Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] 89s in MWP

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
204 Weergaven
Sailer85

Pos/ vpip/ pfr/ 3b/ Af/ WTSD/ Hands

SB: 45/ 30/ 16.7/ 1.2/ 14/ 21
BB: 15/ 10/ 0.0/ 1.3/ 42/ 103
UTG1: 24/ 0/ 0.0/ 1.0/ 67/ 60 --> Note: EP: openlimps/c AKo
CO: 83/ 0/ 0.0/ 1.0/ 60/ 6

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP1 with 8:c, 9:c.
UTG1 calls, UTG2 folds, Hero calls, 2 folds, CO calls, BU folds, SB raises, BB calls, UTG1 calls, Hero calls, CO calls.

Flop: (10 SB) 2:c, T:s, A:c (5 players)
SB checks, BB bets, UTG1 calls, Hero calls, CO calls, SB calls.

Turn: (7.5 BB) T:c (5 players)
SB checks, BB bets, UTG1 calls, Hero raises, CO calls, SB folds, BB calls, UTG1 folds.

River: (14.5 BB) 5:h (3 players)
BB checks, Hero bets, CO calls, BB folds.

Final Pot: 16.5 BB.

PF: ik call hier omdat er nog 1 malloot achter me zit + SB is redelijk loose dus ik krijg wrs nog 2/3 callers.
F: Ik twijfel of ik hier moet raisen, achteraf gezien had ik dat wrs wel moeten doen. Maar om een of andere reden doe ik het niet.
T: ik hit mijn flush alleen komt er ook een mogelijke FH aan, omdat ik niet te nitty wil zijn raise ik uiteraard wel voor value vs veel actie kan ik nog heroverwegen.
R: is een blanc dus ik bet.

Had ik dit anders moeten spelen, voornamelijk de F?

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
Moderator
pcbeem

Met FD's wil je graag zoveel mogelijk mensen in pot houden.

Enige dat je met raise zou bereiken is jezelf isoleren tegen een betere hand. HU of 3 handed zou je misschien een raise kunnen overwegen (HU zeker doen) maar nu kun je beter gewoon kijken of de spelers na je mee gaan.

Zeker omdat er een A op het bord ligt kun je denk ik beter de turn raisen omdat mensen toch vaak geneigd zijn om te callen met een A.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Met FD's wil je graag zoveel mogelijk mensen in pot houden.

Enige dat je met raise zou bereiken is jezelf isoleren tegen een betere hand. HU of 3 handed zou je misschien een raise kunnen overwegen (HU zeker doen) maar nu kun je beter gewoon kijken of de spelers na je mee gaan.

Zeker omdat er een A op het bord ligt kun je denk ik beter de turn raisen omdat mensen toch vaak geneigd zijn om te callen met een A.

Euhm, voor me hebben al 2 mensen gecalled, die gaan wrs niet meer wegleggen op een raise van mij, met mijn FD heb ik wrs >33% equity dus een F raise bezorgt mij value + als ik op de F het initiatief neem en de CO uit de pot druk kan ik op de T evt. een freecard nemen.
Op de T als ik geen Fl hit daalt mijn Eq behoorlijk en moet ik juist niet meer raisen.

Of maak ik hier een theoretische fout?

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

PF limp ik dit soort handen vaak ook FR. Alleen op erg nitty FR tafels is het niet zo'n goed idee.

F ja hier moet je een raise voor value plaatsen met een gemiddeld equity voordeel + kans op T check behind mogelijkheid.

T std raise. Ja je gaat af en toe verliezen van betere flush en heeeel af en toe van FH hier, maar als je daarom al niet gaat raisen kan je deze hand net zo goed preflop folden.

Beantwoorden
Citeren