Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

K6o

16 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,039 Weergaven
CheckRaise1990

Correcte call? Ik doe het vrij goed tegen zijn range denk ik wat hij haar zal pushen met 4BB's

[61/80]
##########################################
PokerStars Game 99338726144 / Tournament
Table 740222707 1 -
Blinds : 200/400 - Ante 25.0
##########################################

7 players
[SB] tozsanta (2400)
[BB] KnownStrangr (6570)
[1] AKSNOMI (3905)
[2] s0nyblack (4457)
[3] ucho sledzia (4036)
[4] herut (3173)
[But] Muha 77 (1925)

KnownStrangr K♣ 6♠ Initial Pot: 775

AKSNOMI folds
s0nyblack folds
ucho sledzia folds
herut folds
Muha 77 is All in
tozsanta folds
KnownStrangr calls 1500

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
Moderator
SDK1987

De pot als je called is: 1.925(all-inn speler)+175(antes)+600 (blinds)+1.500 (call)= 4.200.
Je moet 1.500 bijleggen. Equity nodig= 4.200:1.500= 2,8:1
Dus moet je 1 keer van de 2,8 handen winnen en heb je equity van 35,71% nodig om te callen en dan houden we geen rekening met ICM.
Dan moet hij 20% van zijn handen pushen om bijna break-even te komen en dat haal je makkelijk met K6o

Equity   Winst   Split
SB     64.86%  63.89%   0.96% { 66+, A4s+, K9s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+ }
BB     35.14%  34.18%   0.96% { Kc6s }

Beantwoorden
Citeren
solartje

zal het even met icm uitrekenen alsk thuis ben.
(zo puur op gevoel schat ik je BF op 1.2 (vrij laag))

kan je zelf even aangeven wat je denkt dat ie pushed? 20% 40% 60% ?

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990

40% denk ik ja

Beantwoorden
Citeren
solartje

ok lets begin :)

zal het proberen duidelijk te doen, zodat het voor de gevorderde beginners duidelijk is en ze zelf ook F2T handen kunnen uitrekenen.

int kort uitgelegd hoe je dit soort handen doet:

:diamond: je berekend hoeveel equity je nodig hebt om te callen. gezien punt 2/ moet toegepast worden op de potodds, is het handiger om hier de pottodds te nemen ( x:1 formaat) dan de equity (% formaat). beiden betekenen ze wel hetzelfde.
:diamond: je berekend je bubblefactor zodat je weet hoe groot de icm-tax is
:diamond: als je icm-tax toepast op je equity in het eerste punt, krijg je je tournament equity
:diamond: we geven vilain een range
:diamond: we gaan in equilab kijken welke handen tegen range (4) de nodige tournamen equity geeft.

het resultaat zijn een reeks handen die + $EV zijn (winstgevende handen rekening houdend met icm)

wat sdk berekende ziijn de handen die +cEV zijn. (winstgevende handen zonder rekening te houden met icm)

:diamond: potodds

hoeveel we kunnen winnen : hoeveel we moeten bijleggen
(1925 + 175 anté +600 blind) : 1500
2700 : 1500
1,8 : 1

:diamond: bubblefactor

is een getal die de verhouding tussen risk / reward geeft .

(theorie: elke stack in chips komt overeen met een bepaald aantal equity of % van het totale prijzenpot. dit is de verwachtingswaarde van hoeveel je gemiddeld zal winnen. soort "als het tornooi nu zou stoppen en iedereen krijgt in functie van hun stacksize, een bepaald deel van de prijzenpot)

we moeten hier dus 3 dingen uitrekenen:
A/ de Equity van onze stack op dit moment. (hoeveel is ie nu waard?)
B/ de Equity van onze stack als we callen en we winnen
C/ de Equity van onze stack als we callen en we verliezen

B-A = onze reward uitgedrukt in equity.
C-A = onze risk uitgedrukt in equity

hoe doen we dat: via de site: ICM calculator voor 20 man kan je stacksizes invullen en het proggie geeft dan aan hoeveel onze stack in chips waard is in equity (of % van de totale prijzenpot). ik ga ervan uit dat we nog met 14 man zijn.

Geval A: toestand voor onze beslissing.

[SB] (2400)
[BB] (6570)
[1] (3905)
[2] (4457)
[3] (4036)
[4] (3173)
[5] (1925)

dan missen nog de 7 van de andere tafel. gezien er 45 spelers begonnen waren met 1500 chips, is de totale chips in play = 45 x 1500 = 67500.
op deze tafel zitten er al 26466 chips in play, dus verdelen we de overige 41034chips over de andere F2T. elke vilain krijgt dan ongeveer 41K / 7 = 5862 chips.

