Na de zoveelste negatieve swing resteert er nog 100 dollar van mijn bankroll welke 2 maanden geleden nog rond de 550 was.
Ik heb besloten na overleg met me pokervriend, het ouwe leek, Beukie1 om het over een andere boeg te gooien.
Om te beginnen ga ik jullie vervelen met een/mijn weblog, waarin ik de voortgang, ontwikkelingen en mijn frustraties zal neertikken - vroeger spraken we van neerpennen, maar die dingen zijn al een tijdje uit de handel geloof ik.
Maar goed, wie ben ik, vader van 4 kinderen 3 jongens en een meisje van 22, 18, 15 en 7 jaar oud, geboren en getogen in Den Haag en thans woonachtig in Amersfoort, ondernemer en krankzinnig en tot ontzetting van mijn vrouw pokerverslaafd.
Speel reeds 2 jaar of zo online NL HE, daarvoor live en al vele jaren zoals dat tegenwoordig heet, 5 card draw, met zwaar wisselende successen, zeer tiltgevoelig, regelmatig verkeerde mindset en zo arrogant te denken dat ik beter ban dan Durrr en die knaap van Ivey.
Maar goed, zonder gekheid, mijn ambitie is een structureel winstgevende speler te worden op de shorthanded cashtafels op minstens de NL 100.
De laatste 2 jaar heb ik met de SNG's simpel gezegd een ROI van boven de 30%, MTT Break even en op de cashtafels gewoon schandalig beroerd gepreseteerd.
Van tijd tot tijd met goeie mindset lekker upwaarts. Speel dan circa 20 tafels tegelijk, dat vind ik lekker, want met 4 tafels tegelijk, lees ik de krant, praat met Beukie, luister naar de radio en ondertussen lees ik de e-mails die binnenkomen en geef ik me vrouw een beurt, kortom ik ben erg snel verveeld.
Hoe vaak Beukie al tegen me gezegd heeft speel minder tafels das beter voor je performance etc etc.
De boel is de laatste 2 jaar dus gefinancieerd door de opbrengsten uit de diversen SNGS, lichte winst in de MTT's en vooral de bonussen bij Fulltilt en Pokerstars. Als die er niet waren geweest had ik al lang iemand moeten bellen voor een pokerleningkje of zo en me vriend Dirk is ook al broke.
Helaas wordt mijn account niet getrackd bij deze pokergrootheden, anders had ik al minimaal de status goud gehad. Ten tijde van de kennismaking met deze fijne club had ik daar al een pokeraccount. Momenteel word ik alleen getrackd bij Mansion en Betfredje met zijn kale kop, omdat deze fijne club zo aardig was mij nog een half meijertje - 2e 50 dollar - bij Fredje wilde geven.
Welnu, ik gaf al aan, ik ga het over een andere boeg gooien, niet meer zo achterlijk doen door bij winst te denken dat ik nu wel ff de pokerwereld ga vertellen hoe ze het moeten doen, discipline aantrekken dus. artikelen lezen, handen posten en vooral veel videoos kijken, als ik dat tenminste qua geduld kan opbrengen. Die dingen van 50 minuten duren wel lang hoor. Als ik zoon ding zit te kijken dan ben ik ondertussen alweer tafels op aan het starten, omdat ik denk dat ik het allemaal wel weet en teveel zin heb gekregen om te spelen.
Mijn doel is dan ook deze maand, veel te lezen, 3 videoos afkijken per week, 2 coachings volgen. Een van Rogier op de FR tafel en de SH coaching van Ajfonso. Als ik die Ajfonso tenminste een beetje ga proberen te begrijpen, Handranges inschatten, die fishes afstekken en ik zal die gozer is effe 3 bettuh, na de eerste boel te kallen, zijn door hem gebruikte teksten, waarvan ik naast een enorm respect voor de inspanningen, veel van kan leren, denk ik.
Als geboren weegschaal, zal ik deze maand, als onderdeel van mijn doelstelling een keuze moeten maken, waarin ik mij verder wil bekwamen. SNG's lopen van oudsher goed, MTT lopen goed tot ITM, de echte ships heb ik niet kunnen maken, door fokking pech, of verkeerd spel en natuurlijk de zeer teleurstellende cashtafels. Ook de keuze tussen SH of FR vind ik al een lastige. Kortom graag advies wat voor mij het beste zou kunnen zijn?
Ik laat het hier even bij en U en de Uwen horen binnenkort weer van mij....