Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hallo!

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
821 Weergaven
Chivaz1

Hallo allemaal,

Ik speel al een jaartje online op pokerstars.
In het begin wat verloren, toen wat meer gaan leren online over wat ik fout deed (Bankroll management). Nu speel ik verder zonder geld te storten, kom af en toe naar de 250, maar zak dan weer terug naar de 100-150. En kom vanaf hier niet verder, ik denk dat op de hogere limiet dan dus spelers zitten die een hoger niveau hebben dan ik. Ik speel cashgames, NL10, maar zonder vaste strategie. Ook af en toe SitnGo of grote toernooien, waar ik meestal wel mijn startbedrag terugwin, maar nooit heel ver kom. Het eindspel moet ik dus nog verbeteren.

Vandaar dat ik op zoek ging naar pokerstrategy, et voila, hier ben ik.
De test gemaakt en 2 dagen later (gister) 50 dollar ontvangen op partypoker.
Een uurtje SSS zitten spelen gisteravond en 10,- verder.

Toch vind ik SSS best saai, ik speel multitable. Het meeste tijd was ik trouwens kwijt aan het zoeken van goede tafels voor deze strategie.

Ben benieuwd naar de coachings en andere strategien.

grt!

9 reacties

Geduld is erg belangrijk in poker. Maar je moet spelen waar jij je goed bij voelt. Als dat niet SSS is moet je gaan kijken wat voor jou wel leuk is. Hier valt in ieder geval veel te leren!

Welkom Chivaz1,

Ik lees dat je je startkapitaal vrij snel hebt ontvangen, wat zeker goed nieuws is. Je bent direct aan de slag gegaan, en heel verstandig (en misschien ook vanzelfsprekend) met SSS. Ik kan je aanraden dit toch even door te zetten om je zo de basis van het spel eigen te maken. Het is bij poker wel belangrijk om een vaste strategie aan te houden, voor welke variant het ook is. Als je de SSS artikelen van No Limit goed doorneemt zal dat wel goed komen. Het is daarbij ook ten zeerste aan te raden handen waar je achteraf over twijfelt of je ze wel goed hebt gespeeld even te laten beoordelen in het daarvoor bestemde SSS handbeoordelingen forum. Zodoende leer je van je fouten en zul je die in het vervolg niet meer zo snel maken.

Je geeft zelf al aan dat je coachings gaat volgen, ook dat is een hele goede manier om aan je spel te werken. Ze zijn leuk, interessant, en zonder meer ook erg leerzaam.

Natuurlijk kun je, nadat je de basiskennis hebt opgedaan en hebt geproefd van het volgen van een strategie, en de daarvoor benodigde discipline hebt kunnen opbrengen, overstappen naar BSS, Sit 'n Go's, Fixed Limit, noem het maar op.

Ik wens je veel succes aan de tafels, en hopelijk gaan we nog veel van je horen. Actieve members op het forum blijken uit de statistieken betere resultaten te halen dan inactieve ;)

Groeten,
Xpload1989

Chivaz1

bedankt voor de reacties.
Ik blijf voorlopig nog even bij de SSS.
Ik wil dit 100% doorhebben ( ook al wat video's bekeken).
Het lukt aardig, maar ik heb te vaak het idee; AJo, ach daar kan ik in middle position ook wel mee spelen. of QJs vanaf de button.

Dat zijn gevaarlijke handen voor mij, want daar kun je ook vaak veel mee verliezen omdat ik mezelf ook snel potcomitted voel. Ik moet de discipline op leren brengen.

Vandaar dus dat ik nog even blijf bij de SSS. Van daaruit kan ik verder uitbreiden naar andere strategien.

