Ga naar het forum
Driemaal is scheeps...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Driemaal is scheepsrecht, de weg naar de top.

21 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
599 Weergaven
livethelife7

Hallo allemaal,

Na weer heel veel motivatie gekregen t hebben door het volgen van leo's blog (wat een groot voorbeeld is voor me eigen blog), denk ik dat t tijd wordt nu eindelijk ook iets uit me poker carrière te maken.

Ik zal me eerst even voorstellen :

Ik ben Sebastian, 19 jaar oud alweer en woon in Amersfoort. Ik ga geen lange geschiedenisles geven over mijn poker verleden, speel nu ongeveer 1 jaar voor echt geld.

Ik heb die titel gekozen omdat ik:

:diamond: Al twee opleidingen verkloot heb. Dit jaar begin ik aan me derde en die moet
ik gaan halen. Het is niet dat ik t niet kan, meer motivatie problemen. :f_p:

:diamond:Nu al twee blogs begonnen ben, dus dit is de laatste keer dat ik het ga proberen.

Wat wil ik bereiken met deze blog:

:diamond: In contact komen met medespelers en ik wil wat actiever worden in deze community.

Mijn skype is: livethelife7

:diamond: Me eigen vorderingen bijhouden zodat ik niet in mijn oude gewoonte terug val om als het even niet loopt het t laten sleuren.

Wat wil ik bereiken met poker en wat wil ik gaan spelen:

Ik ga me geen resultaat doelen stellen van ik wil dat limiet bereiken of geld doelen stellen.

:diamond: Mijn enige doelen opmoment zijn:

• beter worden
  • heel veel leren
  • plezier hebben in het spelletje, dat is het belangrijkste _love:

:diamond: Ik heb opmoment een bankroll van 290$, en ga daarmee nl10 sh spelen. Ik heb al een behoorlijk tijdje fullring gespeeld maar shorthanded bevalt me toch stuk beter aangezien er gewoon een stuk meer actie is en er ook een stuk meer denk werk bij t pas komt.

:diamond: Ik wil de eerste 30.000 handen op nl10 sh op max 4 tafels spelen, daarna misschien 6.

Hoe ik het beter worden ga aanpakken, zal ik in me volgende deel posten.
Maar eerst ga ik nu even alvast crushing nl50 deel 1 kijken. In het duits aangezien dat mijn tweede moedertaal is :heart:

Hoop dat jullie veel plezier zullen hebben mijn blog te volgen _love:

20 reacties
livethelife7

Hoe ga ik proberen beter worden?

:diamond:Mijn plan:

• Crushing NL50 videos kijken, samenvatting maken en proberen in praktijk te verwerken.
  • Alle artikelen doorlezen BSS brons en zilver.
  • ~ 500 handen per dag spelen, t liefst 1000.
  • minimaal 3 handen posten per dag in beoordelingforum.
  • elke sessie de belangrijkste handen reviewen.
  • werken met equilator en een gevoel voor ranges krijgen.
  • elke week minimaal 1 coaching bij wonen.
  • nl10 sh video van rogier en ajfonso kijken.
  • proberen handen van andere te beoordelen om zo ook te leren.

Hey livethelife7,

Leuk dat je ook een gestructureerde blog start!

My 5ct: Volgens mij is het belangrijk om eerst er precies achter te komen waar je aan wilt gaan werken, zodat je effectief en vooral stap voor stap je spel kunt verbeteren.

Ik zou daarom bijvoorbeeld niet alle artikelen achter elkaar gaan lezen, maar echt zoveel mogelijk aandacht besteden aan hetgeen je spel het meeste improved.

Groeten,
Leo

livethelife7

Bedankt voor je reactie Leo!

ik ben het helemaal met je eens. Het was ook eigelijk bedoeld als opsomming wat ik allemaal kan doen om beter te worden.
Ik heb vandaag de eerste video van crushing nl50 gekeken. Had ik al is maar is al tijdje geleden. En heb net 4 tafels sh 300 handen gespeelt met de gedachten bij elke hand mezelf aftevragen, waarom open ik deze hand, kan ik hier nu isoleren, zijn de blinds tight enz. allemaal basic dingen waar ik denk ik in het verleden te weinig aandacht aan besteed heb.

