Ga naar het forum
Nieuwe pc (of oude ...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe pc (of oude ? )

75 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
12.2 K Weergaven
Wolfske

Hoi allemaal,

Ik heb al gezien dat de vraag vaker gesteld wordt maar omdat ik een bijkomende vraag heb stel ik even een nieuwe thread op ...
Mijn pc trekt het te moeilijk om 12 tafels , PT4 en muziek te draaien dus het is tijd voor vernieuwing denk ik dan. VOorlopig heb ik nog een oude Dell Inspiron 530 van jaren terug (denk 5 jaar oud dat ie is).

Wss krijgt het computertje nu wat moeilijk met zijn 2GB ram ... :P

Nu mijn vraag .. ik verondertel dat het beste is om dadelijk een nieuwe pc te kopen? Nu het zou uiteraard niet te duur moeten zijn aangezien ik er vooral op poker en muziek op luister .. paar lichtere spelletjes zou leuk zijn maar is geen must.

Dus:
- liefst makkelijk 20 tafels stars
- 2 schermen draaien
- PT4
- muziek
- makkelijk te laten herstellen indien kapot
- moet draadloos op internet kunnen

Ik ben wel op de hoogte van die alternate website enzo, maar ik kan er toch niet zo goed aan uit .. ken niks van pc's .. alle andere voorstellen zijn ook welkom zo lang ik zelf niks in elkaar moet steken en ik ergens terecht kan als ie kapot is.

Alvast bedankt !
(Btw: ik geef express geen budget op aangezien ik niet weet hoeveel een 'redelijk deftige' pc kost)

Beantwoorden
Citeren
74 reacties
3HUNNA

Het beste om in dit geval te doen is inspiratie op doen van Tweakers.net. Hun hebben "Best Buy" guides waar je dus het beste krijgt voor weinig geld. In dit geval link je een minimaal systeem die easy aan jou eisen voldoet en dus weinig kosten. Heb je nog genoeg over om 2 monitoren en andere randapparatuur te kopen.

Je zou dus deze onderdelen kunnen samenstellen op Alternate.nl of een andere site en het via hun laten assembleren voor zo'n €50.

Wat betreft monitors zou ik gaan voor 24 of 27 inch monitors. De meeste mensen hebben toch de voorkeur naar een 24 inch aangezien 2x 27 inch voor veel mensen al snel te groot is.

Probeer schermen te kopen die gewoon erg mooie en rustgevende weergave hebben, ik zou niet te snel afgaan op voordelen waar gamers naar zoeken zoals een hele snelle verversingssnelheid etc.

Wat betreft een goede prijs/kwaliteit verhouding raad ik Iiyama monitors aan.

Mocht je een Mycom in de buurt van je omgeving hebben raad ik aan om via hun de PC te laten samenstellen zodat je de PC gewoon in de buurt kan ophalen waarbij je dus niet een belachelijke prijs betaald.

Dit is basisadvies waarvan ik weet dat je hier al heel ver mee kan komen, misschien dat mensen nog dingen toe te voegen hebben.

Vergeet ik bijna de PC link :facepalm:

http://tweakers.net/reviews/3116/3/desktop-best-buy-guide-juli-2013-budget-en-basisgamesysteem.html

Het enige wat ik nog zou aanpassen aan dit systeem is het toevoegen van een "SSD schijf" waarop je windows installeert en dingen zoals Pokertracker en PokerStars.

Het is een speciale schijf die processen gewoon veel sneller verwerkt waardoor je dus ook veel sneller handen zou kunnen importeren en windows veel sneller opstart om maar wat voorbeelden te geven.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ja dat deed ik dus al maar ik panikeer helemaal als ik op alternate iets niet vind van wat niet op tweakers staat .. kheb me ernet al een uur mee bezighgehouden .. weet ook niet ofk voor basic of basic gaming moet gaan etc etc :D

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Het budgetgamesysteem voldoet al aan je eisen. Veel mensen die voor veel geld pokeren hebben er minder verstand van en gaan dus gewoon een heel dik systeem kopen wat gewoon compleet onnodig zolang je geen zware games gaat spelen.

