Mijn doelen van 2012:
- Mijn HBO afronden.
- Meer sporten.
- Gezonder eten.
- Een appartement vinden in Utrecht.
Oh wacht.. het moeten Pokerdoelen zijn een zien;
- Wanneer ik op mezelf woon weer eens vanaf niks beginnen met poker.
- Alle aangeboden theorie op deze website hanteren.
- Starten met NL2 en de BSS, vanaf hier zoveel mogelijk proberen te leren over het spelletje en proberen mijzelf naar boven te werken.
- Winstgevend poker kunnen spelen (op lange termijn).
- Eerst nog genieten van mijn stage in NZ (nog 5 dagen :p) en daarna een rondreis van anderhalve maand door het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland!!
Ik heb heel veel leuke spulletjes gekocht van mijn pokercentjes de laatste tijd en heb mezelf achtergelaten met $50. Het was nu weer tijd voor een nieuwe start dus. Ik wil mijn bankroll, mede door de staking, weer opnieuw op gaan bouwen.
Mijn staking ([Staking] 400x $2.50 180man, BaggerSmurf) succesvol afronden. Mijn bankroll weer terug opbouwen naar $250 en weer de 180mans gaan grinden. Bij een bankroll van $600 wat shotjes op de $8 erbij nemen. Bij een bankroll van $1000 vast de $8 gaan spelen, al weet ik nog niet hoe snel die vollopen waardoor ik dus misschien blijf mixen.
Ik heb gemerkt dat ik tijdens deze minor teveel van mijn vele vrije tijd spendeer aan poker. Ik wil dit een beetje inperken, aangezien ik mijn ouders heb beloofd er alles aan te doen om dit jaar 72 studiepunten te halen, zodat zij geen boete van €3000,- aan de overheid hoeven te betalen.
Deze doelen wil ik in ieder geval tot aan februari aanhouden, aangezien dan het 2e semester begint waarin ik 39 studiepunten moet halen aan moeilijke vakken en vakken die ik nog nooit gevolgd heb.
Na wat uitgebreide handbeoordelingen van helemaalnicks door te lezen heb ik doorgekregen hoeveel er nog aan mijn spel gewerkt moet worden en dit ben ik dan ook van plan te doen.
Hooguit 12 uur per week pokeren. Tijd voor volgen van coachings, artikelen lezen, video's kijken en het forum afstruinen niet meegerekend ;). Toch rond de 200 toernooitjes per maand spelen. Vaker handjes gaan posten. De coachings van DonBartos en helemaalnicks zo vaak mogelijk volgen.
Ik ga nu al een jaartje iedere week naar de kickbokstraining en mijn eerste wedstrijd zit er alweer op (no luck there ). Tijd in mijn studie steken om een boete van €3000,- te ontwijken lijkt me ook een +EV move.
Iedere dinsdagavond naar de kickbokstraining. Op woensdagavond naar de bokstraining als ik niet teveel spierpijn heb. De donderdagavond gereserveerd houden voor "sociale activiteiten" Dit jaar 72 studiepunten halen. Ergens in de week een dag vinden om een eindje te gaan hardlopen.
Al in al hoop ik er een mooi 2012 van te maken (want wie weet is het ons laatste jaar hè? ), niet alleen in poker.
Ik kan wel een heel verhaal maken met specifieke doelen maar ik weet toch dat ik ze niet ga halen en het me onnodig onder druk zal zetten ;).
Zal voor deze actie toch wat dingen op rijtje zetten die volgens mij haalbaar moeten zijn voor me:
- terugkeren op FL 0,50 / 1,00 (misschien zelfs al shotjes SH spelen)
- stabiel hier platinum worden
- net een stellartje meer clearen als dit jaar; nu kom ik 2500 VPP tekort voor $50
- mezelf meer op studie toeleggen en dus ook echt actief handen bekijken uit sessies en bij minste twijfel posten
start september 2009 : via freerolls toch $8 gehaald eind 2009
momenteel : $450, maar vooral veel bijgeleerd dank zij PS.
en nu de laatste rechte lijn naar de $10000.
Vorige zondag de eerste keer een $10 tornooi ingekocht, echter zonder resultaat.