Mijn plan is om bij elke video aantekeningen maken. Ook om nu elke dag 1000 handen te spelen. En dan handen posten over me preflop spel zodat het een beetje automatisch wordt en me denkproces sneller gaat. Zo probeer ik wat ik leer gelijk in de praktijk te brengen en ervaring op te doen. Dat is beter dan eerst alle video's kijken en dan alles in 1 keer over na te denke in me spel. Ik weet dat ik postflop nog grote leaks heb, maar die ga ik probere t vinden ook door middel van de video's. Zo ga ik nu bij elke beslissing die ik neem me afvragen waarom ik het doe. Bijv.: Waarom conti bet ik nu, wat voor handen zitten er in zijn range. Ga ik voor potcontrol of wil ik zo snel mogelijk allin. En na elke 1000 handen te reviewen en kijken of ik leaks kan vinden. Morgen ga ik deel 2 bekijken. En precies hetzelfde doen.

Hebben jullie nog meer tips hoe ik het anders of beter zou kunnen aanpakken?.
Alvast bedankt!

Arjon

Hey livethelife7,

Ik denk dat jouw aanpak om het dagelijks spelen van een bepaald aantal handen (hou daar ook niet te strak aan vast overigens, als het totaal niet loopt gewoon eerder stoppen en niet geforceerd richting die 1000 gaan; als het erg lekker loopt kun je ook een keer meer handen spelen ofc) in combinatie met het posten van handen op ons handbeoordelingsforum erg goed is. De crushing nl50 videoserie is inderdaad een erg goede, het kan zeker ook een idee zijn sommige video's meerdere keren te bekijken, of per keer bijv. een halve video te bekijken zodat je alles rustig op je kunt laten inwerken.

Misschien kan er ook een keer iemand met je meekijken terwijl je speelt, mijn ervaring is dat dit ook heel verhelderend kan werken.

Als je feedback over de video's hebt horen we dat uiteraard ook graag. Wat vond je er erg sterk aan en wat waren punten die onduidelijk of minder goed waren, laat het maar horen! :)

Veel succes de komende tijd en hou ons vooral op de hoogte ;)

livethelife7

Bedankt!

Ik denk dat het een zeer goed idee is als iemand is mee kijkt tijdens het spelen. Aangezien ik nog niet al te actief geweest ben en nog niet veel contacten heb zou ik graag horen als iemand is interesse had om mee te kijken. Me skype is livethelife7.

Heb nu de eerste 2 video's gekeken van de serie in het Duits. Aangezien Duits mijn tweede moedertaal is en ik de stem van hasenbraten fijner vindt om na te luisteren. Ook heb ik na elke video een aantal handen op 2 tafels gespeeld om gelijk te proberen dat wat ik net geleerd heb te gaan oefenen. Ik heb gister en vandaag mijn eerste 1000 handen op nl10 sh gespeeld nadat ik deze blog ben begonnen.

Wat mij opviel:

:diamond: De video's opende echt een oog van hoe slecht mijn spel eigenlijk is. Ik dacht altijd wel de basics onder de knie te hebben maar dat is dus verre van zo.
Daar ben ik gelijk aan begonnen door de eerste 1000 handen is volgens de orc chart te spelen en dan op stats en info over de spelers tighter of loser openen en proberen bij elke beslissing me zelf af te vragen waarom ik het zo doe.
:diamond: Ik nog vaak spewy moves maak.
:diamond: Ik op moment echt plezier heb in het denken en maken van beslissingen in lastige spotse en enorm veel van leer.
:diamond: Ik de laatste twee dagen geen een keer echt op me bankroll of resultaat gelet heb en het me eigenlijk ook helemaal niet interesseert. Ik zal wel zo meteen een grafiekje posten van me eerste 1000 handen.

Ik heb mij vandaag vooral bezig gehouden met het wiskundige gedeelte equity en ranges en dat is proberen mee te oefenen over de handen die ik gespeeld heb. Aangezien ik nog geen goed gevoel daavoor heb.
Na 5.000 handen gespeeld te hebben ga ik is kijken of ik zelf al de grootste leaks kan vinden in mijn spel.

