Ga naar het forum
Mean Green Poker Ma...

Meldingen
Alles wissen

Mean Green Poker Machine - $50 to $500 challenge

89 Berichten
13 Gebruikers
37 Reacties
6,837 Weergaven
MeanGreen

De strategie adviseert heel breed te openen vanuit de button en SB voor een steal, alle Ax, alle K suited, Q suited, J4s+, etc. Ik begin een beetje af te wijken van de strategie op basis van de stats van de BB, maar zeker niet any two cards. Ik zal eens proberen nog losser te stelen en kijken hoe dat gaat.

Mindset is lastig, maar meestal lukt het wel om de stategie consequent te blijven volgen en geen domme dingen te doen, al zijn er frustrerende sessies waarin bij mij niets lukt en de rest wel steeds van alles weet te hitten.

Via Pokercraft kun je je stats zien van ieder speltype. Bij hold-em kun je een datum en/of limiet kiezen en dan onder andere zo'n EV graph maken. Andere dingen zijn bijvoorbeeld profit/loss per positie, je top 5 worst/best opponents en profit/loss per hole cards. Aan tafel schijn je niets te mogen gebruiken, ook geen geprinte charts bijvoorbeeld, maar ze hebben basic stats ingebouwd zodat je van iedereen continu de VPIP, PFR, ATS en 3BET% ziet.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Gratz met je $50 raffle win :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Thanks! Komt altijd van pas :D

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Ging best lekker de laatste twee weken. You can't win em all, maar als "slechte" sessies ongeveer op 0 eindigen kun je wel raden hoe het gaat _thumbsup:
Na de $200 aangetikt te hebben een eerste paar tafels NL10 geprobeerd. Het niveau zal wel wat variëren tussen de dagen en tijden van de dag, maar die paar sessies gingen lekker. Het leek zelfs iets voorspelbaarder dan wat er op NL5 allemaal gerotzooit wordt door de matige spelers.

Op GG voor het eerst het eerste rakeback niveau gehaald, dat is toch tussen de 10 en 20% rakeback geloof ik. Daarvoor moet ik op NL5 wel heel veel handen spelen, dus dat gaat niet iedere week lukken. Voorzichtig beginnen met overstappen naar NL10 lijkt me prima met een $220 bankroll, al is strikt genomen $250 de aanbevolen grens. Grafieken volgen nog :f_pleased:

Er blijkt nog een derde video te komen van de strategie, gericht op het verder ontwikkelen van je spel vanaf NL5, dus dat is zeker de volgende stap.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Zet hem op ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik ben wel nieuwsgierig over hoeveel tafels je speelt. Ik ben vrij conservatief als het gaat op mijn BR en het verhogen van de stakes. Ik wil graag 100BI hebben van de nieuwe stake voordat ik daar ga beginnen mist ik er niet doorheen vlieg natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

NL5:

NL10:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Zet hem op ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik ben wel nieuwsgierig over hoeveel tafels je speelt. Ik ben vrij conservatief als het gaat op mijn BR en het verhogen van de stakes. Ik wil graag 100BI hebben van de nieuwe stake voordat ik daar ga beginnen mist ik er niet doorheen vlieg natuurlijk.

25 BI voor de volgende limiet is het advies van PS, en wat mij betreft voldoende. Als het me niet goed lukt is het makkelijk om bij 20 BI weer omlaag te stappen.
Ik denk dat je jezelf tekort doet door te conservatief te zijn. Als je cash games speelt lijkt mij 100 BI echt extreem conservatief, je limiteert je kansen om te groeien in je spel en simpelweg de $ per uur. Het risico is erg klein als je op tijd weer een stap terug doet naar je vorige limiet en niet wacht tot je BR gehalveerd is.

