik het vertrouwen weer terug, zo sterk inmiddels dat ik bij $250 naar NL10 zou kunnen, BR wise tenminste. De strategie is daar niet op ontwikkeld, dus zal ik eerst moeten snappen wat de theorie is achter de strategie.
Nog een gelukje gehad door met een pocket pair quads te floppen en ook nog gepusht te zien worden door villain.
Erg jammer dat hij/zij maar met een halve stack speelde. Erge cooler voor villain die een full-house flopte...
Wat mij heel erg helpt / heeft geholpen is het plaatsen van handen in bepaalde subcategorieën. Alle combinaties op elke flop onthouden zal onmogelijk zijn voor een mens. Dit maakt het al een stuk makkelijker en je gaat vanzelf spots herkennen. Als je merkt dat je de subcategorieën onder de knie hebt kan je echt dieper in de subcategorieën zelf duiken.
Hier een voorbeeld van mijn solver:
Uiteraard gebruikt niet iedereen een solver maar ik denk als je zo naar poker gaat kijken dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt!
Good luck
Wat mij helpt is wat je leest of hoort over stratgey opschrijft. Als iets opschrijft onthou je het toch beter en kun je het altijd makelijk terug lezen in je eigen woorden.
De afgelopen twee weken waren moeizaam, ruim 4000 handen gespeeld met een netto resultaat van 1 buyin down. Gecorrigeerd voor all-in EV netto $0. Aan de ene kant is dat jammer, maar gezien de handen waar ik het mee moest doen en een full house vs quads valt het me niet eens tegen. Typische periode met matige kaarten krijgen, bij speelbare handen zo veel weerstand krijgen dat doorspelen niet kan en bij premiums geen actie kunnen krijgen. Handen die wel gespeeld konden worden misten dan weer volledig de flop.
In daily freerolls wel $ 8 wat toch de moeite is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dT0grY5AZkU7A3MRfmEJoQYw.png?f=user_large)
Haha wat een sessie net
Vanochtend nog geklaagd, maar vanavond zat bijna alles opeens wel mee. Niet alles gewonnen, maar op een gegeven moment 6,5 stack in de plus gestaan. Geëindigd met + $20 vandaag
Leuke blog, net wat bijgelezen. Ik hoorde je praten over experimenteren met handen, als je dat ergens doet doe het dan in positie, liefst vanop de button. Als er gefold wordt naar mij op de button open ik basicly any two cards om de blinds te stelen. Als er gecalled wordt kan het lastig worden ja, maar dat zijn spots waar je heel veel leert. Ik weet niet precies wat je nu al opent maar je kan op de button bv Ax en Kx gaan openen, suited cards, etc. en zo opbouwen met handen waar je comfortabel bij bent. Daarnaast vind ik mindset een hele belangrijke factor in het spel maar dat lijkt wel goed te zitten.
Snel vraagje: Je speelt bij GGPoker, waar haal je die grafieken dan vandaan? Je kan toch geen trackersoftware gebruiken?