Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Small Bet

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,039 Weergaven
DOyouDARE

Goedemiddag allemaal,

vandaag zat ik het stukje odds en outs te lezen in onze strategie afdeling,
nu zag ik dat daar over small bets gesproken wordt, wat is een small bet precies?
Ik zelf speel op de limiet 10-25/50, is een small bet de kleine/grote blind, of is het de 50?
bedankt iig voor jullie reacties.

mvg,

Doyoudare.

9 reacties
Benjike316

Is een term uit fixed limit.

"In fixed limit games, the small bet is the smaller of two bet sizes that is the amount of a bet in the first betting round. Big bets are a larger increment used in later betting rounds." :)

Yup, zoals Benjike al zei is een Small Bet een Fixed Limit term.

In No-Limit Hold'em wordt gewerkt met een Small Blind en een Big Blind.
In Fixed Limit Hold'em wordt gewerkt met Small Bets en Big Bets. Vóór de flop en op de flop bet en raise je met Small Bets, op de turn en river speel je met Big Bets. :)

Wanneer je Fixed Limit speelt aan een tafel met de limiet $0,10/$0,20, dan is $0,10 de Small Bet en $0,20 de Big Bet. Vóór de flop betaalt 1 speler een halve Small Bet en een andere speler een hele Small Bet (vergelijkbaar met de Small Blind en Big Blind uit No-Limit Hold'em, als vaste inzetten elke ronde).

Ik hoop dat het zo duidelijk is geworden. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust even weten. ;)

DOyouDARE

okej,

dus als ik het goed begrijp bij de limiet $0.10-$0.20 = is $0.20 de smal bet
dus in een pot van $1.00 zitten er 5 small bets toch?
en dan zijn je pot odds dus 1 small bet tegen 5 small bets dat is dus 1:5.
je kan dan callen als ik het goed begrijp als je odds 1:5 of lager zijn(1:4 bv).
als ik ergens de mist ben ingegaan schroom niet en trek ff aan de bel aub.
bedankt iig voor de snelle reacties :f_biggrin:

Oorspronkelijk gepost door DOyouDARE
okej,

dus als ik het goed begrijp bij de limiet $0.10-$0.20 = is $0.20 de smal bet
dus in een pot van $1.00 zitten er 5 small bets toch?
en dan zijn je pot odds dus 1 small bet tegen 5 small bets dat is dus 1:5.
je kan dan callen als ik het goed begrijp als je odds 1:5 of lager zijn(1:4 bv).
als ik ergens de mist ben ingegaan schroom niet en trek ff aan de bel aub.
bedankt iig voor de snelle reacties :f_biggrin:

Hmm, zodra je overal small met big vervangt klopt het :P

$0,10/$0,20, dan is $0,10 de Small Bet en $0,20 de Big Bet
Weet niet waar jij de limiet $0,10-$0,20 precies ziet staan, meestal staat er een '/' tussen.
Maar dit is enkel bij Fixed Limit. Je hebt ook $0,10/$0,20 in No-Limit Hold'em, maar dan noemen we het NL20.

Zodra de pot $1 is en je moet $0,20 bijleggen, krijg je zogenaamde Pot Odds van 5:1 inderdaad. Zolang de Pot Odds groter zijn dan de Odds (bijv. 4:1 bij een flushdraw = 9 outs), dan kun je callen. Dit staat ook allemaal uitgelegd in de artikelen over De wiskunde van het poker: Odds en Outs (uiteraard geldt het verhaal over odds en outs voor alle varianten van poker)

Misschien even vermelden waar je precies de limiet ziet staan, even screenshotje maken ofzo, dan wordt het misschien wat duidelijker.

DOyouDARE

ejj Xpload1989,

zoals in mn eerste post staat ben ik al met odds en outs uit t strategie gedeelte bezig.
En die $0.10-$0.20 was een foutje, dat deed ik alleen omdat jij dat voorbeeld aanhaalden.
De limiet waar ik op speel ziet er zo uit als ik een tafel wil selecteren
"$0.25/$0.50".
Maar als ik het goed begrijp moet je de pot odds voor de flop met die $0.25 berekenen, en na de flop met die $0.50.
Dat moet m zijn denk ik.

bedankt iig weer.

DOyouDARE

iemand?

Moderator
pcbeem

Ik heb je vraag even naar het FL forum verplaatst. Daar zullen ze je denk ik beter op weg kunnen helpen.

Bij odds en outs kijk je altijd naar de grootte van de pot in verhouding tot het bedrag dat jij moet betalen. En ja, dat is dan preflop en op de flop in small bets en op de turn en river in big bets. Maar het gaat meer om de verhouding tussen pot en de betsize.

Als de pot $1 is en jij moet $0,25 betalen (wat bij Fixed Limit dus de Small Bets is, maar dat is een kwestie van terminologie), dan krijg je dus 4:1 pot odds.

En of je het dan small bets of big bets noemt doet er dus niet zoveel toe, want je kijkt puur naar de verhouding tussen de pot en wat je moet betalen. Soms moet je ook 2 bets tegelijk betalen, dan spreek je dus al niet meer over small bets of big bets.

Je kunt dus beter in geldbedragen denken ($1 pot en $0,25 moeten betalen is 4:1) dan dat je alles in small of big bets berekent (oftewel 8 SB tegen 2 SB is ook 4:1), want dat lijkt me wat omslachtig :)

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Zo niet, blijf vooral vragen ;)

DOyouDARE

thnx man nu begrijp ik het beter,
ik denk er vaak moeilijker over dan dat t is.

enne bedankt voor het blijven antwoorden. ;)