Oefenen, oefenen, oefenen en het zal wel lukken in 2012
-Afstuderen, gemotiveerd blijven om door te studeren
-Upmoven naar PLO100 uiteindelijk
-Supernova
-25k bankroll
-MTT shippen boven de 2k
-Meedoen aan WSOP (als ik afstudeer)
We gaan het zien, straks even de thread van 2011 opzoeken en kijken wat ik er van gebakken heb.
Poker doelen: 100NL beaten tegen eind 2012 Hopen dat fulltilt weer opengaat en op die manier Platinum worden op ps game blijven improven met elke week een dagje pokerstudie sessie's reviewen!
Poker doelen:
:spade:Mezelf een weg banen doorheen de limieten op de 45 mans.
:heart:Ook de 180 mans eigen worden en minstens de 2.5$ beaten.
:diamond:Blijven MTTs spelen en er minimum 3 shippen.
:club:Eens een live event meedoen.
Overige doelen
:spade:Eindelijk eens beginnen met wat sport zodat er misschien enkele kilootjes af gaan.
:heart:Even awesome blijven als ik nu al ben.
Zorgen dat ik mijn bankroll terugkrijg op fulltilt (lees: wachten tot er iets gebeurt) en dan weer verder de micro's grinden. Met vooral de mogelijkheid om af en toe eens shotjes te nemen zoals sunday storm. Voorlopig zit dat er niet in zonder FTP bankroll (en ik weiger te storten).
Ander 'pokerdoel' niet (te veel) spelen onder examens. Toch eerst maar eens zorgen dat we slagen ipv nog maar eens een 2e zit te hebben met 4-5 examens.
Mijn doelen voor 2012:
Sinds het begin van mijn stage ben ik wat serieuzer geworden met het kijken naar de toekomst. Vandaar dat een lijstje met een aantal doelen opstellen geen slecht plan is.
Private related: Mijn tentamens van het 2e jaar afronden Mijn 3e studiejaar afgesloten hebben en mooie start in het 4e gemaakt hebben Stoppen met roken volhouden (al 1 maand opweg) Planning maken voor after-afstudeertrip naar Los Angeles Bet van 100k maken met iemand voor een jaar geen sex hebben :coolface: Met fitness weer op mijn oude spiermassa komen
Poker related: 180 man's $2.50 Destroyen, bashen en crushen!! Een MTT van 2k+ Shippen De staking met Arjon succesvol afronden Upmoven naar 180 man's $8 Shotjes kunnen permiteren op 180 man's $15
( als full tilt online komt: Minimaal 2 maanden de platinum status behalen )
Gave actie hoor!
Het jaar 2012 zal ik beginnen met een BR van 1000 dollar op pokerstars.
Mijn hoofddoel voor het jaar 2012 is: Supernova met een BR>12000
Mijn subdoelen om dit hoofddoel te bereiken zijn:
:spade:Eind februari BR op de 2,5k door steady 25NL Deep Ante te winnen met 3bb/100 handen terwijl ik 12 tafels tegelijk speel. Houdt in dat ik ongeveer 16 uur per week moet spelen.
:spade:Vanaf maart 15 tafelen op de 50NL met 1,5bb/100 handen, 10 uur per week.
:spade:Vanaf maart elke week 1 avond 150 sngs van 8dollar met 180man spelen met een ROI van 10%.
Om deze subdoelen te halen, stel ik mezelf als doel om elke week minstens 5 handen te posten op het forum en daarnaast minstens 2 uur per week te besteden aan het forum en aan video's.
Helaas heb ik pokerstrategy.com pas ontdekt nadat ik al 2 jaar zeer gedreven probeerde om zonder studie een bankroll van 0 op te bouwen op partnersite PKR.
Ik heb in die periode veel van men kruit verschoten en speel de laatste tijd enkel nog recreatief een paar uurtjes cash of MTT"s per week.
Ik ben dan ook zeer dankbaar dat pokerstrategy.com mij met grote regelmaat de kans geeft om via hun promo freerolls toch voor groot geld en mooie prijzen te spelen.
Daarnaast kan ik op mijn tempo men spel blijven verbeteren met de vele artikels coachings en video's enz. Zilver status behouden is gemakkelijk zelfs voor iemand die niet echt veel uren klopt en het aanbod is ruim voldoende om op mijn niveau te spelen.(wekelijks .uk MTT coaching = silver)
Mijn doelen voor 2012 zijn dan ook zeer beperkt:
Meedoen aan alle grote pokerstrategy.com promo freerolls met als wens er 1 te shippen
Aan men MTT spel blijven werken mbv artikels video's en coachings
Actiever worden op de handjudging forums
Gelukkig nieuwjaar alvast en veel +EV voor iedereen in 2012!!!!