Mocht je ooit nog een diehard gamer worden is je systeem tegen die tijd toch wel verouderd hoe duur je systeem nu ook is atm.

P.S: Ik wil btw best een systeem incl Monitors en eventuele randapparatuur in elkaar zetten voor een kleine vergoeding op Stars. Gegarandeerd dat je dan de beste prijs/kwaliteit verhouding hebt en dat je alles kan vinden op die website naar keuze. Maak ik gewoon een print screentje van de bestellijst en kan je in feite alles zo copy pasten.

Heb vroeger bij MyCom gewerkt dus heb er wel verstand van.

Beantwoorden
Citeren
Rogier

die tweakers link is idd wel prima (voor basic gaming systeem + extra SSD), en dat in elkaar zetten van die handel is goed te doen. Ik ben ook vrij onhandig met technologie, maar met behulp van youtube kom je tegenwoordig een end.

t is niet al te veel moeilijker dan ikea kasten in elkaar zetten :P

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ff domme vraag:
hoe weetk nu of er 2 ingangen zijn voor schermen ? ligt dat aan het moederbord ofzoiets? of buh :D

ik weet het niet, maar alst zo simpel is om in elkaar te zetten dan wil ik dat wel doen, windows installeren enzo is ook niet moeilijk?

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

btw hunna van waar ben je dan precies ?

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Ik kom uit Nederland. Heb 2 jaar lang bij MyCom gewerkt en kan voor je een soortgelijk systeem samenstellen of beter mocht je nog andere eisen hebben voor games bijv. Monitors kunnen ook toegevoegd worden etc, kan het natuurlijk niet voor je in elkaar gaan zetten maar je kan het altijd zelf doen d.m.v. handleidingen en youtube video's.

De eerste keer dat ik een PC assembleerde was enkel via de handleiding. Je kan natuurlijk ook €50 extra betalen zodat de site de PC gewoon kant en klaar levert.

Eventueel kan ik je via Skype helpen en ik praat hier over een $15 vergoeding voor mijn tijd, meer niet. Is meer een principe iets en helpt mij weer op weg om de $0.50 45 mans te gaan grinden aangezien ik gisteren heb moeten uitcashen. :)

Als je dat shipt naar m'n acc wil ik gerust even de beste samenstelling doen voor €450-€500 en eventueel monitors en randapparatuur toevoegen.
Hoeft ook niet per se alternate.nl te zijn want er zijn vaak een stuk goedkopere sites.

Laat maar weten als je geinteresseerd bent.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Kwil eventueel wel een soort deal doen waar ik je wat op weg help met die 45mans anders aangezien ik de $7s nu pbb wel beat ondertussen kan ik je wss veel leren, wil er ook wel soort staking van maken eventueel.

Beetje elkaar helpen op die manier ? :D heb je meer aan dan gewoon $15 zonder meer :P

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

1 x ASUS GTX650-E-2GD5 JDXVYM € 112,90*
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL YQBMMI € 89,90*
1 x AMD Athlon II X4 760K HGAA19 € 76,90*
1 x be quiet! System Power 7 400W TN4V2S00 € 47,99*
1 x Acer 21,5" LED Monitor G226HQLBb V5LAA5 € 119,90*
1 x Logitech M500 NMZLL9 € 24,99*
1 x Cooler Master Force 500 TQXM5A € 44,99*
1 x Samsung SH-224DB/BEBE CEBU54 € 16,99*
1 x Logitech Keyboard K200 for Business NTZLZA5E € 13,99*
1 x ASRock FM2A85X Extreme4-M GGIR05 € 68,90*
1 x Logitech Speaker System Z323 KVZL86 € 44,99*
1 x Toshiba DT01ACA050 500 GB Harde Schijf A9BT01 € 49,99*
1 x Crucial 4 GB DDR3-1600 ICIFC7A1 € 30,99*

Dit had ik nu voorlopig samengesteld ..
Kzou wel nog iets moeten hebben dat ik draadloos internet heb. Dat bestaat tegenwoordig blijkbaar in usb sticks?? of zou ik dat in mijn pc laten bouwen?