'Normaal' heb ik 4 tafels NL5 open en volg ik vrij blind de strategie, als ik echt wil grinden voor rakeback is 6 tafels haalbaar, maar de kans op fouten is groter De bb/100 per tafel zal daardoor lager zijn, maar met meer tafels waarschijnlijk hoger in totaal.
Als ik overstap op een nieuwe limiet of focus op het toepassen van de strategie of een theorie begin ik met 1 tafel. Of een mix van een paar op de lagere limiet en om te beginnen 1 op de hoge limiet. Steeds een stap erbij voor zover het vertrouwen en de BR dat toestaan.

Sinds 1 april heb ik bijna 10.000 handen op NL5 gespeeld, profit bijna $62. Dat is ruim 12 bb/100 _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Beetje minder gespeeld de afgelopen weken, andere hobbies hebben tijd afgepakt van het pokeren. Daarnaast is een stap omhoog ook even aanpassen en vereist het allemaal meer concentratie dan anders, waardoor het na een werkdag minder aantrekkelijk is om iets te doen dat concentratie vereist.

In retrospective heb ik geprobeerd op NL10 de blinds te aggressief aan te vallen en te verdedigen en daarbij eigenlijk de hele strategie los heb gelaten. Je kan proberen met bijna any two cards te stealen of te restealen, maar dat is geen succes. Dat het niet zo slim was blijkt meestal pas achteraf :f_rolleyes: "Je gaat het pas zien als je het doorhebt" :f_tongue:

Het plan is nu gebaseerds op de charts af te wijken van de ranges, maar dan niet meer dan 1 of 2 kaarten buiten de NL5 ranges, en alleen voor steal en resteal.

Feitelijk in 1000 handen op NL10 in 2 weken toch + $8, maar ik voel me er niet comfortabel bij. NL5 was +$3 in 650 handen.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

1000 handen en 650 handen zijn wel een hele kleine sample om te zeggen dat je winnend speeld.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Mee eens, en ook 10.000 handen is statistisch geen sample om veel conclusies aan te verbinden, maar het heeft gewerkt en we gaan rustig verder op NL10.

Het niveauverschil met de stap omhoog lijkt wel mee te vallen de laatste dagen, er zijn meer steals en resteals dan op NL5 en iets meer agressie en weerstand. Gisteren een tafel waarbij ik 3 handen na elkaar door verschillende tegenstanders werd gereraised. Dat leek er sterk op alsof ze dachten dat ik na de eerste fold misschien een makkelijke prooi zou zijn. De 3e hand was een check-raise op mijn c-bet, ik miste de flop compleet, maar na mijn reraise kwam een snelle fold.

Het lijkt steeds meer te gaan om het spel zonder de kaarten, wat het interessant maakt, maar waar ik nog weinig ervaring mee heb. Met SSS was er weinig postflop play en kon je eigenlijk niet gebluft worden.

Deze week de $300 gepasseerd, wat toch wel een mijlpaaltje is. Gestart met $0 is dat toch een leuke prestatie voor een prutser als ik :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Ik ben ook omhoog gegaan naar 10NL, heb mijn BR management een beetje bij gesteld. Dit ook puur de reden dat ik veel lekkerder speel op 10NL dan op 5NL.
Ik weet niet waar dat aan ligt misschien wordt er toch minder gebullshit ofzo. En ik kan de vissen makkelijker stacken.

En het is inderdaad interessant dat het meer om de range gaat dan de daadwerkelijke handen. En voor mij is dit wel een voordeel. Zo kun je nog eens onder je slechte hand uit bluffen tegen spelers met bottom pair haha.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Niet veel gespeeld, wel in de plus. Had gedacht hooguit break-even te hebben gespeeld, maar volgens de cijfertjes toch +$33 in 1400 handen sinds 10 juni.
Deels teruggestapt naar NL5, omdat er zo veel situaties zijn waarin villains plays maken waar ik niet echt comfortabel mee om weet te gaan. Hopelijk komt binnenkort de vervolgvideo om de strategie aan te passen voor NL10.
Heb ook veel single table gespeeld terwijl ik ondertussen iets anders aan het doen was, dat is geen recept voor succes op een nieuwe limiet.

