Ga naar het forum
wat te doen vanaf B...

Meldingen
Alles wissen

wat te doen vanaf BB na raise en callers op pre?

13 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
2,808 Weergaven
Moderator
pcbeem

Onderwerp zegt al veel over wat ik wil weten.

Wat moet ik als BB doen als er voor me een raise is en er mensen callen? Is dit gewoon de SHC big blind defence volgen of iets anders?

Kijk kan me voorstellen dat je connectors en hoge suited kaarten wat makkelijker mag callen maar zijn hier iets van richtlijnen voor?

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
DukeFreedom

Het is niet big blind defence, het is eerder vergelijkbaar aan het spel met limpers. Je hoeft echter maar 1bb bij te leggen om mee te gaan, dus kan je met een veel wijdere range meespelen. Bijna alle suited hands, de meeste connectors en sommige 1-2 gappers kun je callen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik kan wel beetje gokken, maar kun je bij benadering voor mij lijstje maken met handen die ik nog mag callen? Dan schrijf ik die op mijn SHC bij, twijfel namelijk wel eens bij zulke spots.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Het maakt wel uit vanaf welke positie de orginele raiser raised en het maakt ook uit of de caller voor of na de raiser zat. Uiteraard maakt het ook uit of er 1 of meerdere callers zijn. :P Misschien is het een idee voor je om gewoon wat equity analyses uit te voeren tegen verschillende ranges en situaties. Daarmee kan je wel wat gevoel creeren voor welke handen het beter en minder goed doen.

Ruwe richtlijnen als het een MP of LP raiser is en je ook tegen 1 MP of LP caller zit: dan kan je echt alle suited handen behalve zoiets als 72s of 93s wel spelen. Dus 64s zeker callen en T7s ook. Pocket pairs, ook 22, kan je altijd callen. Offsuited zou ik QTo natuurlijk callen, maar Q9o zou ik zelf weggooien omdat je te vaak gedominate bent. T8o zou ik nog wel callen. 97o en 86o zitten denk ik op het randje en op de micro's beter om die weg te gooien. FR zou je sowieso iets tigher moeten zijn, omdat men toch iets betere handen heeft dan SH. Daarmee is T8o misschien al aan de losse kant.

Uiteindelijk gaat het ook om je postflop spel en hoe je jezelf er bij voelt. Hoe meer handen je speelt, hoe meer je in marginale situaties terecht komt. Uiteindelijk is dit niet waar je je winst (iig niet op de micro's) vandaan zou moeten halen. Het is beter om iets te tight te spelen dan te loose terwijl je niet goed weet waarom je iets doet.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

En connectors wat moet ik daar mee aan?

Heb vaak de neiging om ze maar te callen maar vrees dat dit best leak is als ik je post hierboven beetje doorlees.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Suited zou ik alles spelen behalve 32s. Offsuited zou ik tot 98o spelen. 87o en 76o zouden short-handed ook nog te overwegen zijn, maar die zijn wel erg loose.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Aanvullende vraag maar dan voor SH -> waarmee ga ik vanuit BB na raise en callers 3-betten, ongeveer de range waarmee ik moet cappen of iets looser?

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Kan denk ik iets losser maar niet veel.

Edit: ligt gerust ook aan de positie. Als CO raised en SB complete kan het een stuk losser dan je cappingrange. Als mp2 raised en je krijgt 2 callers ga je alleen nog raisen voor value lijkt me.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Dus als je richting het volgende gaat zit je wel ok?
- 99+
- AJs+ / KQs+
- AQ+

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Ligt inderdaad weer (heel erg) aan specifieke omstandigheden. De artikelen bieden trouwens al een chart voor 1 raise & 1 call situaties. Bij meerdere calls zou ik het houden op JJ+, AQ+ en misschien TT & AJs voor 3-bets.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ja dat weet ik maar het speelt toch net wat anders als je al een bet in pot hebt zitten, het komt niet vaak voor maar in zulke spots twijfel ik toch vaak en dan is dat beetje houvast wel fijn :].

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Gewoon handen posten :D :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik ben nog even te lui om te reviewen maar ik moet me er deze week weer eens toe zetten anders kom ik idd niet vooruit.

Beantwoorden
Citeren