Ga naar het forum
The mind of livethe...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] The mind of livethelife7 (@NL25 atm, op naar NL50)

78 Berichten
18 Gebruikers
0 Reacties
3,467 Weergaven
livethelife7

Hallo allemaal,

Ik ben Sebastian, 19 jaar en woon in Amersfoort. Sommige zullen mij wel herkennen van me vorige blog.
Op moment volg ik de opleiding financiële administratie op het ROC MN en mijn plan is hierna door t gaan op t hbo waarschijnlijk in de richting bedrijfseconomie.

Dit is mijn 4de blog alweer. Na 3 mislukte blogs door t lui zijn om ze bij t houden, ben ik ook kwa bankroll zo goed als bij t begin ($79 atm). Wegens prive omstandigheden heb ik me vorige br van 420$ moeten uit cashen op 50$ na.

Ik ga proberen deze blog elke dag bij te houden. Dit eerst voor een testfase van een week. En zo ga ik van week tot week kijken of het me lukt.

:spade:Mijn pokerplannen:

Wat ga ik spelen: NL5 fullring, op 6 tafels te gelijk om zo me spel hard t verbeteren.

Mijn lange termijn doelen: Een winnende speler worden op de midstakes. Aangezien ik veel vrije tijd heb in verband met een mooi rooster op school en de opleiding super makkelijk is, zal ik hier hard aan de slag mee kunnen gaan.

Ik zal elke maand komen met een maand plan met me doelen erin. De eerste zal ik vanavond posten voor de maand november.
Ook zal ik elke zondag een week plan maken wat ik de volgende week ga leren en hoeveel ik ga spelen. :)

Hoop dat jullie net zo veel plezier zullen hebben aan t volgen van deze blog als ik aan t maken ervan. tips & reacties zijn altijd welkom.
Lets beat the stakes _biggrin:

77 reacties
livethelife7

November

1. Wat zijn mijn doelen voor deze maand?

TAG te gaan spelen op NL5 op 6 tafels te gelijk en me blog dagelijks updaten. Ook wil ik minimaal 1 coaching bijwonen deze maand.

2. Hoe ga ik deze doelen bereiken?

Door de weekplanning in te vullen zal ik iedere dag een tijdstip vastleggen wanneer ik mijn blog update.
Ik ga proberen eerst back to basic te gaan en eerst proberen een solide basis op te bouwen voor mijn spel.

3. Hoeveel wil ik spelen deze maand?

Ik wil deze maand minimaal 21 uur besteden per week aan poker. Als ik meer tijd heb kan ik meer gaan spelen. Daarvan wil ik 16 uur besteden aan pokeren zelf, 4 uur aan leren, en 1 uur aan blog bijwerken enz.
De laatste dag van de maand wil ik nog 1 extra uur besteden aan eindevaluatie en me nieuwe maandplanning te maken.

4. Wat wil ik leren deze maand?

Deze maand wil ik gaan leren de basistheorie te herhalen(alle bronze en silver artikelen om een solide basis kennis te hebben) en ik ga met equity en ranges aan de slag.

5. Hoe ga ik dat aanpakken?

Ten eerste ga ik de eerste 4 video’s van crushing NL50 kijken, daarbij ook aantekeningen maken. Daarna ga ik elke week een ander onderwerp oefenen, bijv.: week 1 preflop spel, week 2 cbets enz. Dit zal ik in mijn weekplanning vermelden. Ik ga daar elke keer aan t eind van de week een verslagje over maken wat ik geleerd heb over dat onderwerp. Deze zal ik ook posten in me blog.

Sjors777

klinkt goed! succes!

Begin ziet er al goed uit ;) Veel succes

livethelife7

Thnx voor de reactie's

Het plan is om vandaag en morgen nog wat t gaan spelen. Morgen ga ik ook me weekplanning maken voor volgende week, deze zal ik hier dan ook posten.
Wat ik me ook bedacht heb. Is dat ik elke week op een zondag naar me cashier kijk en meer niet. Ik merk dat het steeds kijken naar de cashier een redelijke invloed heeft op mijn resultaten.
Ook zal ik elke zondag een grafiekje posten van mijn resultaten die week.

livethelife7

Met zo'n chick aan tafel kan je je toch niet meer concentreren op het pokeren

Inderdaad, wat een poker babe.

bobm78

Oorspronkelijk gepost door livethelife7
Met zo'n chick aan tafel kan je je toch niet meer concentreren op het pokeren

Haar doe ik ook wel :D

livethelife7

hahaha :D

hier een grafiekje van donderdag tot nu sinds ik met mijn 79$ weer begonnen ben op nl5.

