Hey,
Nu ik het handbeoordelingsforum ontdekt heb, blijf ik posten ![]()
Veel voorkomende situatie: er zit een fish (calling station) links van je. Je raised met een redelijke hand en hit half op de flop, maar bent het is echt een zeer weak made hand. Wat doe je dan?
Hier villain 300 handen 39/16 pf, AF1.8, fold to CB op flop: 38% over 13 handen.
PF raise is denk ik te verantwoorden, maar is op het randje. Er wordt in ieder geval tight gespeeld door iedereen buiten de fish, dus het kan wel vind ik. Als de tafel volledig is, fold ik uiteraard UTG, maar nu zijn we maar met 7.
Mijn redenering daarna: voor de flop lig ik voor op zijn range. Op de flop hit ik middle pair, wat niet geweldig is. Hij called echter nog zeer veel CB flops zonder hand (als hij 39% van de handen speelt en nog altijd 62% van de CBs op de flop called, kan je een call moeilijk als een signaal zien dat hij iets heeft).
Wat doe je dan op de turn OOP? Ik voel mij niet goed bij het bouwen van een grote pot met middle pair, maar sta wss toch voor op zijn range. Dus wss moet ik mijn CB op de turn verderzetten, of niet? En wat dan op de river? Gewoon blijven doorbetten? Als ik hier check op de turn, en hij bet, is het dan een call?
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($5.05)
BB ($8.97)
Hero ($10)
UTG+1 ($7.90)
UTG+2 ($10)
CO ($10)
BTN ($5.16)
Dealt to Hero T♦ A♠
Hero raises to $0.30, UTG+1 calls $0.30, fold, fold, fold, fold, fold
FLOP ($0.75) 7♦ J♥ T♥