Wederom een nieuwe intro
Sinds mei 2012 is de giraffe begonnen met een nieuwe gezonde levensstijl. Het is een lange reis geworden waarbij ik inmiddels ben aangekomen bij mijn 5de fitness challenge. Hier kan je lezen wat mijn ervaringen zijn en hoe ik zo ver gekomen ben.
Foto update mei 2013. Me mei 2012 vs mei 2013
Spoiler

Hieronder de intro van mijn eerste fitness challenge (90 dagen insanity). Nu is het tijd voor de volgende stap 90 dagen P90X. Als je geen idee hebt hieronder een filmpje van het programma. Het ziet er allemaal super tell sell achtig uit maar het werkt echt en het is zwaar verslavend.
Mijn gewicht was bij aanvang deel 1 107,5kg.
Mijn gewicht na 8dagen op weg in fitness challenge deel 2 is 89,5 k (-19kg
:D)
Mijn fitness challenge deel 1
Bijna 60 dagen geleden keek ik eens goed in de spiegel en kwam ik tot de conclusie dat er echt iets moest gaan gebeuren. Toen ik op de weegschaal 107,5 KG zag staan was ik helemaal overtuigd, werk aan de winkel. Moet er wel bij zeggen dat ik 2 meter lang ben dus met 98kg zou ik al blij zijn.
Vroeger wel veel in de sportschool gezeten maar nadat ik vader was geworden was hier minder tijd voor. Nu die kleine niet meer zo klein is is er ook weer meer vrije tijd.
Twee vorige afval pogingen gingen hopeloos verloren door blessures die ik opliep met hardlopen. Verrekte knieband X weken uit de roulatie daarna peesontsteking aan mijn enkels ook aantal weken geblesseerd geweest.
Via internet vond ik het onderstaande fitness programma wat ik je 60 dagen af moet werken. Je traint 6 keer in de week en als je net als ik bijna klaar bent snap je waarom het insanity heet, het is echt een insane programma.
Wat me meteen aansprak is dat ze er niet omheen draaien en meteen zeggen dat het gewoon een loodzwaar programma is. Toen ik ook nog las dat iemand zei dat hij dit programma niet zou aanbevelen aan iemand die weinig tot geen sport ervaring was ik overtuigd om het juist te doen, ik hou namelijk wel van een uitdaging.
Ik ga nu mijn laatste week in van deze 60 dagen challenge en ik moet zeggen dat het echt het allerzwaarste is wat ik ooit heb gedaan. Je gaat echt 6 keer in de week kruipend naar de douche. De eerste week hield ik mijn t-shirt nog aan maar die kan je binnen 10 minuten echt uitwringen. Je gaat zo verschrikkelijk gesloopt worden, je verbrand per workout (afhankelijk van hoe hard je doorzet) zo rond de 700 kcall a 1000 kcall.
De eerste les begint met een simpele test waarin je binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk herhalingen van een oefening moet doen. Deze test herhaal je om de 2 weken. Hierdoor zie je ook echt dat je enorm voor uit ga. Ik zal mijn resultaten eindelijk van de week posten de resultaten zijn echt verbluffend.
Ik moet sinds jaren weer een riem om in mijn broek en die zit dan ook nog eens 2 gaatjes strakker dan de laatste keer dat ik hem om had.
Ik moet er wel bij zeggen dat veel sporten de ene kant van het verhaal is maar zonder je voeding aan te passen is alles kansloos. Ik heb eerst in kaart gebracht wat ik in een gemiddelde week aan kcall naar binnen werkte. Ik heb toen een aantal simpele aanpassingen gemaakt. Dit was in het begin wel even wennen, mijn maag was het op zijn zachts gezegd niet helemaal mee eens dat hij nog maar zo weinig kreeg. Gelukkig duurde dit niet lang en is mijn maag nu tevreden met wat hij krijgt en dat is op een gem dag.
:diamond:ontbijt 2 ontbijtcrackers (deze om precies te zijn met vleeswaren
tussendoortje een appel
:diamond:lunch 2 ontbijtcrackers met gezond beleg
:diamond:tussendoortje fruit of iets van sultana koekjes
avondeten, veel gebakken groenten, soep, of sla evt met vis of kipfilet
:diamond:avondsnack een bakje vla of bv sherry tomaten/komkommer
Daarnaast heb ik heel heel veel water gedronken en gaat er 2,5 liter zelf gemaakt fruitshake (meloen, ananas, kiwi, peer, mango, appel, banaan etc ) doorheen in een week.
Wat ik absoluut niet meer gegeten heb (afgezonderd 2 x keer uit eten naar de sushi bar) zijn:
:diamond:aardappels,rijst, pasta
:diamond:chips/chocola
:diamond:gebak of andere zoete deegwaren
:diamond:brood
:diamond:ijs
:diamond:alcohol
:diamond:zoet broodbeleg
:diamond:snackbar producten
Normaal ben ik echt niet zo van die tell sell achtige onzin maar als ik met deze post nog maar 1 iemand ook kan overhalen om dit ook te gaan doen dan ben ik al tevreden. Het heeft mijn leven voor goed veranderd, ik ga namelijk direct het programma een tweede keer doen om daarna me te storten op p90x.
Hier nog een naar uitgbreide docu over Insanity en de officiële website van INSANITY
Ok hier toch maar alvast het resultaat na 55 dagen. Moet er bij zeggen dat er meer in kan zitten dan dit als je startconditie iets beter is. Ik had bij aanvang 9 jaar niks aan sport gedaan dus conditie kon eigenlijk niet slechter.
De cijfers:
Startgewicht 107.5kg
Gewicht na 57 dagen 97kg
BMI bij aanvang 27.15
BMI na 57 dagen 24.52
Docu over het maken van de dvd
de regisseur snapte na het opnemen van de eerste workout pas waarom ze er maar max 1 per dag konden draaien.
Samenvatting van de een aantal van de verschillende oefeningen uit de eerste 4 weken
Moraal van het hele verhaal
De voldoening die het bereiken van een concreet doel geven zijn ongelooflijk lekker en heeft zijn reflectie in alles wat je doet. Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat ik alles kan bereiken wat ik wil, ook op poker gebied. Als je ergens maar genoeg energie in stopt krijg je het altijd weer terug, op je werk, je school in je relaties of zoals met dit je sport. Ik weet zeker dat dit nog maar het begin is van mijn lichamelijke veranderingen
Mark my words!!!!