Ik ga straks bezig voor me week planning voor volgende week. Deze zal ik vanavond posten.

Nice graph keep it up!

livethelife7

thnx falbuleuss.

Vanaf nu zal ik elke zondag me grafiek van de afgelopen week posten, aangezien ik alleen zondags naar me cashier en grafiek in hem ga kijken.
Hier mijn planning voor volgende week:

Planning week 44

Wat ga ik deze week leren:

Deze week wil ik zorgen dat mijn preflop spel op een goed niveau komt en dat ik de theorie erachter begrijp. Ik wil aan het eind van de week instaat zijn om uit te leggen wat preflop de beste optie is, waarom dat zo is, en een redelijk beeld willen hebben van mensen hun preflopranges. Als dit niet allemaal in 1 week te realiseren valt ga ik hier 2 of 3 weken voor inplannen.
Ik ga elke dag ong. 45 min gebruiken voor handenposten, zelf commentaar geven op handen van anderen, blog bijwerken en verder rond kijken op het forum.
Ik ga elke dag altijd eerst leren en daarna spelen.

Maandag:

4 uur spelen, waarbij ik volgens de advanced openraising chart ga spelen.
2 uur leren.

Wat ga ik in deze 2 uur oefenen?

Ten eerste ga ik de video crushing nl50 deel 1 kijken en aantekeningen maken. Daarna ga ik alle bronze en zilver artikelen over het spel voor de flop bestuderen. Niet alleen lezen maar ook snappen.

Dinsdag:

2 uur spelen, waarbij ik me bij elke preflop situatie ga afvragen waarom ik het doe.
2 uur leren.

Ik ga me verdiepen in de advanced openraising chart en kijken waarom ik met bepaalde handen vanuit die positie’s raise. Daarnaast ga ik me wat verdiepen in wat preflop all-in situaties tegen shortstacks, wat voor handen, hoe is de berekening om uit te rekenen hoeveel equity je nodig hebt enz.

Woensdag:

4 uur spelen, waarbij ik vooral ga kijken naar situaties om blinds te stealen of resteals te maken.
2 uur leren.

Deze 2 uur ga ik geheel besteden aan blindsteal & blinddefense.

Donderdag:

2 uur spelen, met waar ik vooral ga letten op situaties waar ik beter kan 3 betten of flatcallen.
2 uur leren.

Dit uur ga ik mij vooral bezig houden met 3bets en flatcalls. Wanneer wat t doen en waarom. Ook hoe te reageren op 4bets of hoe 3bet potten te spelen.

Vrijdag:

4 uur spelen, waarbij ik vooral ga letten op het isoleren of meelimpen.
2 uur leren.
Wat ga ik deze 2 uur oefenen?

Ik ga me bezig houden met wanneer te isoleren, en waarom en met wat voor handen. En ook ga ik me bezig houden met het meelimpen.

Zaterdag:

4 uur spelen.
2 uur leren.

Wat ga ik deze 2 uur oefenen?

Ik ga me bezig houden met het inschatten van preflopranges, het bereken van de equity tegen die ranges.

Zondag:

2 uur spelen, waarbij ik ga letten of ik alle concepten die ik afgelopen week geleerd heb al kan toepassen, en of ik met preflop situaties nog moeite heb.
1 uur leren en 3 uur gebruiken voor: verslag maken waarin ik precies vertel wat ik deze week geleerd heb. Daarbij ga ik ook vermelden de dingen die wel gelukt zijn, en de dingen waar ik nog moeite mee heb. Als ik merk dat ik het nog niet goed genoeg onder de knie heb dan plan ik nog een week of halve week voor het preflop spel om daar nog is mijn zwaktes te gaan bestuderen. Daarna nieuwe weekplanning maken.
Die 3 uur gebruik ik ook voor het bijwerken van me blog, me weekgrafiek bekijken en posten.

Wat ga ik in dat ene uur oefenen?

Kijken met welke theorie ik nog moeite heb en deze herhalen.

:spade: Tips en kritiek(graag met uitleg waarom en tips hoe t verbeteren:)) zijn van harte welkom. Mensen( en dan vooral mede cashgamers) die zin hebben in discussies of elkaar helpen om beter t worden kunnen me graag toevoegen op me skype. Me skype naam is: livethelife7

Let’s shuffle up and deal. :f_love:

livethelife7

oh i have a foolhouse

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP3$10.74:///////;CO$4.51:///////;BU (Hero)$9.81:///////;SB$2.49:///////;BB$1.75:///////;UTG1$5.01:///////;UTG2$5.07:///////;MP1$1.65:///////;MP2$1.95:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with A:s, K:s.
3 folds, MP2 raises to $0.10, MP3 raises to $0.30, CO folds, Hero calls $0.30, 3 folds, 2 folds, MP2 folds.

