Ga naar het forum
Dutch PokerChamp - ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Dutch PokerChamp - Overview en feedback

108 Berichten
35 Gebruikers
0 Reacties
5,329 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Dutch PokerChamp 2010

Dutch PokerChamp 2010 is de gloednieuwe competitie waarbij alle communityleden in een gezellige, competatieve sfeer maandelijks kunnen strijden voor prijzen, tickets voor de Grand Finale en uiteindelijk de titel Dutch PokerChamp 2010!

In deze thread vind je alle belangrijke informatie en kun je jouw feedback achterlaten over het event.

Het doel
In de Dutch PokerChamp competitie word de ware kampioen van de Nederlandstalige PokerStrategy.com community gekroond. Na een strijd van 8 events, een halve finale tafel, gaan de deuren naar het VIP event in januari 2011 open en lonkt de titel aan de finale tafel.

De leagues
Er zijn twee leagues, de shark-league en de fish-league.
De sharkleague staat open voor: Alle spelers met de status platinum of hoger en voor alle freelancers
De fishleague staat open voor alle spelers. (Behalve spelers die meedoen aan de shark league)

Sharks die een goede reden hebben om niet deel te nemen aan de shark league kunnen zich inschrijven voor de fish league, maar hiermee annuleren ze dan hun deelnamerecht aan de shark league tot het einde van de leagues.

In iedere league worden 8 events gespeeld waarin punten voor de ranglijst verdiend kunnen worden. Alleen de beste 6 resultaten tellen mee voor de ranglijst!

kwalificatie voor VIP-event + finale tafel
Sharkleague:

• De top 3 van de ranglijst krijgt een ticket
  • Plaats 4-9 op de ranglijst speelt in december een qualifier voor 3 overige tickets

Fishleague:

• De winnaar van de league krijgt een ticket
  • plaats 2-7 spelen in december een qualifier waarin twee tickets te verdienen zijn

Naast de eer en roem van de titel Dutch PokerChamp 2010 staat er nog veel meer op het spel:

• 9 Tickets voor het VIP-event begin 2011
  • 1 Deluxe pokertafel + PokerStrategy.com chipset voor de winnaar van de finale tafel
  • 1 PokerStrategy.com chipset voor de runner-up van de finale tafel
  • 16x PokerStrategy.com T-shirt voor de winnaar van elk voorronde event (behalve de qualifiers)

Backdeals
Voor ieder event worden er nog 10 backdeals vergeven, waarmee de winnende spelers het event gratis kunnen spelen.
De backdeals worden als volgt vergeven:

• 4 backdeals voor nieuwe spelers die zichzelf in het stel jezelf voor forum geïntroduceerd hebben
  • 3 backdeals voor spelers die aan hun spel werken door het posten van handen
  • 2 backdeals worden vergeven onder de mensen die een commentaar bij het nieuws of video's hebben achter gelaten
  • 1 backdeal is gereserveerd voor een van de spelers die actief is op de handbeoordelingsforums met het discussiëren over andermans handen.

107 reacties

Ik vind het een heel mooi initiatief :D

Enkel is het wel een beetje jammer dat platinum+ meer kans hebben.

Het is ook jammer voor mensen die niet tracked spelen. Ik neem aan dat het paswoord wordt vrijgegeven op het platinum + forum. Ook voor de low, dit is een openbaar forum, gaan er geen niet PSers het paswoord krijgen.
Hoe werkt het bijvoorbeeld met pokerstars, moet je daarop tracked spelen om te kunnen registeren?

Fladdermouse

Heb nog een vraagje, hoe zit het met de mensen die niet 8 maanden aan een stuk platinum zijn?

Stel: Je mag maar 5 keer meedoen met de Shark League, omdat je 3 keer gold was. Behoor je dan tot de sharks of de fishes?

Thormtos91

ben daar (niet 8 maanden platinum) ook benieuwd naar :)

Momenteel hebben de CM's weekend, maar hier zal zo snel mogelijk een antwoord op volgen ;)

Vraag gerust en de antwoorden zullen allemaal volgen.