Toch ging NL10 niet verkeerd, maar het is wel lastig zelfvertrouwen kweken met regelmatig veel twijfel wat de juiste play is.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

De laatste weken zit het niet mee. Typische fase waarin premiums geen actie krijgen, niets hitten of tegen betere handen aanlopen. Draws komen niet aan, blufs worden niet geloofd. AK tegen KK of AA, en als toppunt dat met aces in de big blind er naar me toe wordt gefold.

De piek lag ergens op $320 of $330, nu $290. Voor het zelfvertrouwen even een stap terug gedaan naar NL5.

On the plus side: wel iets meer zin en tijd voor poker genomen, daardoor wel meer handen gespeeld.
Er is ook een nieuwe strategievideo uit van LemOn36 die ik nog af moet kijken.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Het kan verkeren :f_ugly: Gisteren in een paar honderd handen weer alle verliezen gecompenseerd. Iedere flip viel mijn kant op, zelfs een AK vs QQ die 3x werd gedeeld en 3x mijn kant op viel :f_thumbsup:

$50 in de plus en vanaf $330 weer verder waar we gebleven waren op NL10.

In twee weken zwaar onder All-In EV naar een dag met ruim erboven, karma...? :f_tongue:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Wat een achtbaan waren de afgelopen twee weken zeg. Van $55 in de plus terug naar $0 in 1800 handen. Een mix van NL10 en NL5.

Het lukt niet echt op NL10 lekker progress te maken, ik blijf vooral verkeerde beslissingen nemen bij aggressiviteit van de tegenstander. Nog geen tijd genomen om de video te bekijken.

Even terug naar NL5 tot de $300 weer is aangetikt, dan weer NL10, maar met iets meer de handrem erop.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Succes!

Die NL5 gaat je wel goed af, dus neem je tijd om NL10 te bestuderen tot je het kraakt :)

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Zooo, lekker met quad Jacks toegang gekregen tot de GG Cheers freeroll. Voor wie het niet kent: voor bad beats is er de GG Care en voor hele goede handen is er GG Cheers. Je krijgt een aantal chips, ik denk in relatie tot hoe groot de pot is, als stack voor de freerolls die iedere dag gehouden worden. Je kan meerdere keren deelname winnen.
Het is alleen een loterij, iedere hand gaat iedereen automatisch all-in, tot er 1 winnaar overblijft. De payout is net als bij een normaal toernooi.

Een aantal keer heb ik rond de C$20 gewonnen, maar vorige week bijna C$100. Das lekker cashen op een BR van $300 :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Altijd lekker :) :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Na een slow start de afgelopen 4 weken is het na een redelijk teleurstellende middenfase toch positief geëindigd. De C$100 heeft net dat duwtje gegeven na een periode van heel moeizame sessies en ziet het pokerleven er opeens een stuk leuker uit.

In de lastige fase gewoon typische tegenslag: geen handen, geen actie op premiums, KK vs AA, draws kwamen niet aan, etc. etc. De schade heb ik denk ik wel redelijk beperkt kunnen houden, dat is op zich ook iets waard.

Uiteindelijk in een kleine 3000 handen 3 BI onder EV geëindigd met netto $ 0, maar toch $100 in de plus door de GG Cheers. Over de laatste week $10 in de plus, dus recht zo die gaat :f_pleased:

We (ik) zitten (zit) op bijna $400 van de challenge en dat had ik een maand geleden niet durven dromen. 38% completed, 62% to go :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen

Hoppa! Voor het eerst tijdens deze challenge door de $400 grens :f_cool:

Zitten in een lekkere flow, geen enkele all-in de afgelopen 500 handen, maar wel $17 in de plus. Daarnaast nog wat freerolls en andere promos een paar dollar gewonnen. Geen schokkende bedragen, maar deze maand $2.50 + $3.38 + $2 + $1.57 is toch ook $10 erbij zonder enig risico.

Beantwoorden
Citeren