Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] ATo vanuit MP2

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,640 Weergaven
Sailer85

Hey mensen,

Zouden jullie misschien mee kunnen kijken met de volgende hand en zeggen of er iets mis is met mijn gedachtegang? Zouden jullie het anders spelen, zo ja waar en waarom?

Alvast mijn verontschuldigingen voor het niet hebben van een goede hand-format, maar ik speel op het moment op de computer van mijn vriendin en heb dus niet de software om de handen goed te posten. Ook heb ik geen stats.
FR-tafel
Hero: MP2 A:d T:s
Villain: CO

PF: [folds], Hero bet, [fold], Villain calls [folds]
F: 2:d 5:c K:d
Hero bet, Villain raises, Hero calls
T: T:c
Hero checks, Villain bet, Hero calls
R: T:h
Hero bets, Villain raises, Hero 3-bets, Villain capps, Hero calls

Mijn idee tijdens de hand:
PF: standaard
F: standaard c-bet, ik word geraised maar ik heb nog A-overcard, backdoor FD en backdoor SD (2x). Villain kan hier ook bluffen om mij van gemiste flop af te zetten aangezien deze erg droog is en er maar weinig Kx handen in mijn range zitten.
T: erg goed voor mij, ik win nu van zo goed als alles behalve Kx. Villain bet en ik zit op calldown, raisen heeft geen zin omdat ik geen value krijg van slechtere handen en value weg geef aan Kx handen.
R: Voor mij een perfecte kaart, ik hit mijn Trips en sta denk ik op erg veel handen voor (KK, KT daargelaten). Ik twijfel hier of ik moet c/r of donken, ik kies voor donken omdat ik niet wil dat villain behind checked. Villain raised me, ik twijfel nu weer... heeft Villain KK of KT? of overspeelt Villain hier de hand met KQ oid..? Ik raise hier omdat ik niet denk dat villain KK heeft (zou PF geraised hebben) en van KT zijn 3 combinaties... het kan maar zou cooler zijn. Ik kies ervoor om te 3b en call daarna villain af omdat ik niet kan opgeven tegen zijn 4b vind ik.

Is mijn gedachtegang solid, of maak ik hier denkfouten? zo ja, wat?

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Moderator
pcbeem

Met PF bet bedoel je neem ik aan een raise, anders is het niet standaard? Vanuit MP2 mag je AT net raisen.

Verder kun je twijfelen over feit of je flop nog moet callen na zijn raise, lijkt me net wel.

Turn verbetert inderdaad je hand dus lijkt me call voor outs (en misschien lig je al voor).

River is normaal gesproken nuts voor je, je verliest alleen van KT / KK en een heel verdwaalde 55 / 22.

Dus ik zou hier niet veel anders doen :).

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Ja PF is het een open, zou idd een raise moeten zijn ipv bet. Dank voor je feedback.

Zijn er nog andere mensen die er iets over denken?

Beantwoorden
Citeren
Wazzza16

Snap eerlijk gezegd niet de Raise/call op de flop...Denk dat je hier vaak achter staat op de flop..

Lig wel beetje aan de limieten waar je op speelt ?
En ik neem aan dat je naar ze stats hebt gekeken..

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Zie nu dat ik de F in de Openingspost verkeerd had neergezet, er lagen 2 dit heb ik even aangepast.

De limiet waarop dit gespeeld was 0.05/0.10 FL HE.
Verder heb ik geen stats van villain, ik speelde deze hand op de computer van mijn vriendin, daar staat geen pokersoftware op.

De reden dat ik hier de F zo speel is vanwege odds, misschien dat ik hier idd beter meteen had kunnen opgeven (om eerlijk te zijn denk ik dat het een goede call is, wat vinden jullie fold of call?), normaal gesproken zou ik opgeven op de T als mijn hand niet zou verbeteren, naar een (medium) sterke draw of pair.
Op het moment dat villain raised ga ik er ook zeker vanuit dat ik erg vaak achter sta. Maar er zitten er 8 SB in de pot en moet ik 1 SB bijleggen om te callen of te wel ik moet een equity van ~11% hebben om te callen. Ik denk dat ik met 3-backdoors en een OC dat wrs wel heb, daarbij kan hij op dit board ook zeker (semi)bluffen, daarom call ik. Mocht villain op de T weer betten dan moet ik 5.5 : 1 odds (4.5+1BB pot + bet villain : 1BB call) hebben om te kunnen callen (dit staat gelijk aan 7-8outs).

De T verbetert mijn hand terwijl het onwaarschijnlijk is dat het de hand van villain verbetert, nu bet villain weer. Hij doet dit met bijna 100% van zijn range want hij heeft initiatief tegen 1 villain. zelfs al heeft hij hier 48o zou hij nog moeten betten om 2 redenen.
1. Als hij alleen made hands bet gaat hij nooit afbetaald krijgen door slechtere handen
2. Als ik 22% van de tijd fold vs zijn bluffs dat is het hier al profitabel om te bluffen. En aangezien ik hier vaker dan 22% van de tijd ga wegleggen (ik ga ook vaak niet tegen blufs zitten) is dit een standaard bet voor hem.

Hoewel ik hier achter sta tegen Kx en sets sta ik voor tegen alle blufs en draws die hij doorbet, daarbij heb ik nog 5 outs tegen zijn Kx deel van zijn range. Normaal gesproken zou ik hier een Equilab berekening doen, maar heb de software niet...
Maar ik denk dat ik wel 20% equity heb tegen zijn range, als jullie het hier niet mee-eens zijn graag laten weten.

De R zorgt dat ik zijn Kx range beat, misschien (waarschijnlijk) had ik hier niet moeten donken, maar had ik c/r moeten spelen. Ik was alleen bang dat hij veel behind zou checken omdat hij alleen gecalled zou worden door beter omdat de T verschijnt en ik hem het grootste deel van de tijd Kx zie hebben. Door te donken zou ik dan iig value krijgen van Kx handen.
Misschien had ik niet moeten 3b op de R hier, door te donken laat ik kracht (wrs een T) of een bluf zien, hij raised me wat hetzelfde aangeeft bij hem... dus als ik hem raise isoleer ik mezelf tegen beter.

Wat vinden jullie?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door Wazzza16
Snap eerlijk gezegd niet de Raise/call op de flop...Denk dat je hier vaak achter staat op de flop..

Lig wel beetje aan de limieten waar je op speelt ?
En ik neem aan dat je naar ze stats hebt gekeken..

Het gaat hier over fixed limit he :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door Sailer85
De R zorgt dat ik zijn Kx range beat, misschien (waarschijnlijk) had ik hier niet moeten donken, maar had ik c/r moeten spelen. Ik was alleen bang dat hij veel behind zou checken omdat hij alleen gecalled zou worden door beter omdat de T verschijnt en ik hem het grootste deel van de tijd Kx zie hebben. Door te donken zou ik dan iig value krijgen van Kx handen.
Misschien had ik niet moeten 3b op de R hier, door te donken laat ik kracht (wrs een T) of een bluf zien, hij raised me wat hetzelfde aangeeft bij hem... dus als ik hem raise isoleer ik mezelf tegen beter.

Wat vinden jullie?

Lastig te beoordelen zonder stats, kijk bij een fish is het easy 3-bet maar als ie tighter is dan moet je misschien aan een call gaan denken.

Beantwoorden
Citeren