Moet nog een extra SSD in .. en ik weet ni of ik er 2 schermen op kan?

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Buh als iemand dit al zou willen nakijken ?
Krijg precies wel opmerking dat ik extra koeling zou moeten gebruiken al zegt tweakers daar niks van

Beantwoorden
Citeren
pmania

Wolfske: In welke provincie woon jij dan ?

Zoiets als deze pc voldoet wel redelijk deftige pc: http://www.alternate.nl/ALTERNATE/ALTERNATE+Mercurius_P318_Desktop_PC/html/product/1091203/?click_HP=1091203

Want ik snap niet waarom er al meteen een prijzige videokaart in moet bijna even duur als een 21,5 inch scherm koop gewoon minimaal 24 inch als desktop!

Scherm moet er dus nog bij en muis en toetsenbord. Met deze aansluitingen kun je al zonder videokaart 2 schermen draaien: 1x VGA, 1x DVI-D, 1x HDMI

En een usb stickje of iets dergelijks

Jouw configuratie komt op 743,42 euro:

Beantwoorden
Citeren

Aloha
Wat ik je afraden is draadloos internet via een usb stick dat is waardeloos is mij ervaring.en AMD Athlon II X4 760K HGAA19 ben ook geen fan van AMD :D Gewoon een intel pentium er in knallen

en mocht je echt een kleine budget hebben dan kan je altijd nog op marktplaats kijken

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Ik ga nu slapen maar het kan echt allemaal veeeel goedkoper.

En ik vind het een heel aardig voorstel van je Wolfske en misschien dat je me inderdaad wel redelijk wat zou kunnen leren. Maar ik weet niet of ik staked de $0.50's wil gaan grinden als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil wel graag leren en waarschijnlijk kan dat ook via jou alleen ik denk dat ik met een klein beetje werk uit mezelf al de $3.50's beat. Enige wat ik mis is een HEM2 of PT4 licentie.

We kunnen eventueel morgen even op Skype praten, ik zal je sowieso even helpen aan een goede PC setup + monitors.

Je wilt inderdaad minimaal 24 inch en een 1920x1080 HD resolutie of nog beter een 1900x1200 resolutie alleen komt dit vaak alleen voor bij een beperkt aantal 27 inch schermen.

Heb je toegevoegd op Skype en nu ik er over nadenk zou ik ook laag kunnen beginnen, waarom niet. Zolang ik er veel van opsteek en met de skills die ik al heb zou ik relatief snel moeten kunnen upmoven. Waardeer je aanbieding in ieder geval dus we praten snel. ;)

Beantwoorden
Citeren
pmania

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B624185%5D=1&product%5B350523%5D=1&product%5B620117%5D=1&product%5B528324%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B359018%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B451284%5D=1&product%5B465602%5D=1&product%5B363717%5D=1&product%5B231421%5D=1&product%5B508192%5D=1

