Hey mensen,
Ik ben momenteel bezig met het schatten van ranges en kan hier wel wat hulp bij gebruiken. Het leek me daarom wel leuk om dit een beetje interactief aan te pakken zodat ik het sneller leer, en anderen hier wellicht ook iets van kunnen leren.
Ik geef een handje + eventueel stats van villian. Nu is het de bedoeling om op iedere straat de range van villian te schatten. Probeer deze schatting ook zo veel mogelijk te onderbouwen. Ik zelf zal uiteraard ook een range posten.
Nu twijfel ik tussen twee manieren van opzet, ik kan een range schatten en jullie geven daar commentaar op. Of iedereen schat zelf een range en post die hier verborgen en dan na een dag zal ik de reacties analyseren en als er veel verschillen zijn een discussie over starten.
De tweede opzet lijkt mij persoonlijk het beste omdat je zo beter zelf leert nadenken, dus zo zal ik het voor nu aanpakken. Maar als jullie het graag anders zien of andere suggesties hebben hoor ik het graag.
Ik hoop dat er veel reacties in dit topic komen en er wellicht wat interessante discussies ontstaan. Redenen om hier te posten: je werkt aan je handreading skills, heb je al uitstekende handreading skills dan kun je er hiermee braggen :).
Hieronder de template die je kunt gebruiken voor je reactie:
Mijn schatting: (selecteer om zichtbaar te maken)
[b]Preflop:[/b]
[COLOR=#EAEAEA]Geef hier jouw schatting + motivatie van de preflop range[/COLOR]
[b]Flop:[/b]
[COLOR=#EAEAEA]Flop schatting + motivatie[/COLOR]
[b]Turn:[/b]
[COLOR=#EAEAEA]Turn schatting + motivatie[/COLOR]
[b]River:[/b]
[COLOR=#EAEAEA]River schatting + motivatie[/COLOR]
Het eerste handje, we beginnen eenvoudig zonder turn en river.
Villian is een 10/8 speler over 40 handjes, dus verder geen betrouwbare stats. Villian met de halfstack laten we even buitenbeschouwing. Het gaar hier dus om de range van BB.
$0.05/$0.10 No Limit Holdem
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
UTG ($25.97)
UTG+1 ($4.71)
MP1 ($16.02)
MP2 ($10.30)
Hero ($10)
BTN ($4.28)
SB ($6.87)
BB ($10.20)
Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Hero is CO K♣ K♥
4 folds, Hero raises to $0.30, BTN calls $0.30, 1 fold, BB calls $0.20
Flop: 4♦ 8♥ 4♥ ($0.95, 3 players)
BB checks, Hero bets $0.60, BTN calls $0.60, BB raises to $1.40
Mijn schatting: (selecteer om zichtbaar te maken)
Preflop:
22-JJ/QQ, voor set en overpair value, AA en KK zal hij zeker 3betten preflop, QQ misschien ook nog. Verder kan hij callen met AK, al zal hij deze waarschijnlijk ook 3betten. AQ called hij ook nog en suited broadways als AJs, ATs, KJs, QJs en de hogere suited connectors JTs, T9s. Mijn range zou hier wellicht groter zijn maar villian is vrij tight. Dus de range preflop: 22-JJ/QQ, AK/AQ, ATs+, KJs+, QJs, JTs, T9s
Flop:
Op de flop denk ik dat hij TT t/m QQ gaat raisen omdat hij geen harten wil zien of overcards. Met 99 wil hij dat ook niet maar die is net te marginaal voor een raise. Verder denk ik niet dat hij hier 88 of 44 gaat raisen omdat hij zijn tegenstanders de kans wil geven om nog iets te hitten. Een fd zal deze speler imo niet agressief spelen, en als hij daar al in toe staat is dan zal hij dat niet zo snel op een paired board doen. Dus de range op de flop: TT t/m QQ en soms 88 of 44