F2T
[SB] (2400)
[BB] (6570)
[1] (3905)
[2] (4457)
[3] (4036)
[4] (3173)
[5] (1925)

F2T bis

[8] 5862
[9] 5862
[10] 5862
[11] 5862
[12] 5862
[13] 5862
[14] 5862

als we dit invullen op de icm calculator met de payout van een 45man sng,
krijgen we voor elke stack de overeenstemmende equity. (equity betekend gewoon % . soms is het % dat we de all in winnen (zoals in hand equity), soms is het % van de totale prijzenpot (zoals hier in stack equity) )

Hero heeft hier 9.2832 equity of wint met zijn stack gemiddeld 9.2832% van de totale overblijvende prijzenpot. (of ~10% van 45buy in's)

geval B:
we callen en winnen de AI. (elke speler verliest 25$ aan anté,blinds verliezen hun blinds, 1 speler bust en wij pakken de pot op)

Hero heeft hier 11.654 equity of wint met zijn stack gemiddeld 12% van de totale pot.

geval C:
we callen en verliezen de AI

we houden nog 6.9909 equity over.

dus :

reward: B - A = 11.654 - 9.2832 = 2.3708 equity winst
risk : C - A = 6.9909 - 9.2832 = -2.2923 equity verlies

verhouding = 1.034 = onze bubblefactor (of 3.4% ICM tax )

(PAK minder dan ik verwacht had. komt gewoon omdat je nog steeds een bijna avg stack overhoud als je verliest. als je bij een call en loss zou busten, gaat je BF hier de lucht in springen tot easy 1.5 en hoger.

:diamond: tournament equity

tournament equity = potodds : BF

potodds 1.8:1 gedeeld door de BF = (1.8 / 1.034) : 1 = 1.74 : 1
onze tournament equity needed is dus = 100% : (1.74 + 1 ) = 36,5%

SDK !!!
pot odds is niet totale pot : je call bedrag. je 36% is wel correct maar als je pot odds schrijft als 2.8:1 idpv 1.8:1 , dan is 2.8:1 gelijk aan 100/(2.8+1) = 26% Let dus op als je je potodds opschrijft. pot odds is wat je kan winnen : wat je moet callen.

door ICM stijgt onze equity needed van 35.71% naar 36.50% wat best zeer klein te noemen is. De grote reden is onze reststack als we callen en verliezen. Die is groot !. (ook een reden waarom het echt een groot voordeel is om chipleader te zijn, omdat je ICMtax bij heel veel handen dan enorm daalt, waardoor jij bijna cEV kan callen, waar anderen $EV en super nitty moeten callen.

:diamond: pushrange vilain

checkraise zegt 40%, dus kunnen we daar mee beginnen.

:diamond: onze callrange

we nemen equilab, geven vilain 40% range, wij hebben 36.50% equity nodig om te callen, welke handen halen dit?

wat best huge is :) moet zeggen dat ik er zelf van verschiet van paar handen en dat ik daar zelf veel te tight zou callen. rond de 30%. Reden is dat ik daar de BF heb overschat (1.2 terwijl ie nog lager is), waardoor ik te tight call. Nice, leakje gevonden bij mezelf !! is al even geleden :D

Thanks om de hand te posten !

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Beantwoorden
Citeren
samni

Sicko analyse...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

onder het mom 'beter meteen goed analyseren dan half werk leveren' ;)

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Baas. Sticky die post / dit topic ergens in handjudge sectie. :P

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

+1

Beantwoorden
Citeren
JanJB

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975

+1

Beantwoorden
Citeren
Skrolk

Oorspronkelijk gepost door solartje

hoe doen we dat: via de site: ICM calculator voor 20 man kan je stacksizes invullen en het proggie geeft dan aan hoeveel onze stack in chips waard is in equity (of % van de totale prijzenpot). ik ga ervan uit dat we nog met 14 man zijn.

Hey solar is dit een betaald programma? Als ik de link volg kom ik niet in een programma terecht maar in een lege map.

Heb gisteren zelf wat handjes zitten berekenen, maar die komen net iets anders uit als de % die dit proggie geeft.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door JanJB

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975

+1

Ey jan leeft ook nog :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Misschien ook een nuttige post hier even ..
Je hebt dan idd die risk reward analyse en puur $EV is het allemaal mooi maar hier zou ik een beetje rondkijken ook naar stacksizes .. zijn er veel shorties ? Is er misschien een huge stack ?

