Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] K8s BvB in capped pot

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
606 Weergaven
Sailer85

no stats..

Known Players:
UTG2: $14,38 - 29 BB
UTG3: $32,42 - 65 BB
MP1: $11,43 - 23 BB
MP2: $2,48 - 5 BB
MP3: $6,29 - 13 BB
CO: $7,39 - 15 BB
BU: $12,43 - 25 BB
SB: $14,94 - 30 BB
BB: $25,00 - 50 BB

0.25/0.50 Fixed Limit Hold'em (9 Handed)
Hand recorder for this hand: PokerStrategy.com SideKick 2.0.916.2

Preflop: Hero is BB with K♠, 8♠
SB posts small blind, Hero posts big blind, 7 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls

Flop: ($2,00 - 4 BB) K♣, J♦, 4♥ (2 Players)
SB bets, Hero calls

Turn: ($2,50 - 5 BB) T♦ (2 Players)
SB checks, Hero bets, SB calls

River: ($3,50 - 7 BB) 8♦ (2 Players)
SB bets, Hero calls

PF: Ik 3b omdat ik er van uit ga dat hij 100% opent (doe ik namelijk, mensen defenden veel te weinig). Na zijn cap ga ik wel uit van een sterke hand en ben ik voorzichtig.

F: Ik hit bijzonder goed, TPNK. ik twijfel hier tussen calldown en raisen voor value. vanwege cap zitten er veel handen met een K in die me beat hebben. tegen een standaard (2-3%) cap range heb ik 30% equity, terwijl tegen een iets wijdere range (7%, 88+,ATs+,KTs+,AQo+) ik 56% equity heb. Ik besluit te callen en op de T te beslissen afhankelijk van actie en T kaart (de veiligste play, folden vind ik geen optie)

T: de T kaart is niet heel goed, het zorgt ervoor dat er heel veel draws komen of aankomen, elke :D hand heeft nu FD elke Q een OESD terwijl ik tegen AQ al drawing dead ben...
Vreemd genoeg checkt villain nu, uitgaand van zwakte bet ik hier. en ik krijg een call. (had de 2e er op de F al gelegen zou ik uitgegaan zijn van een FD).

R: nu donkt villain opeens op een 3e dit is erg jammer, maar aangezien het ook mijn hand verbeterd naar 2P vind ik dat ik wel nog moet callen...

Wat vinden jullie van die hand? zouden jullie het gelijk spelen of totaal andere dingen doen? zo ja wat, en waarom?

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Moderator
pcbeem

Ik denk dat je het prima uitlegt.

Enige dingen waar ik idd ook aan twijfel is raisen op flop maar daarvoor vind ik je kicker te matig.

Wat ik misschien nog wel meer overweeg is om river te raisen maar vaak voorspellen zulke donks niet veel goeds. Maar omdat je geen info over hem hebt lijkt me dat je hem zo prima speelde

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

welke mindere handen denk je dan dat er dan nog callen? en welke betere handen laat je nog folden met een raise op de R?
en speel je dan r/f of r/c?

Beantwoorden
Citeren

Lijkt mij goed gespeeld. :)
Is dit trouwens geen WA/WB situatie? In dit geval wil je 1 bet per street in de pot wat ook gebeurd is.

Edit: wat PF betreft: ik zou gefold hebben. Maar op mijn limiet openen ze geen 100% en defenden ze vrij veel, dus ik kan me niet uitspreken over jouw situatie.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

kan goed zijn dat ik PF niet had moeten 3b... wrs goed punt.

maar filippus wat vind jij veel defenden (welke range, mag ook in %)?

Beantwoorden
Citeren

Goh, ruwweg zoiets als Ax+, Kx+, Q9+, 22+, en dan nog veel suited handen, al dan niet connected.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

dan zou ik wrs ook tegen die spelers 100% SB openen, kijk maar even in het topic dat ik heb aangemaakt in het FL deel van het forum.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ik denk dat je het prima uitlegt.

Yup. :) F+T prima zo.

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Wat ik misschien nog wel meer overweeg is om river te raisen maar vaak voorspellen zulke donks niet veel goeds. Maar omdat je geen info over hem hebt lijkt me dat je hem zo prima speelde

R ben ik ook erg geneigd om toch te willen raisen. Backdoor FD komen normaliter niet zo vaak aan en ik geef daar ook wat minder credit voor, omdat best veel spelers de T juist zouden doorbetten als ze een FD opgepakt hebben of juist c/r R zouden spelen nu.

Dit soort donks op de R zijn dan ook best vaak blockbets zodat jij niet behind kan checken met met Jx, Tx terwijl hij AJ, QQ, oid heeft. Ook verscheidene deceival caps die jij beat kan hij hier donken (bv T8s, J8s, etc).

Tegen unknown is dat echter minder uitgesproken en hebben ze iets vaker wel de flush...... Hm dat wou ik typen en toen bedacht ik me dat flushhanden als AQs en AKs geen reden hebben om de T te checken en hij anders dus al een vrij loose cap heeft moeten maken met A9s- als hij hier een flush heeft op de R...

Ja dat alles overwegende ga ik hier toch voor de raise op de R. Mensen zijn i.h.a. ook te slecht in folden en dus zal hij het meeste van wat ik hierboven benoemde b/c spelen. Ik kan zelf ook niet goed folden :P, dus is dat dan wel een r/c voor mij - maar dat is ook omdat ik dan een note wil maken op de hand die hij heeft.

Oorspronkelijk gepost door Filippus
Edit: wat PF betreft: ik zou gefold hebben. Maar op mijn limiet openen ze geen 100% en defenden ze vrij veel, dus ik kan me niet uitspreken over jouw situatie.

Gefold? K8s is echt een veel te goede hand om BBvSB te folden. Je hoeft hem niet per se te 3b zoals de charts op zich wel aanraden, maar als je fold dan speel je wel echt veel te tight in BBvSB.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom

Oorspronkelijk gepost door Filippus

Gefold? K8s is echt een veel te goede hand om BBvSB te folden. Je hoeft hem niet per se te 3b zoals de charts op zich wel aanraden, maar als je fold dan speel je wel echt veel te tight in BBvSB.

Even vergeten dat hero in de BB zat :facepalm:
Ging ik uiteraard op z'n minst gecalld hebben.

Beantwoorden
Citeren