Chivaz1

Ik denk niet dat veel nieuwe spelers mijn welkomstpost lezen, maar toch even melden;

na 3k handen op de SSS, ongeveer 20 dollar omhoog. Niet erg goed imo. Dus zoeken waar mijn probleem zit, door mijn handen in elephant te bekijken. Blijkt dat ik voornamelijk geld verlies op momenten dat ik eigenlijk niet in de hand hoor te zitten. (AQo vanuit vroege positie, 66 vanaf de button) Allemaal handen waarvan je denkt; ach, dat kan ook wel. Maar ondertussen begrijp ik dat je je gewoon echt aan de starthanden moet houden.
Wel moet ik ook opmerken dat ik misschien een aantal keer gewonnen heb, doordat ik dit soort handen toch speel. Maar op de lange termijn blijken ze dan toch niet profitabel.

heeft een van de kenners trouwens nog tips over elephant ? Leuk om een overzicht te hebben en handen te analyseren, maar gebruiken jullie ook de analyses van de tegenstander ? en hoe gebruik je die dan, want ik vind die balkjes met tight of aggresive best irritant (vaak kun je de stacksize niet meer zien, bij 9-multitable) Bovendien staan de balkjes meestal bij de verkeerde speler...ik kan niet vinden waar ik dat aan kan passen. Dus nu heb ik ze maar uit gezet.

bitterbarno

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
Ik denk niet dat veel nieuwe spelers mijn welkomstpost lezen, maar toch even melden;

na 3k handen op de SSS, ongeveer 20 dollar omhoog. Niet erg goed imo.

Ik kan je zeggen dat als beginnende SSS speler goed is, de winst stijgt wel met het aantal handen, de ervaring en de extra verworven informatie adhv artikelen, coachings, videos, hanbeoordelingen etc. Indien je het nog steeds saai vindt probeer je gewoon iets anders toch ;)?

Arno

Chivaz1

ik ga dan ook straks even een BSS coaching volgen, voor als mijn br het straks toelaat...

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1

heeft een van de kenners trouwens nog tips over elephant ? Leuk om een overzicht te hebben en handen te analyseren, maar gebruiken jullie ook de analyses van de tegenstander ? en hoe gebruik je die dan, want ik vind die balkjes met tight of aggresive best irritant (vaak kun je de stacksize niet meer zien, bij 9-multitable) Bovendien staan de balkjes meestal bij de verkeerde speler...ik kan niet vinden waar ik dat aan kan passen. Dus nu heb ik ze maar uit gezet.

Hey Chivaz1,

Ik wou even ingaan op dit stukje, kwam het net toevallig tegen toen ik deze post weer doornam.

Ik heb Elephant een aardige tijd gebruikt. Je kunt inderdaad de HUD (Heads-Up Display) gebruiken om aan tafel statistieken van je tegenstanders te zien, om daar op den duur je spel op te baseren. Bijvoorbeeld of iemand heel loose is, of heel erg tight speelt. Je kunt Elephant eerst iets van 21 dagen als trial proberen, en bij 1000 Lifetime Strategy Points krijg je een licensie voor de volledige versie.

Je kunt bij de instellingen van je HUD er ook voor kiezen om een advanced HUD te showen aan tafel. Deze bestaan enkel uit getalletjes, zonder die gekke balken in een aantal kleur. Zo kun je meer informatie tegelijkertijd showen, en blijft het wat compacter.

Je zult, zoals ik begrijp uit je post, wel gekozen hebben in je poker client om een prefered seating te hebben. Bijvoorbeeld dat je altijd onderaan zit aan tafel ofzo. Elephant kan hier niet echt mee overweg, zo heb ik onlangs nog gemerkt. Je zou dan elke keer je stats moeten goedzetten bij elke nieuwe tafel. Dus de beste optie zou dan zijn om je preferred seating weer uit te zetten.

Mocht het niet lukken, kun je altijd even reageren op deze post, of je kunt me toevoegen op Skype: Xpload1989.

Chivaz1

bedankt, ik dacht al dat het aan preferred seating lag.
Maar dit vind ik toch wel erg handig, vooral bij meerdere tafels, dus ik laat die HUD nog even uit totdat ik van SSS af ben.

Chivaz1

nog een vraagje;
kun je bij party poker ook spelers opzoeken ?
ik kan het iig niet vinden.

Net een erg vrijgevige vis gevonden, die ik graag nog wat meer geld afhandig maak.