Het maakt wel uit vanaf welke positie de orginele raiser raised en het maakt ook uit of de caller voor of na de raiser zat. Uiteraard maakt het ook uit of er 1 of meerdere callers zijn.
Misschien is het een idee voor je om gewoon wat equity analyses uit te voeren tegen verschillende ranges en situaties. Daarmee kan je wel wat gevoel creeren voor welke handen het beter en minder goed doen.
Ruwe richtlijnen als het een MP of LP raiser is en je ook tegen 1 MP of LP caller zit: dan kan je echt alle suited handen behalve zoiets als 72s of 93s wel spelen. Dus 64s zeker callen en T7s ook. Pocket pairs, ook 22, kan je altijd callen. Offsuited zou ik QTo natuurlijk callen, maar Q9o zou ik zelf weggooien omdat je te vaak gedominate bent. T8o zou ik nog wel callen. 97o en 86o zitten denk ik op het randje en op de micro's beter om die weg te gooien. FR zou je sowieso iets tigher moeten zijn, omdat men toch iets betere handen heeft dan SH. Daarmee is T8o misschien al aan de losse kant.
Uiteindelijk gaat het ook om je postflop spel en hoe je jezelf er bij voelt. Hoe meer handen je speelt, hoe meer je in marginale situaties terecht komt. Uiteindelijk is dit niet waar je je winst (iig niet op de micro's) vandaan zou moeten halen. Het is beter om iets te tight te spelen dan te loose terwijl je niet goed weet waarom je iets doet.