Flop: ($0.77) A:d, 6:s, 4:c (2 players)
MP3 checks, Hero checks.

Turn: ($0.77) 4:d (2 players)
MP3 checks, Hero bets $0.55, MP3 calls $0.55.

River: ($1.87) A:h (2 players)
MP3 checks, Hero bets $1.50, MP3 raises to $9.89, Hero calls $7.46.

Final Pot: $20.72.
Results follow:

Hero shows a full-house, aces full of fours(A:s K:s).
MP3 shows two pairs, aces and nines(9:d 9:h).

Hero wins with a full-house, aces full of fours(A:s K:s).

FreekvanAerle

op welke site speel je ?

Leuk blogje.

Ik zou als ik jouw was niet te veel stelen op NL5 en al helemaal niet resteallen. Bijna alle spelers op NL5 callen hier teveel.

livethelife7

@ freek:

ik speel @ full rigged poker :D

@ monkeye:

thnx :)

Klopt. al merk ik wel dat er ook veel nits zitten die echt 10/7 of 6/4 spelen en daar kan je wel profitabel tegen stealen. resteallen doe ik eigelijk alleen als de bu of co wijd opent en als ik zie dat hij een hoog foldto3bet% heeft. Dan wil ik nog wel is bluff3betten :D

livethelife7

Vandaag de 4 uur gespeeld die ik wou spelen. (verdeeld in 3 sessie's)
Het spelen ging behoorlijk goed. Ik weet niet hoeveel ik up of down ben dat kijk ik zondag pas. Het interesseert me ook vrij weinig.
(leren > geld verdienen atm.)
Ik heb gespeeld volgend de advanced openraising chart. Ik heb de standard table gebruikt. Daarnaast ben ik soms naar de maximal tabel afgeweken als de blinds tight waren.

Ik heb de moeilijke handen gepost.

Ook de 2 uur geleerd die ik gepland heb. Eerst heb ik crushing nl50 video deel 1 gekeken. Daar heb ik voor me zelf op papier ook aantekeningen van gemaakt.
Daarna alle preflop silver artikelen doorgelezen die ik morgen nog een keer zal herhalen.

Nu nog heel goed nieuws:

Ik ben morgen vrij van school :D

Dus tijd zat om morgen t spelen. Ik heb 2 uur spelen en 2 uur leren gepland. Ik denk dat ik die 2 uur spelen naar 4 a 6 uur uitbreid.
Nu lekker gaan pitten.

_biggrin:

livethelife7

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]SB$2.60:///////;BB$5.61:///////;UTG2$9.40:///////;MP1$1.61:///////;MP2 (Hero)$8.27:///////;MP3$9.40:///////;CO$5.37:///////;BU$5.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with 6:s, 6:c.
UTG2 calls $0.05, MP1 raises to $0.15, Hero calls $0.15, MP3 calls $0.15, 2 folds, SB calls $0.13, BB folds, UTG2 calls $0.10.

Flop: ($0.8) T:h, 3:d, 6:d (5 players)
SB bets $0.50, UTG2 folds, MP1 folds, Hero raises to $2.00, MP3 calls $2.00, SB raises to $2.45, Hero calls $0.45, MP3 calls $0.45.

Turn: ($8.15) K:s (2 players)
Hero bets $5.67, MP3 calls $5.67.

River: ($19.49) 4:d (3 players)

Final Pot: $19.49.

Results follow:

MP3 shows a flush, ace high(A:d Q:d).
Hero shows three of a kind, sixs(6:s 6:c).
SB shows a flush, eight high(8:d 7:d).

MP3 wins with a flush, ace high(A:d Q:d).

:rage:

achja boeit me niet zo veel ben blij dat ik met zulke fish aan tafel zit :D

livethelife7

Ik heb vandaag 3 en half uur gespeeld. Daarnaast heb ik me 2 uur lopen verdiepen in het preflop spel. Ik zal zondag een groter verslag maken over wat ik allemaal deze week geleerd heb.

Ik merk wel dat door het niet kijken naar me cashier en resultaten mijn spel een stuk beter geworden is aangezien ik niet om de 5 sec naar cashier loop t staren dus nu ook niet meer resultaat gericht speel.:)

Laten we deze dag afsluiten met een blik op een mooie dame :f_love:

dan gaan we morgen middag na school weer aan de slag met pokeren. En s'avonds gaat AFCA winnen :D

Dito8

Ziet er goed uit man;)

Benieuwd hoe lang je het volhoudt:P

livethelife7

haha thnx

Jah gaat me dit keer wel lukken denk ik :D