Ciao _cool:

Titangizmo

Wel spijtig voor de fishes die op andere pokerrooms zitten.
Als beginnende speler met een beperkte bankroll kan je moeilijk $8+$0,8 voor de 8 events gaan overboeken en zo je first depositbonus verspelen.
Moet je account van pokerstars tracked zijn? Heb daar ooit een playmoneyaccount aangemaakt.

Vind het een super initiatief maar zal spijtig genoeg niet kunnen deelnemen.

Hoeveel mensen kunnen er meedoen aan 1 event? Want het begint pas om 9 uur, wat voor mij persoonlijk aan de late kant is als het een grote MTT is.

Moderator
pcbeem

Heb er eigenlijk 2 opmerkingen over verder leuk idee:

- tijd 9 uur ook wat aan te late kant denk ik. Weet niet of het turbo of standaard wordt. Maar ik ga uit van een man of 100 (weet niet of dit reeel is), dan ben je ook al is het turbo al snel een uur of 3 / 4 bezig. Dus ben je pas rond een uurtje of 1 klaar als je wint. En aangezien ik de dag erna moet werken vind ik dat niet optimaal. Maar andere mensen kunnen vroeger niet dus zo heeft iedereen wel wat te zeuren.

- vind het ook wat raar dat freelancers bij de platinumleden mee moeten doen voor de prijzen. Dit wordt denk ik een onevenwichtig veld op deze manier. Ik denk dat 50% van het veld wel weet hoe ze NL moeten spelen en ook nog wel wat PLO kennen, maar daar houdt voor vele de kennis wel een beetje op. Dus mocht er bijvoobeeld razzz, Omaha H/L of een andere vorm op het programma staan dan weet een groot deel van het veld niet wat ze doen (zeg niet dat ze dat met NL wel weten maar daar kennen ze de regels wel van _cool: ).

Hoop dat er iets met mijn feedback wordt gedaan. Verder heb ik er wel veel zin in begrijp met niet verkeerd!!!!!

Leuk initiatief om dit te organiseren!

Het is alleen weer op zondagavond, wat voor mij niet ideaal is. Misschien kan ik 21:00 net redden, dat hangt er van af hoe uitgebreid en rustig we dineren. Hoe laat zal de inschrijving openen? Als dat voor 19:00 uur is dan kan ik nog voor het eten inschrijven zodat ik wel mee kan doen, maar dan misschien eventjes sitting out ben in het begin. En de vraag of je account tracked moet zijn die al gesteld werd vind ik ook belangrijk, want ik heb een real money account met $0 er op die niet gelinked is aan PS, er heeft wel ooit echt geld opgestaan maar dat heb ik toen weggedonkt. Of is het misschien een optie als mensen met een niet-tracked account van te voren hun nickname in een bepaalde thread neerzetten en dat ze dan wel volwaardig mee kunnen doen? Zouden er mensen bereid zijn om geld te transferren naar de mensen die $0 op stars hebben (en dat uiteraard op een andere pokerroom terug krijgen) en is dit uberhaupt mogelijk?.

Kortom, er liggen heel wat barricades voor mij, maar als ik daar overheen kom dan wil ik zeker wel meedoen.

Er zijn altijd mensen bereid om geld te transferren, ik denk dat het tracked gedoe en het openen van de registratie het belangrijkste is

Eurnt

Dat van het transferen is zoizo mogelijk. En er zijn zat mensen inclusief ikzelf die dat waarschijnlijk graag doen voor de mensen :D Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Leuk idee vind ik het :f_love:

Moderator
pcbeem

Weet niet of het getracked moet zijn, maar wachtwoord is altijd een optie.

Dit moet dan wel goed afgeschermd worden maar dit was bij de donk events ook geen probleem.

Oorspronkelijk gepost door Titangizmo
Als beginnende speler met een beperkte bankroll kan je moeilijk $8+$0,8 voor de 8 events gaan overboeken en zo je first depositbonus verspelen.
Moet je account van pokerstars tracked zijn? Heb daar ooit een playmoneyaccount aangemaakt.