In het verleden speelde ik gewoon voor de lol en verloor zo'n pak en beet 250 euro door dom spel, heads up te spelen om verlies goed te maken.... etc.
Ik ben sinds oktober eigenlijk volgens de basic-strategie van PS gaan spelen.
Via een freeroll een leuke bankroll opgebouwd. Ben nu dagelijks wel SNG's aan het spelen en dat gaat lekker. Nu staat de BR op $25.
Met solid BRM en getracked spelen via PKR wil ik iig in 2012 de silver status behalen en een bankroll van $100 gaan halen! Indien ik eerder de challenge behaal, ga ik een limiet omhoog (naar $3 BI SNG's)
2012 Is nog ver weg tho, weet eigelijk niet wat ik dat jaar wil bereiken :D.
Maar nu ik er toch over aan het nadenken ben..
Het hangt er eigelijk allemaal een beetje van af hoe de situatie er gaat uitzien als full tilt poker terugkomt.
Even een sigaretje opsteken terwijl ik diep nadenk
Als full tilt weer opengaat heb ik 2 keuzes, ik ga voor mezelf spelen of ik blijf staked spelen. Beide hebben hun voor en nadelen.
Voor mezelf:
Als ik weer voor mezelf ga spelen zal dat waarschijnlijk op full tilt zijn vermits ze waarschijnlijk wel een of andere bonus geven. Deze zou ik dan vrijspelen en dan kijken of ik naar een andere room wil.
Het voordeel is dat ik al men winnings en rakeback dan mag houden en geen volume deadlines heb. Ook kan ik dan spelen wat ik wil en men eigen BRM gebruiken. Als ik bvb eens zin heb in een occasional MTT kan dat als ik voor mezelf speel.
Het nadeel is dat alle losses voor mezelf zijn en ik geen free coachings krijg
Als ik weer voor mezelf zou spelen zouden de plannen/doelen er als volgt uitzien:
Beginnen op NL50 SH met men resterende roll en dit crushen zodat ik snel NL100 kan shotten.
Tegen april hoop ik dan NL100 en NL200 te grinden met een decent winrate en vrij tight BRM.
Tegen september hoop ik dan NL400 shots te nemen
Elke maand minstens 30K hands en niet lazy zijn als het op volume aankomt
Hopelijk ergens in de 2e helft van 2012 de stap nemen op semi-pro te gaan op midstakes; hierover moet ik nog wel goed nadenken tegen dat die tijd zou komen vermits het best wel een grote stap is
MiniFTOPS event shippen als FTP terug online komt
Staked
Veel mensen beschouwen staked spelen als negatief maar er zijn echt wel veel positieve aspecten aan staked spelen, zeker als je een goede staker hebt. Als je staked speelt heb je sowieso een pak minder risico. Bij goede deals komen er ook bonusjes bij en gratis private coachings. Staked spelen biedt ook goede mogelijkheden voor de toekomst. Zo kan ik dan een tijd lang midstakes spelen terwijl ik coaching krijg en evt shots kan nemen zonder risico om dan later als ik comfortabel ben op de stakes die ik speel (en winnend speel) kan ik nog beslissen om voor mezelf te gaan spelen.
Door staked te spelen kan je ook goede contacten opbouwen met coaches en regulars wat ook leuke uitgangswegen biedt voor eventuele toekomstplannen.
Sommige mensen vragen me dikwijls waarom ik staked speel als ik winnend speel. Mijn antwoord is dan altijd 'part of the plan' :D. Mijn grote doel is immers semi-pro te gaan en staked spelen biedt gewoon zoveel mogelijkheden die ik hierboven al heb vermeld om dat doel te helpen verwezenlijken.
Staked spelen heeft ook een aantal nadelen natuurlijk. Je moet een deel van je winst, rakeback en bonussen afgeven als compensatie voor de roll en coachings die je krijgt. Je hebt ook een bepaalde volumedruk die voor een lazy speler (volumewise!) als mezelf soms eens lastig kan zijn :D.
je kan niet eens een occasional shotje nemen of een sidegame spelen zonder toestemming van de staker. Nadeel is ook dat ik staked waarschijnlijk niet tracked kan spelen aan pokerstrategy terwijl ik toch graag men diamantje zou behouden en black member wil halen tegen 2025.
