Het Onderwerp zegt alles. Post hier al je tips & truuks voor PT4 en hopelijk is het wel zinvol voor iemand !
Ik zal alvast het goede voorbeeld geven :).
Bij het maken van een HUD ben je helemaal niet beperkt tot 1 panel per speler. Door meerdere panels te definiëren kan je optimaal gebruik maken van de vrije ruimte rond de speler. Wil je dus zowel boven als onder de speler-naam/stacksize informatie zetten, dan definieer je gewoon 2 panels. Doordat PT4 bovendien een scalerende HUD heeft (maw de HUD wordt mee groter/kleiner naarmate je de tafel groter/kleiner maakt) staan die panels altijd op de juiste plaats.

Wellicht slechts voor een enkeling bruikbaar...:)
Wanneer je op meer dan 1 machine pokert (bvb desktop en laptop) dan kan je op beide machines ook dezelfde database delen. Je database hoeft immers niet op dezelfde machine te staan als je HEM/PT client. In HEM/PT kan je immers opgeven op welk adres+poort de database draait, en je kan dus probleemloos een andere PC in je thuisnetwerk opgeven. Dit is dan ook direct de beste toepassing van het feit dat je voor HEM en PT twee licensie-keys krijgt, zodat je het thuis op 2 toestellen kunt installeren.
Ook voor de pokerclients zelf zijn gelijkaardige truuks mogelijk om steeds up-to-date informatie te hebben als je op meer dan 1 machine speelt. Zo kan je bij Stars bvb zelf kiezen waar je notes bewaard worden. Als je hiervoor een gesharede of een gesynchronizeerde locatie neemt (bvb Dropbox) zijn al je notities direct op alle machines tegelijk aanwezig.
Iemand een uitgebreide hud voor cashgames (met kleurtjes? :))? Heb momenteel de beta maar ben van plan om wanneer deze afloopt pt4 aan te schaffen.
Tijd voor nog een tip.
In PT4 kan je niet alleen handen en toernooi-resultaten importeren van lokale files in je hand-history directory, je kan deze ook importeren vanuit e-mails. Ik gebruik dit enorm vaak met PokerStars, en denk zelfs niet dat er andere sites zijn die dit ook aanbieden.
PokerStars laat je dus toe van willekeurig handen en toernooi-resultaten op te vragen per e-mail. Dit vind je in de menu's onder 'Requests' en vervolgens respectievelijk 'Hand History...' en 'Tournament History...' helemaal bovenaan. Nog interessanter is het met de mobiele client. Deze laat immers niet toe van lokale hand histories te bewaren, maar je kan vanuit de client wel handen/resultaten per mail opvragen. Op die manier kun je dus tóch alle handen die je op iPad, Android, etc... speelde in je PT4 database krijgen.
De mail wordt verstuurd naar het e-mail adres waarmee je op PokerStars geregistreerd bent. Dit is typisch een adres dat je wellicht ook voor een hoop andere dingen gebruikt. Als je mail op de server blijft staan (omdat je bvb een web-based service zoals GMail gebruikt, of omdat je het IMAP protocol gebruikt) kan dat vervelend worden omdat PT4 dan ook het hele overzicht van je mailbox laat zien, terwijl je dus typisch maar 1 of een paar mails wil importeren.
Dit kan je gemakkelijk oplossen door een e-mail account aan te maken dat enkel als doel heeft je handen te importeren. Bvb, je maakt bij GMail een account aan met naam 'MijnNaam-handjes' en je laat PT4 dan de mail van dat account ophalen ipv je normale e-mail account. Wat je dan wel nog moet doen, is op je normale account een forwarding regel aanmaken die ervoor zorgt dat alle mail die binnenkomt met een bepaald tekst in het subject (namelijk "PokerStars Tournament History" of "PokerStars Hand History Request") direct doorstuurt naar je speciale e-mail adres. Hoe je dat moet configureren is heel specifiek voor de mail-dienst die je gebruikt, en zou wat te ver leiden hier.
Oorspronkelijk gepost door lode16
Iemand een uitgebreide hud voor cashgames (met kleurtjes? :))? Heb momenteel de beta maar ben van plan om wanneer deze afloopt pt4 aan te schaffen.
Bumpje btw zo te zien!
Op de website van PT onder Download Warehouse zijn wel wat hud's te downloaden! Er zijn desnoods ook wel huds te koop via inet, o.a. hiero bv: pokerhuds.com (Misschien alleen HM compatible, maar er is meer info daaro!) http://www.splitsuit.com/shop oa baconhud ? lol
Of even namaken cq zelf maken he
Kan iemand hier al zelf notetracker eigen automatische notes maken ?
Er is vandaag een nieuwe video gemaakt over Pokertracker 4. Daar kun je ook een aantal tips zien.
best wel heel basic videotje eig ![]()
Dan is verschillende HUD voor 1 speler als superadvanced ![]()
Maar wel goed voor nieuwe spelers die met pt4 werken iig
Die eerste post van panels is superchill als layout, heb wel nog niet gevonden hoe ik het instel, geraak er niet uit in men PT4.
Short tutorial aka walktrough waar ik juist moet zijn zou handig zijn!
Oorspronkelijk gepost door Tichwich85
Die eerste post van panels is superchill als layout, heb wel nog niet gevonden hoe ik het instel, geraak er niet uit in men PT4.Short tutorial aka walktrough waar ik juist moet zijn zou handig zijn!
Na wat ploeteren gevonden, simpelweg nieuwe groep binnen een profile aanmaken...
Blij met die trick, layout is superstrak nu
Die eerste post van panels is superchill als layout, heb wel nog niet gevonden hoe ik het instel, geraak er niet uit in men PT4.Short tutorial aka walktrough waar ik juist moet zijn zou handig zijn!
Na wat ploeteren gevonden, simpelweg nieuwe groep binnen een profile aanmaken...
screenshot?
Oorspronkelijk gepost door Wolfske
screenshot?
Komt eraan later vanavond eerst wat games spelen!
Hier is ie dan, maar ben geen pro in het knip en plakwerk dus hoop dat ie goed genoeg is...
Dus is:
Note/Player/VPIP/PFR
UTG PFR%/MP PFR%/CO PFR%/BTN PFR%
[ATS/FTS]/[3bet/fold3bet]
[Cbet/FoldCbet]/[TurnCbet/FoldTurnCbet]/WTS%
aF flop / aF turn / aF river / [steal%SB/FoldBBtoSBSteal%]
Nu heb je een zicht op men HUD, deze bestaat uit 2 panels ter info
ah die meerdere panels, nu ben ik mee .. ja gebruik ik ook
Spoiler
woops was precies aan het slapen toen ik het las ..
Oorspronkelijk gepost door Wolfske
ah die meerdere panels, nu ben ik mee .. ja gebruik ik ook![]()
Spoiler
woops was precies aan het slapen toen ik het las ..
![]()
Spoil says it all
Ik moet zeggen, had ook niet door dat het over mijn post ging, maar toch blij dat je de truuk kunnen gebruiken hebt :D.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Ik moet zeggen, had ook niet door dat het over mijn post ging, maar toch blij dat je de truuk kunnen gebruiken hebt :D.
Ja was niet echt duidelijk waarover ik bezig was.
Thx voor die trick met panels, benieuwd naar nog meer