Ze geven daarvoor toch backdeals weg.

bobm78

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Heb er eigenlijk 2 opmerkingen over verder leuk idee:

- tijd 9 uur ook wat aan te late kant denk ik. Weet niet of het turbo of standaard wordt. Maar ik ga uit van een man of 100 (weet niet of dit reeel is), dan ben je ook al is het turbo al snel een uur of 3 / 4 bezig. Dus ben je pas rond een uurtje of 1 klaar als je wint. En aangezien ik de dag erna moet werken vind ik dat niet optimaal. Maar andere mensen kunnen vroeger niet dus zo heeft iedereen wel wat te zeuren.

- vind het ook wat raar dat freelancers bij de platinumleden mee moeten doen voor de prijzen. Dit wordt denk ik een onevenwichtig veld op deze manier. Ik denk dat 50% van het veld wel weet hoe ze NL moeten spelen en ook nog wel wat PLO kennen, maar daar houdt voor vele de kennis wel een beetje op. Dus mocht er bijvoobeeld razzz, Omaha H/L of een andere vorm op het programma staan dan weet een groot deel van het veld niet wat ze doen (zeg niet dat ze dat met NL wel weten maar daar kennen ze de regels wel van _cool: ).

Hoop dat er iets met mijn feedback wordt gedaan. Verder heb ik er wel veel zin in begrijp met niet verkeerd!!!!!

Kweenie hoe jij rekent PcBeem, maare 4 uur bezig met een turbo van 100 man??
Ik won pas een turbo met 2700 man in 4 uur.... Denk dat je ff fout rekent.

Moderator
pcbeem

Ik rekende ook maar iets maar als jin zegt dat je geen turbo kunt aanvragen op Stars. Dus dat kan wel eens lang gaan duren als ik het animo lees denk ik dat die 40 man toch wel zal worden overschreden.

bobm78

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ik rekende ook maar iets maar als jin zegt dat je geen turbo kunt aanvragen op Stars. Dus dat kan wel eens lang gaan duren als ik het animo lees denk ik dat die 40 man toch wel zal worden overschreden.

No problemo sir.. ik wilde gewoon ff duidelijk zijn. :D

Titangizmo

Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse

Oorspronkelijk gepost door Titangizmo

Ze geven daarvoor toch backdeals weg.

Idd backdeal voor 1 event elke keer dus ook al ben ik een superposter kan ik met geluk 2 keer meedoen ofzo (leuk maar wil toch voor de winst kunnen gaan en VIP-ticket) en mijn playmoney-account is ook niet tracked dus heb ook nog wat barricades. maar transfer zou misschien wel lukken, alleen nog kijken of ik dan mijn first-deposit bonus dan niet verspeel want als ik naar pokerstars ga wil ik wel max mogelijke bonus daar kunnen krijgen, ooit...

Dus concreet:

moet account tracked zijn?

zo ja:

kan dat nog met een playmoney account retracken?
als dat niet gaat kan ik dan een nieuwe tracked real money account maken of kom ik dan in problemen met pokerstars?
Als ik laat transfereren telt dat dan als first-deposit?

Zoals ik zei: maar enkele barricades. :D

Twisted1984

Ik neem aan dat een tracked account niet nodig is. Het is gewoon een private toernooi waarvoor het wachtwoord nog wel gepost wordt zodat je je gewoon kan registreren.

First deposit bonus verspelen is wel jammer als je moet depositten, maar als dat je niet deert kan je toch net zo goed € 10,- depositen via bank account ofzo.. drink je 5 biertjes minder volgende keer in de kroeg en dan kan je 5 maanden achter elkaar meedoen. Het gaat niet zozeer om de winst in die toernooien maar meer om community building ofwel de gezelligheid. Zo serieus hoef je het niet te nemen ;).

Disclaimer: deze post is trouwens niet vanuit mij als PS.nl freelancer/medewerker maar als gebruiker dus ga hier geen conclusies uittrekken o.i.d. Ik weet net zoveel als jullie.

LiquidCity

Je weet wel meer

wees niet zo bescheiden

marcelhermus

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Je weet wel meer

wees niet zo bescheiden

ik kan je verzekeren wij freelancers weten helemaal niks :D