Ga naar het forum
Ik stel mezelf voor...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Ik stel mezelf voor!

14 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
829 Weergaven
TimPS

Hoi,

Aangezien ik hier al een tijdje rondzwerf op het forum, heb ik besloten me toch maar even kort formeel voor te stellen.

Mijn naam is Tim en ik ben een 22-jarige student, die een schakeljaar in bedrijfscommunicatie doet aan de K.U.Leuven. Voordien studeerde ik communicatiemanagement in Antwerpen, waar ik een bachelordiploma behaalde. Ik woon in België > Vlaanderen > Antwerpen > Mechelen > OLV Waver :D

Mijn hobby's zijn voetbal (beperkt zich tegenwoordig jammer genoeg tot het passieve: namelijk het aanmoedigen van mijn favoriete ploeg in onze nationale eerste klasse (Kv Mechelen)), mijn vriendin (daar kruipt nu eenmaal ook veel tijd in :D) en trainen (in tha gym). Daarnaast ben ik ook al een tijdje bezig met het verkennen van het pokerwereldje.

Wat dat pokeren betreft ben ik blij dat ik deze site gevonden heb. Ik neem me dan ook voor om (na mijn examens) alle artikelen eens op een serieuze manier door te nemen (alsof het examenleerstof was), $100 te storen en zien waar ik daar mee uitkomt. Online pokeren doe ik al enkele jaren: eerst gratis via facebook, daarna freerolls via BWIN, daarna met enkele stortingen op diezelfde site en nu dus via Pokerstrategy. Een groot talent ben ik niet, een bad beat staat bij mij bijna gelijk aan het vernietigen van mn hele bankroll (don't ask me why, ik kan dat gewoon niet verkroppen, denk ik :D), daarom dat ik me er dus eerst in wil verdiepen alvorens nog eens voor echt geld te spelen.

Na 25 juni (+5 dagen om de kater na het vieren van het einde van de examens te verwerken :D) zien jullie me hier dus terug. Meer dan waarschijnlijk met een eigen blog, want zoals jullie waarschijnlijk al wel doorhebben: ik schrijf en deel m'n ervaringen graag. Nu is het nog wat behelpen met freerolls (en vooral leren).

Tot dan! :f_cool:

13 reacties
Moderator
pcbeem

Hallo Buffe1904,

Welkom op Pokerstrategy!!!

Heb je inderdaad al hier zien posten jij was toch van die 5e plaats (of zoiets) in de Belgische Freeroll op Full Till?

Ik neem dus ook aan dat je je voorlopig op MTT gaat richten om je BR op te bouwen. De artikelen heb je al gevonden, maar waar ik persoonlijk altijd veel aan heb is het laten beoordelen van handen op het handbeoordelingsforum. Hier worden je handen door handjudges beoordeeld en krijg je adviezen over hoe je het voortaan beter kunt doen.

Voor nu eerst succes met je examens en daarna uiteraard ook succes met je pokercarriere. We hopen nog veel van je te horen en mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!!!

TimPS

Dat is de bedoeling, ja. Ik moet dan wel de verleiding van cash games kunnen weerstaan, want die nekken me altijd. Die $6 die ik had gewonnen, bijvoorbeeld, die heb ik vrij eenvoudig weten te verdriedubbelen met sit'n go's (en vooral deelnemen aan daily dollar toernooien, om dan dat ticket te converten naar echt geld), maar meteen ook weer verspeeld in cash games. Als ik er dus mee begin, moet ik cash games echt vermijden. Vandaar dat ik ook een blog zal beginnen, ik vermoed dat dat helpt.

Moderator
pcbeem

Voor je aan cashgamen gaat beginnen is het eerst verstandig om inderdaad een leuke BR op te bouwen. In principe zou je bijvoorbeeld wel met $12 aan SSS mogen beginnen op NL2 (0,01/0,02) maar het spelen van kleine toernooitjes schijnt je voorlopig goed te liggen dus zie inderdaad geen reden voor een overstap. Probeer lekker te leren bij de toernooitjes en een BR op te bouwen dan kun je altijd nog een vorm van cashgame doen als je wat meer geld en ervaring hebt.

TimPS

Ja, dat ligt me inderdaad goed, die kleine toernooitjes. Vandaag ging het leren voor geen meter. Ik heb $10 gestort en een sit'n go van $1 meegedaan. Dat is wel niet helemaal volgens het BRM principe, maar ik had er gewoon zin. Het resultaat:

Uploaded with ImageShack.us

Best wel trots op! Ik had'm ook gewoon kunnen winnen, hoor. Ik begon aan de heads up met 25K tegenover ongeveer 50K, verdubbeld met JJ tegen 10/10. Dan wat blinds gestolen en dan kwam-ie...
A9 (ik)
j9 (hij)

De jack viel jammer genoeg, anders had'k het toernooi gewonnen. Maarja, als dit, als dat.... We hebben dan maar een deal besproken :)

TimPS

Van vandaag:

Uploaded with ImageShack.us

Oh oh ooooh, wat ben ik kwaad op mezelf. Ik stond ergens 4/8 en ik probeerde op een board van 4KK te bluffen (na een check) door all in te gaan. Hij had 4/4. Oh oh ooh, razend was ik op mezelf. Zeker als je zit hoe die prijzen omhoog gingen per plaats (tot $72 voor de winnaar) _evil: _evil: _evil: _evil: _evil: _evil: _evil: _evil: _evil: _evil:

Let maar neit op de buy-in, die ligt vér boven mijn BR, maar een vriend had me uitgenodigd en nuja, ik kon niet nee zeggen. Ik haal er wel winst uit natuurlijk. Maar man wat ben ik kwaad opmezelf.