Wat ik nu ga doen is deel 3 kijken. Op kladblok gelijk samenvatting maken tijdens het kijken. En gelijk daarna een sessie spelen en vooral op te letten wat ik in deze video geleerd heb en in de 2 daarvoor!. Zo probeer ik mijn spel steeds langzaam verder te brengen en ik denk dat ik deze serie wel vaker moet herhalen aangezien je nooit alles in een keer onder de knie kan hebben.

livethelife7

Hier mijn grafiek van mijn eerste 1183 handen, waar ik 21/19 speelde.

livethelife7

Hier een handje van vandaag:

Hij speelde 16/11 en hij 3bette redelijk vaak uit de bb. Dus mijn plan is hier 4bet broke. Gokken jullie is wat die had op de flop haha. ;)
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
[tg]CO$11.43:///////;BU$3.89:///////;SB (Hero)$12.71:///////;BB$12.06:///////;MP3$10.93:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:c, K:h.
3 folds, Hero raises to $0.30, BB raises to $0.80, Hero raises to $2.05, BB calls $1.20.

Flop: ($4) A:s, 9:s, K:s (2 players)
Hero bets $3.00, BB raises to $10.06, Hero calls $7.06.

Turn: ($24.12) 2:d (2 players)

River: ($24.12) 2:h (2 players)

Final Pot: $24.12.

pieter80

Q :spade: J :heart:

HoofdVogel

2 :spade:2 :club:

livethelife7

Nog worse, pieter zat in de buurt. Alleen had hij geen :spade: maar alleen Q :diamond: J :heart:. schrok toen ik die hand zag.

Vond het echt jammer dat hij daarna de tafel verliet haha. :f_frown:

Arjon

Je bent lekker actief bezig in ieder geval, leuk om te zien! Keep it up :)

livethelife7

Bedankt almighty! ;) ik ga dit zeker proberen vol te houden. Heb er veel plezier in.

Ik heb net deel 3 gekeken van de crushing nl50 serie. Weer een samenvatting gemaakt en ga nu spelen en zal proberen tijdens het spelen over de dingen na te denken die ik net geleerd heb en natuurlijk ook over de dingen die ik in de eerste 2 video's geleert heb. :)

livethelife7

Vandaag naar walibi geweest, was dik _cool:, mooi weer dus ook weer veel vrouwelijk schoon gezien _love:

Ben nu moe en ga niks meer doen vandaag, morgen vroeg naar schiphol ooms ophalen met me pa, en hun blijven tot maandag dus zal weinig poker worden maar ga wel proberen tijd te vinden om weer beter te worden. ;)

Morgen avond naar de film Inception die ik super graag wil zien. Iemand deze film al gezien?

Oorspronkelijk gepost door livethelife7
Vandaag naar walibi geweest, was dik _cool:, mooi weer dus ook weer veel vrouwelijk schoon gezien _love:

Ben nu moe en ga niks meer doen vandaag, morgen vroeg naar schiphol ooms ophalen met me pa, en hun blijven tot maandag dus zal weinig poker worden maar ga wel proberen tijd te vinden om weer beter te worden. ;)

Morgen avond naar de film Inception die ik super graag wil zien. Iemand deze film al gezien?

Film is echt een aanrader, heb er van genoten. :)

Oorspronkelijk gepost door Vixae

Oorspronkelijk gepost door livethelife7

Film is echt een aanrader, heb er van genoten. :) kan dit alleen maar beamen. Echt een goeie film

livethelife7

INCEPTION! _love: wat een topfilm

_love:

MIT010

Heb jij voor mij jou bureaublad zonder pictogrammen en alles toevallig _confused:

livethelife7

Oorspronkelijk gepost door MIT010
Heb jij voor mij jou bureaublad zonder pictogrammen en alles toevallig _confused:

kopen?

haha nee geintje voeg me maar effe toe op skype livethelife7 kan ik je de wallpaper sturen.

livethelife7

Vandaag was me familie met me ouders een dagje naar zeeland. Ik had geen zin om mee te gaan dus dacht ik laten we maar weer is verder gaan met het proces beter worden:)

Vandaag deel 4 gekeken van crushing NL50, wat een samenvatting is van de eerste drie delen. Alle theorie werd herhaalt aan de hand van voorbeeld handen.

Ik heb daarna direct weer even een sessie gespeelt op 4 tafels, ging wel goed geen winst gemaakt maar wel elke keer de goede beslissing gemaakt en alle handen eigenlijk goed gespeelt. Nu ga ik nog even een sessietje erachter aan gooien.

I love poker _love: