Ga naar het forum
Weer in de studiemo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weer in de studiemodus NL25 (last post)

1,596 Berichten
93 Gebruikers
0 Reacties
38.1 K Weergaven

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rik en ben 25 jaar.

Zo rond december besloot ik dat ik wilde leren pokeren.

Na wat research kwam ik erachter dat Pokerstrategy.com toch wel de beste plaats was, om alle informatie die ik nodig heb om beter te worden, vandaan te kunnen halen.
Vanaf dag 1 was ik zeer actief op het forum, ben ik artikelen gaan lezen, videos gaan kijken, coachings gaan volgen en alles gaan lezen op het forum wat me interessant leek.

Zo werd me al snel duidelijk dat ik handen moest gaan posten wilde ik beter worden en progressie maken.

Daarnaast kreeg ik na het behalen van de toets uiteraard mijn $50,00 startkapitaal van Pokerstrategy en begon te spelen op NL2 full ring.
Jammer genoeg heb ik daarna nog vele malen bijgestort en belande ik te vaak op de hogere limieten waar ik niet thuishoorde en hield ik me niet aan mijn BRM. Wat het belangrijkste is naast de kennis van het spel, om ooit hoger te kunnen komen.

Inmiddels na een aantal bankrollen verder :facepalm: speel ik op NL50/NL100 Short handen, wat tot nog toe zeer goed bevalt en me goed afgaat. (ik heb op het moment 15-06-12 een hotrun, dus dat is ook niet zo moeilijk)

De overstap van fullring naar short handed heb ik gemaakt omdat het (redelijke) standaard spel op fullring mij te saai werd. Wel moet ik zeggen dat je nooit moet beginnen op SH, kun je niet winnend spelen met je fullring game, ik denk dat je die basis en ervaring toch wel nodig hebt.

De rest moeten jullie zelf maar lezen in mijn blog en als er vragen zijn, stel ze gerust!

Altijd leuk als mensen je blog volgen, dit is voor mij een zeer goeie motivatie geweest vanaf het begin en nu nog steeds!!

Dit was de oorspronkelijke openingstekst, ik laat hem maar gewoon staan.

Spoiler

Hallo allemaal!

Ik heb me nu een maandje helemaal op het pokeren gericht.

Eerder deed ik altijd maar zo wat, maar ik ben nu veel artikelen aan het lezen op pokerstrategy, ben van de week begonnen om ook handen te posten en reageer op handen van andere mensen.
Ik dacht dat het zijn vruchten afworp maar toch niet ben ik bang.

Ik heb nu al een aantal keer 150 dollar gestort.

afgelopen maand voor het laatst 260 dollar gestort, deze heb ik met sng's van 3,50 opgebouwd tot 290 dollar, maar toen ging kwam ik in een downswing.

Ik ben vervolgens sng's van 7 dollar gaan spelen en ben met 50 dollar aan een HU 0,50/1 gaan zitten, bankroll omhoog naar 300 en een aantal handen later niets meer allin met AA tegen KK.
Ik was duidelijk op tilt. Dit heb ik nu al een aantal keren gehad, dan win ik en speel ik netjes. Ik verlies AA tegen een of andere guus geluk en ik gooi al mijn winst en de rest weg.

Ik wil graag klimmen in de limieten en wat geld verdienen met pokeren, maar zo gaat me dat niet lukken ben ik bang.

Misschien mensen die tips hebben voor me. Ik zal elke dag even wat posten. Morgen 250 euro storten en maar weer opnieuw beginnen.

Ik speel trouwens sng's van 3,50 en cashgames 10nl, soms nl25, is het beter om mij op 1 ding te richten?

Zal het tof vinden als iemand mij een beetje op weg wil helpen, wil er echt voor gaan en er veel tijd in steken!

Groeten,

rik

Wat grappig om dit terug te lezen, het is nu 14-01-2012.

Heb inmiddels besloten om me op Nl cashgame FR, BBS te gaan richten en dit onder de knie te krijgen!

Ik ben ongeveer een week verder en zie nu wat onwetend ik was en nog wel ben natuurlijk.
Heb super veel tijd in poker gestoken van de week, gemiddeld 6 tot 8 uur per dag wel denk ik, merk nu pas dat ik nog een heeeeeele lange weg te gaan heb, hoe meer ik leer, hoe meer ik zie dat ik eigenlijk nog helemaal niets weet!

Fijn dat er zoveel mensen mijn blog lezen en reageren dit is echt super motiverend, vooral mensen die al iets verder zijn zelf, dit inspireerd me echt!

1.595 reacties
noisecore

het is idd beter om je op een ding te richten om dat varianten toch wel verschillende speelstijlen nodig hebben en je wilt echt eerst goed worden in 1 variant.

misipokeraar

iedereen krijgt wel is aa vs kk die hij verliest. daarom is het belangrijk dat je met bankrollmanagement werkt. je hebt dan 25buyins van dat limiet en kunt wat bad beats incasseren. ik zou me ook wel focussen op 1variant en je daar in verdiepen. dat je pas 1maand poker speelt en nu al veel leest enz. belooft wel wat. ga zo door. (getypt op twlefoon dus spelfouten aanwezig:)

denk dat je beter oefent op lagere limieten.

speel al enkele maanden op lage limieten 0;05 en 0,10 en maak daar winst een deeltje gebruik ik dan om hogere tafel te proberen.
op tafels 0,25 ben ik nu eindelijk break even.

sng double up vind ik de beste om te oefenen. Op everest heb je er met lage inzetten.

heb ook even de fout gemaakt van alles dooreen te spelen.

met HU heb ik geen ervaring, denk dat je daar veel ervaring moet hebben.

ben zelf gestart met ful ring tafels, dan short ring (was even aanpassen)

darko163

He Rikvlierhuis,

sowieso zal het nooit fout zijn om handen te posten en mee te discussiëren. Maar je kan niet verwachten dat je na een weekje al je volledige spel hebt omgekeerd...dat is natuurlijk niet realistisch.

Als je al een paar keer broke bent gegaan, hanteer je geen goed BRM. Ik zag dat je bv. een hand postte in het NL25 forum (das prima hoor!), maar als ik je verhaal lees heb je helemaal geen bankroll voor NL25. Dan is het eigenlijk een beetje vragen om problemen.

Wees kritisch naar je eigen spel en lees artikelen en kijk video's. Dan komt het wel in orde. Maar winnend poker spelen vraagt een investering, anders zou iedereen het wel doen he :).

Veel succes!

Bedankt voor de belangstelling, ik ga nu eerst een aantal dagen veel artikelen lezen en videos kijken en alle bankrollmanagement videos en artikelen eens heel goed lezen en dan rustig maar weer eens beginnen met spelen!

Ik laat het weten als ik weer begin met spelen en welke limieten en welke strategie ik ga gebruiken! Las over de shortstack strategie misschien is dit een betere strategie om mee te beginnen en het spel goed onder de knie te krijgen.

Groeten Rik

big stack strategy is zeker niet speciaal moeilijk hoor , en ook de leukste :rolleyes:. Gewoon niet veel tijd steken in spelen nu maar vooral in leren. Lees niet alleen de artikels maar kijk video's en volg coachings!

yoshiwa

ik zou idd beginnen met de artikels over mindset en BRM eens te lezen , en dan een spel eruit te kiezen dat je wil gaan spelen en je daar in verdiepen:)
van 260 naar 290 en terug op 3,5$ sngs is zelfs maar een heel klein swingetje :)

Ik ben de hele dag al artikelen aan het lezen en videos aan het bekijken. Lijkt me toch inderdaad gewoon handig om de BBS te gaan volgen, want de SSS is ook een beetje simpel vind ik, is weinig aan.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand op het forum is die mij zou willen helpen vooruit te komen.

Zou iemand het leuk vinden om eens een filmpje van mij te bekijken, ik maak dan een video van mijn tafels die ik aan het spelen ben van NL10 en dat iemand daar dan commentaar op geeft. Ik heb dit zelf ook al gedaan van de week, maar toch lastig om je eigen fouten op te sporen.

Ben bezig met de serie maxi op de micro's, een goeie serie, leer er heel veel van, vanavond misschien nog even een uurtje 6 tafels 10NL spelen, als ik me nog fit en geconcentreerd voel.

De hele dag videos gekeken en artikelen gelezen vooral over tilt, mindset en bankrollmanagement. Vanavond nog wel even zin om een paar tafels te spelen en heb besloten om helemaal onderaan te beginnen en het vanaf hier op te bouwen.

De afgelopen week alleen maar geld verloren dus ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon te hoog speelde ook al had ik het geld wel voor 10NL, dit is hem toch nog niet voor mij op dit moment denk ik.

Ben daarom vanavond begonnen op NL2:

22:30
Bankroll 254,40
6 tafels 2NL

naar 70 minuten gestopt en mijn bankroll is:

Bankroll 255,60

Ik weet dat het weinig zegt, zo'n kort tijdsbestek, maar toch voor het eerst afgesloten met een hogere bankroll (winst) Al is het niet veel haha.

Even een aantal artikelen uitprinten en morgen meenemen naar het "werk".
Dan s'middags nog een aantal uurtjes 2NL spelen en kijken hoe dat gaat en dan misschien overwegen om up te moven naar 5NL aangezien 2NL misschien weer te laag is voor mijn bankroll, doe het ook alleen omdat ik wat ik speel winstgevend wil spelen. Als dat dan op 5NL nog niet lukt dan maar 2NL etc etc....

Iemand nog tips :f_cool:

KillBZ

Goed bezig, en houdt het vooral zo vol! als je maar genoeg tijd besteed aan het leren van het pokeren gaat je roll vanzelf hard omhoog, just take your time. tips? Live coachings!!

Ik was er nog niet aan toe om te gaan slapen dus nog even NL2 wezen spelen:

Van 23:00 tot 02:20

Start bankroll

255,60

Eind

260,36

Het is nog maar heel even ik weet het, maar ik voel me veel zelfverzekerder naar al de artikelen gelezen te hebben/videos te hebben gekeken en me deze week zo veel bezig te hebben gehouden met handen posten en reacties geven op andermans handen.
Ik speel ook hele andere handen wel en veel handen niet meer vanuit bepaalde posities en vanuit de blinds speel ik nu beter, ik limp niet zomaar meer vanuit de SB wat belangrijk was las ik in een van de artikelen, door al deze dingen kom ik niet meer in lastige situaties en heb ik nu al meer verdient dan op al de hoge limieten die ik heb gespeeld bij elkaar en voel me er een stuk meer op mijn gemak bij, benieuwd hoe het in een limiet hoger zal gaan!

Denk dat ik best wel op 5NL kan gaan spelen gezien mijn bankroll denk ik wel op 10NL, maar ik wil eerst kijken of ik de spelers op 5NL kan beaten, wil wel een winnende speler zijn.

En morgenavond zijn er een aantal live choachings, ga denk ik die van yoshiwa volgen!

Weltrusten allemaal, ben er nu wel aan toe!

Vanmiddag even 2 uurtjes op 5NL gespeeld 6 tafels.
Was aan het eind op tilt, verloor allerlei handen tegen een fish die al mijn raises calde en ook steeds 2 pair hitte wanneer ik mijn toppair hitte met AK, zulke dingen, ben nu gestopt voordat het me meer geld gaat kosten, heeft me 2 buyins gekost.
Dit is de eerste keer dat ik stop, heb het gelukkig zelf door, toch iets geleerd.

Bankroll: 248,92

KillBZ

Jij tilt echt ziek vaak :facepalm:
Ik zou beginnen met niet meer naar je roll te kijken tot je klaar bent met spelen...
als je niet weet wat je verliest kun je ook niet tilten..

Dat doe ik inderdaad redelijk vaak tussendoor.

Goede tip!

Bedankt voor de tip, heb net even 1,5 uur gespeeld en het werkt inderdaad! Merk dat ik ook helemaal niet bezig moet zijn met wat ik verdien of niet, maar hoe ik speel en of ik mijn handen goed speel, dan kan ik mij ook beter focussen op mijn spel en de tafel!

5NL gaat lekker toch nog toe, veel fish hier, vooral savonds laat!

Ik kijk het nog even aan en ik laat het weten wanneer ik klaar denk te zijn voor 10NL!

Vanavond de video van Yoshiwa gevolgd!

merk wel dat deze mensen allemaal een stuk meer van poker weten als ik.

Vind dat Farmarchist veel weet, van de wiskundige kant en ranges etc... weet ik allemaal niet zo en denk ik ook niet echt over na zoals ik ze erover hoor praten. Hier is nog veel werk te doen heb ik gezien!

Iemand misschien tips met hoe je met ranges kan oefenen en de odds, gewoon noteren allemaal op papier, veel lezen of... met een equilab bij de hand pokeren?

Alle tips en ideen zijn welkom, wil graag improven :)

yoshiwa

niet ontmoedigd raken ofzo , je moet maar eens vragen aan farma , nogniet zo lang geleden wist ie ook maar zoveel van poker , en kijk nu ;)

20Shocker88

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1563/1/
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1564/1/

Dat is zon beetje de basis je kan boel experimenteren met pokerstrategy equilator, handranges opzetten van villian etc hoe je er tegen runned met jou kaarten en dergelijke.

De equilator kan je vinden bij tabje strategie poker tools.