Ga naar het forum
Ondertiteling bij v...

Meldingen
Alles wissen

Ondertiteling bij video`s

18 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
3,891 Weergaven

Hoi,
In verband met mijn slecht gehoor is het moeilijk voor mij om video`s te bekijken op pokerstrategy.
Nu kwam ik er laatst achter dat er op You-tube automatische ondertiteling mogelijk was als je op een soort envelopje klikte.

Dus is mijn vraag nu, Zou dit ook op pokerstrategy kunnen ??

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
Moderator
SDK1987

Ik zou deze vraag voorleggen aan support, want deze vraag kan alleen door een stafmember van PokerStrategy beantwoord worden.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

die kijken hier ook wel ...

vind het overigens een geweldig idee !

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
die kijken hier ook wel ...

vind het overigens een geweldig idee !

Dat klopt, maar ik denk dat het via support wat sneller gaat.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ja :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Heyhey,

sorry voor het wat late antwoord _biggrin:

Om eerlijk te zijn heb ik naar aanleiding van dit topic voor het eerst de functie bij Youtube eens getest en was eigenlijk wel verrast dat het redelijk werkt bij goede videokwaliteit. Zodra dat iets achteruit gaat, gaat de ondertitel ook wel hard achteruit in kwaliteit. Ik vermoed dat dit bij Nederlandstalige video's nog iets beter merkbaar is aangezien Engelse waarschijnlijk de beste werking zal hebben.

Zover ik weet is het echter niet iets wat eenvoudig in onze video-player te implementeren is. Jammer genoeg mogen we momenteel ook geen pokervideo's op ons YouTube-kanaal delen, wegens de T&C van YouTube, anders kon je in ieder geval het deel van de video's die we op YouTube gebruikten wel met ondertitel bekijken.

In jouw situatie zou het zeker een goede toevoeging zijn, maar om eerlijk te zijn is dit momenteel niet iets wat ik binnen afzienbare tijd ingevoerd zie worden, omdat het voor slechts een heel klein gedeelte van de leden ook directe toegevoegde waarde heeft in vergelijking met de benodigde investering om dit in alle talen goed lopend te krijgen.

Ik zal het sowieso wel doorspelen als idee voor de toekomst.

Groetjes,
Rene

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis

Kan de videomaker zelf doen met een tooltje. Is wat meer werk voor een video maar soms staat het geluid te zacht. Dan zouden ondertitels wel goed zijn. Enige nadeel is als de video uur duurt , zal hij ook wel veel moeten pauzen voor te schrijven. Dit is dan iets wat niet velen gaan willen doen.

Beantwoorden
Citeren

Wat ik zelf denk is dat het met dragonspeech alles 1 stuk makkelijker zou maken,

http://www.nuance.com/dragon/index.htm

mischien dat dit helpt ?

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden
Citeren
Rogier

mijn eigen ervaring zegt dat 1 uur aan spraak ongeveer 4-6 uur duurt om uit te schrijven (zonder tijdmarkings enzo), en zon 6000-7000 woorden is.

software als dragonspeech / caqdas heeft vaak ~50-100 soundfiles van dezelfde persoon nodig wil t close to foutloos zijn, dus zie t binnenkort niet gebeuren

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

*bumb*

Ook ik wil graag dat pokerstrategy video's ondertiteld (of simpel een tekst in een vorm van een PDF bestand) wordt vanwege mijn slecht gehoor.

Dus, ik waag een poging en doe een voorstel: mocht ik elke keer een gouden (of wie weet een platinum) status halen, zou een van de beste video van de betreffende status ook van tekst worden voorzien? Desnoods in een PDF bestand in het Engels apart te openen.