Waarom is dit relevant ?
Wel de FT is daar met al zijn ICM en hier riskeer je eigenlijk wel dat je meestal verliest .. waardoor je een average stack krijgt, waardoor je veel ICM gaat ondervinden, waardoor je veel spots moet gaan laten schieten.

Tbh is dit een vrij sicke spot nog steeds .. nuja je haalt met die K6o nog wel 40% dus dat is wss wel te goed om te folden maar ik wil toch even aangeven dat hier veel meer rol is van gameflow etc.

Q6 en Q7o snapfold ik hier makkelijk eerlijk gezegd .. en als de spelers slecht zijn denk ik zelfs dat ik K6o aan sommige tafels laat schieten .. denk dat die redelijk marginaal gaat zijn eigenlijk.

Aan de andere kant .. als er 2 huge stacks in zijn heb je een sstack over die best nog wel goed is aangezien alle andere spelers dan best wel short zijn dus .. is alles wat gelijk (iedereen zo wat 4-6k) dan is deze spot wel lekker om future spots te bekomen. Ben je toch nog een grotere stack hier tov veel 4k stacks ? Dan is het toch maar callen met de billen tegen elkaar geknepen :P

I love ICM dynamics :)

Beantwoorden
Citeren
solartje

Oorspronkelijk gepost door Skrolk

Oorspronkelijk gepost door solartje

Hey solar is dit een betaald programma? Als ik de link volg kom ik niet in een programma terecht maar in een lege map.

Heb gisteren zelf wat handjes zitten berekenen, maar die komen net iets anders uit als de % die dit proggie geeft.

mmm weird, link werkt hier goed. gewoon new calculation knop drukken.

wolfske: ik call hier zelf ook tighter hoor. volgens math kan je hier rond de 50% callen, call zelf pbb rond de 30% (al vindk dit te tight in deze spot), heb nog wat zitten te spelen met edge (is beetje wat jij bedoeld dat je hier niet persee een marginale spot aan wil gaan), maar tis niet dat like 40-50% callen hier miniem edge geeft. de edge is nog vrij groot. verschiet er zelf van. denk dat de pot hier oppakken je ook wel future edge heeft hoor. heb je iets van een 9K stack om naar de FT te gaan, speelt toch iets relaxter dan een 5-6k stack, + je zit in de blinds. ik kom het liefst naar de FT als CL of als shortie, omdat je dan niet hoeft te nitten. 5-6K vind echt rotstack, dan moet je vaak nitten tot ITM en tegen dan heb je nog 3K over en heb je bijna geen FE.

ps ook niet vergeten dat je hier in de BB zit. in de hele berekening gaan we gewoon uit van , welke handen zijn +ev tegen zijn range, maar nergens heb ik iets gepost over: als we folden verliezen we hier 425 chips. waardoor je ook al sneller naar een call neigt. Dan is er nog de discutie of vilain inderdaad 40% pushed. als je de hele hand in "graph' vorm analyseert, dan zal tighter dan 40% pushen = -ev spot en looser dan 40% pushen, +ev spot zijn, maar de +ev ligt hoger. donno hoe het beter uit te leggen, maar de graph links (-ev deel) van je cutoff punt ligt vrij dicht bij 0 en loopt vrij plat, het deel rechts (+ev deel) van je cutoff punt ligt vrij stijl en geeft al snel grote edges. dus als ie 50% pushed, is het verschil groter dan als ie 30% pushed. Dan is het handig om te kijken naar het soort spot dat dit is. dit is een FI spot van een 4bb stack. gaat die daar vaker minder dan 40% pushen of vaker meer dan 40% pushen. denk dat ie vaker meer pushed, soms 60% -80% , en dan is de fold al heel snel -ev. terwijl die paar zelfdzame keren dat ie maar 30% pushed is de -ev maar klein. niet veel groter dan je blinds hier op te geven.

Alsk zo een beetje ALLES in rekening houd, zou ik hier 40-45% callen en de bottom J4s, T6s, Q4o etc eruit halen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ik beetje afhankelijk van stackverdeling .. soms wil ik best wel eens riskeren hier om die chips erbij te krijgen, maar soms is het niet nodig ..
Mja als hij echt 40% shovet kan je die koning niet folden natuurlijk

Beantwoorden
Citeren