Er waren 90 deelnemers, dacht ik.

Moderator
pcbeem

Misschien dat je zulke screenshots in een blog kunt zetten. Wil niet zeggen dat het hier niet mag, maar het is beter op zijn plaats in een blog _cool:.

TimPS

Maar ik heb geen blog :f_biggrin: Ik start er wel mee na de examens. Ik hoop niet teveel meer te pokeren komende maand, want pokeren betekent dat ik niet kan studeren :D

Ohja, Pcbeem, nu ik je toch in deze topic heb. Weet jij toevallig waar op full tilt je jouw bonussen kan volgen? Want ik krijg af en toe een bericht dat ik $1 heb vrijgespeeld, maar ik weet niet van waar die komt. Het gaat waarschijnlijk over die no deposit bonus (hoeveel is dat, op $10, in het totaal?), maar hoeveel FTP je nodig hebt per 1$ vind ik nergens terug. :]

Ik heb trouwens alles ook in pokertracker ingevoerd. Ik zet mijn statistiekjes binnenkort wel online. (Jaja, in mijn blog :tongue: )

Moderator
pcbeem

Is te zien onder cashier en dan bonus account. Daar zie je in overzichtje alle gegevens van je huidige bonus staan.

En een blog aanmaken kosten geen uren hoor _cool:. Gewoon nieuwe thread aanmaken onder blok blogs meer is het niet.

Zeg dit niet om je te pesten of zo _evil:, maar als je alles onder 1 thread zet kan het lastig zijn voor mensen met zelfde vraag om het antwoord te vinden.

TimPS

Haha, ik begrijp je punt, maar aangezien dit een "ik stel mezelf voor" thread is, neem ik aan dat mensen hier niet komen om een vraag beantwoord te zien. Tenzij wie ik ben, natuurlijk, en dan is alle info mooi meegenomen, toch? _biggrin:

Aha, bedankt voor de info! Ik heb'm gevonden nu, mijn bonus. Ik zet binnenkort mijn geld over naar stars, want blijkbaar is mijn full tilt account niet gelinkt aan PS _cry:

Moderator
pcbeem

Dat bedoel ik precies te zeggen iemand met zelfde vraag zou het antwoord niet vinden omdat het in deze thread staat.

Ach soms komt de Bedrijfseconoom met alle processen in me naar boven niks aan te doen _cool:.

TimPS

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Dat bedoel ik precies te zeggen iemand met zelfde vraag zou het antwoord niet vinden omdat het in deze thread staat.

Ach soms komt de Bedrijfseconoom met alle processen in me naar boven niks aan te doen _cool:.

Haha, point taken, maar als ik jouw raad had opgevolgd stond het antwoord gewoon in mijn blog, en daar hadden ze het ook niet gaan zoeken _grin:

Hoezo, het laatste woord willen hebben? :D

Maar ik zal wel wat trachten in de juiste topics te posten, want je hebt wel absoluut een punt dat ik niet altijd even topicgericht post, waarvoor mijn excuses.

TimPS

Hohohohoooooo. Note to myself: never EVER play cashgames again. Ik kan daar niets van! Van die gestorte $10 had ik dus "snel", door het winnen van sit'n go's en heads up, véél heads up, $55 gemaakt. Héél even getwijfeld om gewoon $50 uit te cashen (aangezien ik toch aan het studeren ben en eigenlijk pas in juli wil beginnen), maar ze dan toch maar laten staan.

Me even laten verleiden door die Rush Poker variant. Tjonge wat ging dat makkelijk. Enkel high pair spelen, het geld stroomde binnen. Van uitcashen was uiteraard geen sprake meer. :rolleyes:

Effe $0.50 tot $1 proberen? Goh, mag eigenlijk niet... Maar als ik nou enkel high pair speel? Dat werkte toch op de lagere limieten? Twijfel twijfel... Nou, heel even dan. Aan dat even heb ik me gehouden, welgeteld 1 hand heeft het geduurd om broke te gaan. KK tegen JJ, pre flop raise, re-raise, all-in, tegenstander hit een J op de flop.

Pech? Nee, hoor. Ik had daar gewoon NIETS te zoeken. Ik heb in cash games NIETS te zoeken. Sit'n go's vrij makkelijk ITM geraken, maar toch cash games willen spelen? Moron.

Moderator
pcbeem

Balen dat dat is gebeurd helaas maar hoop dat je er wel van leert en sterker terugkomt dan ooit. Je hebt bewezen het wel te kunnen dus hou je aan BRM en in jouw geval mijdt voorlopig cash. Zorg eerst dat je lekker wat gaat spelen en zo dus ook minder tiltgevoelig wordt en dan komt het wel goed met je. Wat ik al zeg je hebt aangetoond op te kunnen bouwen. Je moet alleen die misstap niet maken.

En om het niet meer te vergeten nog 1 keer: BRM is basis van poker!!!!!