Redenen om dat te doen:
- het motiveert me om via tracked pokersites te blijven spelen voor PS punten,
- mijn ontwikkeling zal ietsje sneller gaan. Ik kan wel eens op hogere limieten gaan spelen en dat levert PS ook weer meer op,
- PS onderscheidt hiermee van andere poker websites qua aanbod en kwaliteit,
- er zijn genoeg spelers die of slechthorend/doof zijn, of niet goed Engels kunnen verstaan, maar wel Engels kunnen lezen. Die groep zal eerder naar PS gaan ipv een concurrent ;),
- door de bovenstaande redenen worden de "kleine" investeringen geleidelijk weer terug verdient terwijl PS als aanbod en qua kwaliteit e.d. op vooruit gaat. :)

Redenen om toch niet te doen:
- heeft PS eerder een ambitie om 13 in een dozijn te blijven, laat het dan alles bij de oude. Dan haak ik op gegeven moment ook af X(

PS> youtube ondertiteling is momenteel echt CRAP te noemen! En daarnaast weet je niet altijd of de betreffende poker lesmateriaal ook echt goed is.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Hallo Gerardus

Heb het intern nagevraagd en is een prima idee.
Al is het probleem dat de doelgroep (doven & slechthorenden) te klein is om de investeringen en werk dat het oplevert het ondertitelen van de video's rendabel te maken.
Hierdoor verwacht ik helaas dat het niet zo gauw wordt geïmplementeerd in video's.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
likeit27

Er zijn wel tv headsets voor slechthorende,
Weet niet of deze zijn aan te sluiten op pc of laptop,maar dat zou je allemaal even kunnen navragen.

Goeie kosten natuurlijk wel wat,maar je kunt dan wel fatsoenlijk tv/pc? kijken
Deze heeft goeie reviews

http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-is410-draadloze-koptelefoon/9000000004731567/
(neem aan dat de link geen probleem is,anders verwijder hem maar :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat is geen probleem. Alleen links naar concurrerende sites worden verwijderd ;)

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Hallo Gerardus

Al is het probleem dat de doelgroep (doven & slechthorenden) te klein is om de investeringen en werk dat het oplevert het ondertitelen van de video's rendabel te maken.
Hierdoor verwacht ik helaas dat het niet zo gauw wordt geïmplementeerd in video's.

Groetjes,
SDK1987

Niet alleen bij de doven en slechthorenden, maar ook voor niet Engelstaligen. Ik vraag mij gewoon af of de meeste niet Engelstaligen geen behoefte aan ondertiteling hebben. En PS hoeft alleen maar de besten van de beste video's te selecteren.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

Oorspronkelijk gepost door likeit27
Er zijn wel tv headsets voor slechthorende,
Weet niet of deze zijn aan te sluiten op pc of laptop,maar dat zou je allemaal even kunnen navragen.

Goeie kosten natuurlijk wel wat,maar je kunt dan wel fatsoenlijk tv/pc? kijken
Deze heeft goeie reviews

http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-is410-draadloze-koptelefoon/9000000004731567/
(neem aan dat de link geen probleem is,anders verwijder hem maar :)

Je Sennheiser is niet compatibel met mijn implantaat :P

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Oorspronkelijk gepost door Gerardus

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Hallo Gerardus

Groetjes,
SDK1987

Niet alleen bij de doven en slechthorenden, maar ook voor niet Engelstaligen. Ik vraag mij gewoon af of de meeste niet Engelstaligen geen behoefte aan ondertiteling hebben. En PS hoeft alleen maar de besten van de beste video's te selecteren.

Ik denk zelf dat de meeste leden wel goed Engels begrijpen en als je voor elke taal ondertiteling moet maken worden de video's helemaal arbeidsintensief en duur lijkt mij.
Verder vindt de ene een bepaalde video heel goed en de andere minder.
Dus lijkt me het wat apart om de ene video wel te ondertitelen en een andere niet.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Zijn er eigenlijk ook goede en betrouwbare programma's om bestaande video's te ondertitelen?

Beantwoorden
Citeren
darko163

Betrouwbare programma's voor zoiets...denk het eigenlijk niet :S

Beantwoorden
Citeren