Men doelen zouden er dan zo'n beetje als volgt uitzien:
Staked NL100/NL200 spelen en na enkele maanden hopelijk NL200 / NL400
Sidegamen met men full tilt roll als FTP weer opengaat en met een deel van men stakingprofits een sideroll opbouwen voor als ik weer voor mezelf ga spelen na het traject afgelegd te hebben dat ik hierboven heb beschreven. Het zou dan een beetje eruitzien als: ik cash men profits uit naar neteller en men rakeback aan m'n sideroll toevoegen.
Proberen staked te spelen voor team moshman of c-biscuit stables.
Men lijst van connecties uitbreiden, ik heb nu al een aantal goede contacten met coaches e.d. . Staked spelen is een goede manier om goede connecties te leggen omdat je toch vrij dicht staat bij de stakers en coaches van een stable en je zo na je stakingdeals leuke coachingdeals kan krijgen (als je een goede staking enzo achter de rug hebt natuurlijk :D)
Overige poker related stuff die ik wil doen in 2012:
Eindelijk eens deelnemen aan een live event.
Eindelijk eens live cashgamen in HC
Hard aan men game werken via handjudgings, discussies, session reviews, coachings, vids, sweats.
Proberen een package te shippen eind 2012 voor een live toernooi in 2013 (zodat ik 21 ben tegen dat het eigelijke toernooi is :D)
Volumebet!! Dit is lastig maar ik wil dit doen om van men luiheid af te geraken en zien wat het is om echt hard te grinden Rogier en Robin hebben er hard van afgezien maar wil het toch ook proberen!
Minder whinen en tilten in skypechats
Consequent men thursday sweat doen met spelers uit deze en de engelse community. Heb nu tot hiertoe 2 spelers gesweat en 1 video review van iemand maar wil dit vanaf 2012 iets serieuzer
ATTEND DIAMOND EVENT!
Overige NON-poker related stuff die ik wil doen in 2012:
Slagen voor men academiejaar zodat ik op kot mag blijven
Nieuwe laptop kopen van pokermoneys, dan kan dit oud stuk schroot eindelijk de deur uit
Rijbewijs halen
En hopelijk vind ik tenslotte een leuke chick om een relatie mee te beginnen nadat men vriendin het enkele weken geleden heeft uitgemaakt na almost 2 years
Huidige situatie
Na lange tijd NL25 te hebben gespeeld is er een beetje de klad in gekomen. Momenteel speel ik NL10 op 888poker en neem ik zo nu en dan wel shotjes omhoog maar die zijn niet series te noemen. Daarnaast ben ik sinds kort begonnen met wat regelmatiger live te pokeren. Dit vind met name plaats in een cafe waar het voornamelijk om de gezelligheid draait.
EindDoel
2012 wordt HET jaar voor de serieuzer aanpak. Dit wil niet zeggen dat ik 7 dagen in de week ga grinden, het moet wel goed te combineren zijn met werk en gezin. Vooropgesteld: pro worden is niet mijn einddoel. Plezier in het spel en voortgang staan hoog in het vaandel. Voor wat betreft het live poker is in 2012 het einddoel simpel: blijven doen wat ik nu doe.
Om dit te verwezenlijken heb ik dus een plan nodig. Te beginnen met 2012.
Meetbaar doel eind 2012: een solide speler zijn op NL100 FR.
Realisatie
Om dit te realiseren zullen de volgende acties ondernomen worden: maandelijks focus op één topic: Handen posten die hierbij horen, artikelen lezen, video's kijken over dit onderwerp sweatsessies: minimaaal 2 keer per maand bij iemand meekijken en 2 keer per maand iemand mee laten kijken. Hiervoor zijn al de nodige contacten via skype met mensen uit deze community gelegd. spelinzicht verbeteren: niet alleen eigen handen waaraan we twijfelen posten maar ook handen van andere beoordelen. Op deze manier het eigen spel aanhouden tegen die van anderen binnen de community
tot slot
Het grootste probleem ligt hem bij mij in het upmoven. Na iedere kleine tegenslag ga ik weer snel terug op mijn oude vertrouwde limiet (momenteel NL10 op 888). In 2012 gaan we een nieuw BRM hanteren. Het zal erg gaan lijken op het MGT van Zeezout. De precieze details gaan we in januari uitwerken.
