Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AKs flushzoeker

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
409 Weergaven
pjerter

$0.05/$0.10 Limit Holdem
PokerStars
6 Players

CO/passive player /40/2/0.4/4.5/Handen 562

Dit blijven voor mij lastigste handen dit geld voor heel veel van mijn handen die suited zijn

De 3 bet postflop deed ik om hem uit de hand te krijgen dat lukte niet had ik de turn moeten checken
Dit zijn voor mij echt moeilijke handen je hoop dat je je flush hit maar als je hem dan niet hit heb ik de gewoonte om maar te blijven betten hoe lossen jullie dat op???Bv hoe zouden jullie deze hand spelen
Dit geld ook voor straight draws die niet aankomen

Stacks:
UTG Larson_mfk (2.36) 47bb
UTG+1 von struppy (4.43) 89bb
CO k1r0z (10.58) 212bb
BTN pjerter (3.21) 64bb
SB jla48 (1.43) 29bb
BB Leopoldia (4.35) 87bb

Pre-Flop: (1.4 SB, 6 players) pjerter is BTN K♠ A♠
Larson_mfk says "finaly", 1 fold, von struppy raises, k1r0z calls, pjerter 3-bets, 2 folds, von struppy calls, k1r0z calls

Flop: 3♠ 4♠ 8♣ (10.4 SB, 3 players)
von struppy checks, k1r0z bets, pjerter raises, von struppy folds, k1r0z calls

Turn: 4♣ (7.2 BB, 2 players)
k1r0z checks, pjerter bets, k1r0z calls

River: 3♣ (9.2 BB, 2 players)
k1r0z checks, pjerter checks

Spoiler

Final Pot: 9.2 BB pjerter shows K♠ A♠ k1r0z shows two pair, Eights and Fours 8♠ J♠ k1r0z wins 8.8 BB (net +5.3 BB) pjerter lost 3.5 BB von struppy lost 1.5 BB

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Sailer85

Je zit in positie dus hier kan je heel goed een freecard nemen. OOP kan je evt wel betten

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Kan maar waarom zou je voor je outs niet gewoon doorbetten?

Callt / raised ie prima dan heb je meer dan genoeg outs.
Fold ie prima dan zal ie waarschijnlijk als je flush hit ook niet callen.

Beantwoorden
Citeren
MrT61

-zeer passieve speler over toch heel wat handen

enig idee met wat hij donkt?

-vind het niet zo slecht gespeeld, toch verliezen we wat money door van struppy eruit te raisen. Vaak heeft ie Ax waarbij we hem domineren + onze flushX (totaal dus slechts 2outs??)

toch kan ik me vinden in een raise hier, als hij foldt, kan hij deze grote pot al niet meer winnen

DUS: had het goed gevonden indien de donker ook met "air" zou donken, hetgeen ik betwijfel bij deze passieve speler

Beantwoorden
Citeren
pjerter

enig idee met wat hij donkt?

Dit kwam uit hem2 donkbet:Ax-Kx-Qx-+suited handen
Met die suited handen doet hij alleen als er 2 dezelfde op de flop liggen
die laatste had ik ook als note van hem

@pcbeem Kan maar waarom zou je voor je outs niet gewoon doorbetten?
Dat is nou het moeilijke voor mij zeker als je niks hit maar op basis van outs zou jij gewoon zeggen er gewoon voor gaan met deze handen dus gewoon betten

Beantwoorden
Citeren
MrT61

indien je read was:

donk with air: goed gespeeld
pair: zou ik callen flop, callen turn en normaal folden river
unknown: goed gespeeld (2SB + 1 BB betaald om zijn hand te zien)
sommige zeer passieve spelers: donk flop, bet turn en zelfs checken river:
nog goedkoper!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik zou gewoon betten idd, als je er geen FD bij had is check misschien beter maar nu heb je dusdanig veel outs dat bet wel ok is imo.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Zou de flop zelf ook raisen al maakt het tegen deze speler minder uit omdat hij superpassief is (0.4 AF met ook niet enorm hoge VPIP) dus ik denk dat hij haast altijd wel een pair of beter heeft. En zoals MrT ook al noemde heeft callen daarentegen het voordeel dat UTG+1 ook vaak zal callen met wat dan weer vaak een dominated hand gaat zijn met maar 2 outs - daarom maakt je flop lijn niet heel veel uit.

Turn is dubieus. Je hebt tegen deze speler 2 keuzes: of je bet de turn door voor freeshowdown en je bet dan vooral omdat hij misschien draws (:s, 65(?)) zonder pair zo kan spelen. Als hij een (pocket) pair heeft, heb je nog 15 outs, dus heel ver lig je nooit achter.

Het alternatief is om de turn behind te checken en de river te folden als hij bet, omdat hij met zijn lage AF gewoon zelden/nooit zal bluffen. Dit is de meest goedkope lijn (slechts 2 SB alleen op de F) en dit moet je sterk overwegen tegen deze speler. Zie hem gewoon echt zelden zonder pair zitten en dan is een bet op de turn -EV. Daarnaast zal hij ook zelden bluffen waardoor je dus niet zo nodig naar de SD hoeft.

De turn behind checken en dan blank rivers callen zou ik tegen deze speler in ieder geval niet doen. Als je SD wilt zien bet ik liever de T door voor free SD (o.a. omdat je op A,K, river dan door kan betten).

Reads zouden hier de doorslag moeten geven: als je hem ooit met FD hebt zien donken is het een easy cbet op de T voor FSD. Heeft hij altijd wel een hand als hij de F donked dan zou ik de T behind checken en river UI folden.

Beantwoorden
Citeren