Systeem is in het kort:
Asrock Z87 Pro3 deze heeft UEFI bios dit is een beter bios doordat het visueel is en sneller Windows opstart en dit bord ondersteund zelfs triple display dus 3 beeldschermen, zie de website: http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Pro3/index.nl.asp http://nl.hardware.info/reviews/4577/5/37-haswell-moederborden-vergelijkingstest-28x-z87-6x-h87-en-3x-b85-asrocks-uefi-bios
Dell Ultrasharp schermen zijn goede schermen en kantelbaar enzo kun je voor iets van 75 euro meer nog upgraden naar 1920x1200 of je kijkt op ebay voor een scherm uit Korea heb dat zelf ook gedaan bv deze incl. verzenden: http://www.ebay.com/itm/X-Star-DP2710-LED-Glossy-27-2560x1440-SAMSUNG-PLS-Panel-DVI-27inch-PC-Monitor-/121136351817?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Monitore_Flachbildschirme&hash=item1c344a0a49 dit is wel van een van de betrouwbaarste handelaren!
HD+SSD lekker snel 150MB/s+ om tussen beide te kopieren/verplaatsen.
Je kan ook Windows 8 overwegen de upgrade versie kost maar 50 euro scheelt ook weer 35 euro. Heb ik zelf ook voor dat bedrag gekocht 2x
Ik had trouwens eerst ook bij Alternate en Tweakers lijsten zitten maken wilde nog bij hardwareinfo kijken en ook nog op andere websites gekeken zoals ibuypower etc. Bij veel onderdelen staan ook nog filmpjes. Bij deze zaak is het ongeveer het goedkoopste om alles in 1 keer te bestellen alleen laten assembleren kost wel geld. Zelf doen is ook echt niet moeilijk dit is ook een vrij gemakkelijke kast en makkelijke voeding met kabel management, voeding is 500 Watt voor als er ooit nog eens een dikke videokaart in moet.

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Die Intel SSD is gewoon nergens leverbaar en er zijn genoeg vergelijkbare schrijven + het systeem wat ik nu zie is ontzettend energievretend. Iets wat je absoluut niet wil als je veel grind dus ik zou echt voor een AMD processor gaan. Ben nu online op Skype.

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Wat is er dan zo energievretend volgens jou?

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Zet er liever een AMD processor in, is op lange termijn een stuk stroombesparender als een i5.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

bedankt voor alle reacties al, kan er verder nog niet veel op reageren omdat ik dadelijk naar het werk moet.

In ieder geval, de pc moet niet echt games kunnen draaien want ik speel zelden of nooit en meestal heel lichte spelletjes die mijn oude dell zelfs krijgt gedraaid !

Het moet iets zijn wat gewoon praktisch is en snel draait .. pokerstars, PT4 en youtube en eventueel ook skype .. maar wel echt vlot draaien natuurlijk ! Ik heb in ieder geval beslist dat ik niet meer als 700 euro er aan geef ..

DOel is om zo goedkoop mogelijk bij een deftige zaak waar ik op service kan rekenen (via internet mag ook) een pc te kopen die weer een aantal jaren meegaat op pokervlak. Meer niet , anders koop ik me wel een playstation erbij dan ben ik op termijn goedkoper af :P

en ook weer
2 beeldschermen (nu ik heb er nog eentje maar ik moet de aansluitingen hebben) --> triple display naar de toekomst lijkt leuk maar is geen must
draadloos internet = zeer belangrijk (en moet betrouwbaar zijn)
en als die andere zaken die ik hierboven al zette

Dus laat jullie gaan :D
@HUNNA: we bespreken alles op skype deze avond ik zal eens nadenken over iets wat interessant is als deal ;)

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA

Oké prima, ben vanavond sowieso wel online.

Voor €500-€525 kan je makkelijk een degelijke PC inclusief SSD samenstellen.

Dan nog 2 monitors erbij en wat randapparatuur en je zit op zo'n €800.
Dus een €700 totaal budget gaat waarschijnlijk niet mogelijk zijn maar met enkel de PC zit je er ruim onder dus weet niet zeker wat je precies bedoeld.

Wat eventueel ook nog mogelijk is is een PC samenstellen met alleen een SSD schijf en geen normale hardeschijf. Weet niet precies hoeveel opslag je nodig hebt maar denk dat de meeste mensen die hun PC alleen voor Poker/muziek gebruiken voldoende opslag hebben met alleen de SSD. Zou je altijd later nog een normale hardeschijf erin kunnen doen, bespaart je alweer een hoop.

Beantwoorden
Citeren