Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Paar pokertermen

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
792 Weergaven
WPTRay

In de FL FR video's van Cornholio van het Engelse PS forum komen meerdermaals de termen isolation-raise en overlimp naar voren.

Bij de isolation raise heb ik wel een beetje een gevoel wat het zou kunnen betekenen, maar de overlimp..

Iemand die deze 2 termen duidelijk kan uitleggen?
Misschien aan de hand van een simpel voorbeeldje?

Dan nog een vraag.
De advanced FL FR chart, vanaf welke limiet is die ongeveer te gebruiken?
Dit is dus de chart met Openraises etc. vanaf 0.25/0.50 wellicht?

Dank :)

10 reacties
Yoghi

Isolation raise is wanneer er een limper (fish) is voor je. Je raist dan om te proberen headsup tegen hem te komen na de flop.

Overlimpen is wanneer er limpers voor je zijn en je dan meelimpt, het tegenovergestelde van openlimpen zeg maar.

WPTRay

Oke, lijkt me wel vrij duidelijk.

En de vraag wat betreft de charts?

Er is geen grens. Ik heb hem op 0.10/0.20 gebrukt.
Waarschijnlijk kan je hem ook gewoon op 0.01/0.02 gebruiken :)

WPTRay

IS de chart daar niet te loose voor dan?

En puntje 2, met die chart zit je natuurlijk vaker met marginale op de flop, lijkt me ook niet iets voor de absolute beginner? ;)

Ik denk dat ik hem op 0.25/0.50 ga gebruiken als ik 0.10/0.20 winstgevend speel..

Ooit zul je met marginale handen moeten leren spelen.
Of je dit nu op 0.10/0.20 probeert of op 0.25/0.50 maakt op zich niks uit. Behalve natuurlijk hoe lager de limiet waarop je het begint te leren, hoe minder geld je zal verliezen :)

Voor mij was de chart in ieder geval niet te loose voor 0.10/0.20. Je moet natuurlijk wel gewoon blijven nadenken en niet blindelings de chart volgen. Dus niet bijvoorbeeld een isolation raise maken met K8s als er vlak achter je iemand zit met 90 VPIP.

WPTRay

Dat ik met marginale handen moet spelen dat begrijp ik, ik dacht alleen dat mensen op de lage limieten deze acties niet zouden begrijpen en alles blijven callen..

Overigens wilde ik de eerste paar limieten zonder stats spelen, kan dit ook met FL, toen ik NL speelde waren stats op de micro limits namelijk niet persé nodig.

Stats heb je pas 'nodig' vanaf 1/2, 0.5/1 kan je heel easy beaten zonder stats.

WPTRay

Kijk eens aan :)

Yoghi

Stats heb je nooit nodig maar zijn altijd handig.

En die chart zou ik gewoon direct vanaf het begin gebruiken, het is een veel betere chart dan de beginners chart, en je zult er normaal gezien meer winst door maken.

WPTRay

Hmz toch maar testen dan :)