Hallo medestrategen, ik Ben Martijn, 26 jaar en speel nu poker als hobby naast mn werk en school, tot nu toe is poker naast fitness Mn leukste hobby
Ik speel nu al 3 jaar poker, waarvan de eerste 2.5 jaar zonder PS en BRM, na meerdere keren broke te zijn gegaan heb ik 8 maanden geleden als doel besloten om via een blog bij PS via BRM van 10NL naar 100NL te gaan, dit bleek iets te ambitieus en na het bereiken van 25Nl kwam ik een een downswing door tilt
Probleem is dat ik niet tegen het verlies van e grote potten kon en mn geld wou terugwinnen op hogere limieten..
Wil nu igg in 2012 naar 50NL, ben er van overtuigd dat dit zal lukken door goed aan mn spel te werken en een goed BRM te hanteren.
BR is nu 600$ en ik verwacht begin 2012 op 30Nl te kunnen spelen
Leaks:
Te passief in de blinddefence
Te passief in het blindsstealen,
Te groot gat tussen VP$iP en PFR (19-11, moet naar 14-12)
Te Passief preflop (3 bet is 2%, moet naar 4%+)
Te tilt gevoelig, herken het wel, maar kan dan helaas niet goed stoppen
Geen goed BRM, ik wil nog wel eens een limiet hoger spelen om loses te chasen.
Spelen als ik moe ben, na een dag werk en school toch nog even spelen, terwijl dit –EV is.
Punten om leaks te verbeteren in 2012:
Wekelijks op woensdag de coaching van Gamblewithme bijwonen.
Maandelijks een privé coaching van Yoshiwa nemen op 20NL.
Alle gold artikelen doorlezen en ook goed gaan begrijpen.
Maandelijks 10+ twijfelhanden posten in mijn blog en/of het handbeoordelingsforum
Doelen 2012:
Maandelijks 200$ winnen op 20NL en 30NL samen
Eind 2012 dus winstgevend spelen op 50NL max 6 tafels.
Beloning eind 2012:
Eind 2012 zal ik een cadeau kopen van mn 50NL winsten als ik deze doelen haal en ik wil dan in 2013 maandelijks m'n winst gaan uitkeren als extraatje, ik wil dus maandelijks 200$+ van mn account afhalen om te feesten en te chillen
Ben eigenlijk nog maar enkele maanden gaan spelen en heb gedurende die maanden lopen zoeken naar welk spelsoort ik het liefst doe. Ben begonnen met het testen van de cashgames, maar daar ontbrak het mij aan een echt doel aan de tafels. Daarom overgestapt op SnG's omdat je daar als doel hebt om elke game ITM wil geraken. Eerst normale SnG's (9man's) gaan spelen, was wel leuk, maar nog niet goed genoeg om daar echt een degelijke winstrate te halen. Overgestapt op de DoN's sinds een paar weken en zie dat ik men game daar echt wel goed kan spelen.
Doel voor 2012
Blijven spelen op DoN 1$ en 2$ om men spel te verbeteren en men bankroll stilletjes op te bouwen
Voldoende mijn spel analyseren met SnG Wiz en meer handen gaan posten in de fora
Als ik me goed genoeg voel om verder te gaan en men BankRoll het toe laat upmoven naar 5$ (of misschien tegen einde 2012 wel naar 10$)
Om me sneller aan te zetten tot poker (en niet een of andere game te gaan spelen) per maand zeker 15 dagen 20 SnG's per dag, dat maakt 300 games per maand
Mezelf eens een cadeautje kopen van men winsten om mezelf te feliciteren voor de moeite.
Mijn doel was met mijn startkapitaal van PS up move naar NL50 wat geld verdiene voor op 2 weken vakantie te gaan, dat is dus gelukt en ik speel nu al 3maandjes op NL50. Ik kan dus kieze voor verder te spelen of te stoppen, ik heb voor het 2de gekozen dus heb ik my ook nieuwe doelen opgelegt.
Doel voor in 2012
:spade:NL100 spelen binne de 2maande
:spade:Up move naar NL200
:spade:Minder tilte (je gooit gewoon je geld weg)
:spade:Beter spelen zoeken naar leaks
:spade:Blijve video's bekijken artikels ect..
Zeker haalbaar maar als da nie lukt helaas pindakaas stop ik emee.