Ga naar het forum
pt 3 installatiepro...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] pt 3 installatieproblemen

22 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,553 Weergaven

ben zojuist op die site geweest en ik download dus de versie met incl. die postgreSQL... Het gaat allemaal naar behoren. snelkoppeling verschijnt. Ik ga verder met de trial-versie en dan moet ik een aantal passwords invoeren, maar eerst die postgreSQL installeren. Ik ga overal mee akkoord en als de installatie eenmaal voltooid is krijg ik dit scherm:

"Kan dit installatiepakket niet openen. Controleer of het pakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt, of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig Windows Installer-pakket is."

Snap jij het? Ik heb het nog eens geprobeerd en krijg weer bovenstaande tekst. Ik heb overigens vista en ik wil dus eigenlijk elephant hebben, maar daarvoor heb ik dat postgres-pakket nodig, en mij werd verteld dat dit de makkelijkste manier was om het te installeren. Kan iemand mij helpen?

21 reacties

ik heb pt3 met postgresql en vista.

Met vista's UserAccountControll (UAC) krijg je constant gezeik met postgresql, maar ook met PT3 en bijvoorbeeld pokeroffice en holdem manager (olifant heb ik niet dus daar weet ik het niet van, maar vermoed dan ook)

Wat je moet doen is UAC uitschakelen (moet je zoiezo doen met vista, wat een kut programma is dat, je mag nix meer zonder dat UAC ertussen zit..)

Dan zoek je op google op postgresql en download je een klein zip filetje en die pak je uit en et voila, je hebt postgresql. Daarna installeer je olifant of pt3, wat jij wil (ik raad pt3 aan) en je zal zien dat t werkt.

Yoghi

Hmm, toen ik dat ging installeren gebeurde het ook (met XP)

Je moet eerst die .rar met postgreSQL uitpakken, wanneer je direct vanuit de .rar dat programma opent werkt het niet.

ik ben idd nog even op die site geweest dopeydopey maar er staan wel zo'n 100 zipfiles :P ... Ik heb geen idee welke ik moet downloaden. En k heb dat programma echt nodig

Oorspronkelijk gepost door Marram
ik ben idd nog even op die site geweest dopeydopey maar er staan wel zo'n 100 zipfiles :P ... Ik heb geen idee welke ik moet downloaden. En k heb dat programma echt nodig

helaas voor jou zit ik nu op mn werk en heb ik t proggie niet bij de hand. Als je zolang kunt wachten dan zal ik vanavond voor je kijken, maar staat op de pt3 site geen versie van postgresql?

Yoghi

Als je PT3 with postreSQL download krijg je 2 .msi files erbij waarmee je het kunt installeren.

ik heb versie 8.3. Voer daarna de stappen uit zoals yoghi bear al zei en et voila :)

Yoghi

Het is Yogi bear ;) En daar is mijn naam niet van.

maakt niet uit, als ie luistert naar hoe jij zei dat hij t moest installeren dan komt t goed!

Ik heb nu de PT3 WITH postgresql gedownload, maar krijg weer deze melding:

"Kan dit installatiepakket niet openen. Controleer of het pakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt, of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig Windows Installer-pakket is."

En dit bericht slaat op het programma postgreSQL ... Mijn laptop schijnt hem niet te kunnen downloaden, lijkt het wel. Het bestand kan niet uigepakt worden. Wordt er een beetje moe van moet ik zeggen :(
Ben een computernoob dus kan niks zelf :P

Yoghi

Je kunt de .rar wel openen?

Selecteer dan die 2 .msi bestand (Ctrl en op allebei 1x klikken), dan Ctrl+c, nieuw venster openen waar je ze wilt hebben (bv C:\Program Files) en dan Ctrl+v

vriend, ik zeg. Download postgresql los, niet in pt3. Daarna installeer je pt3 met postgesql met uac uitgeschakeld

;) verkeerd gelezen ... Ik ga het gelijk proberen !

fijn zo ;) als t niet lukt dan geef maar een gil

gil maar niet meer, ik heb zojuist mn eigen database vermoord.... ff fixen

en weer tot leven gewekt, ik ben ook een noob....

Ey dopey... heb je hulp weer eens nodig

Ik volg dus deze stappen:
1. gebruikersaccount (uac) zet ik uit
2. comp opnieuw opgestart
3. www.postgresql.org
4. download latest updates
5. ik krijg nu een waslijst aan mappen dus... kom niet verder als stap 5

Welke moet ik nu nemen en welke daarna en daarna etc. .......

klik!

1) download deze file
2) unzip m
3) run the file "postgresql-8.2.msi"

Probeer t zo eens dan.

Zo zou hij moeten werken. Ik heb zelfs postgresql 8.3 omdat die voor mij ook werkt, maar sommige machine's met vista draaien niet goed met versie 8.3 vandaar dat je dan versie 8.2.7 moet pakken. Ik hoor t wel als t je niet lukt.

lol ik klik op je link en ik kom op die site terecht van dat programma. Ik zie dit bovenaan staan:

Choose a download mirror
Downloading: /binary/v8.2.7/win32/postgresql-8.2.7-1.zip

met daaronder zo'n 100 landenvlaggen, maar er gebeurt verder niks.

unzip m..??? geen idee wat je hiermee bedoelt :P