Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

JJ multiway pot

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
153 Weergaven

Mijn redenering:
- preflop: standaard
- flop: raise voor protection
- turn: pot was te groot om te folden op één bet, na raise en 3(!) calls easy fold lijkt mij

I]Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is UTG1 with J:s, J:d.
Hero raises, UTG2 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, 2 folds, SB 3-Bets, BB folds, Hero calls, UTG2 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls.

Flop: (19 SB) 8:h, 5:h, 6:c (6 players)
SB bets, Hero raises, UTG2 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, SB calls.

Turn: (14.5 BB) 9:h (5 players)
SB bets, Hero calls, MP1 raises, MP2 calls, MP3 calls, SB calls, Hero folds.

River: (23.5 BB) A:c (3 players)
MP1 bets, MP2 calls, MP3 calls.

Final Pot: 26.5 BB.

Results follow:

SB shows a pair of aces(Ah Kd).
MP3 shows three of a kind, eights(8s 8c).
MP2 shows a straight, ten high(Tc 7c).
MP1 shows a straight, nine high(Qh 7s).

MP2 wins with a straight, ten high(Tc 7c).

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
pcbeem

Ik twijfel beetje over turn en denk dat je hier moet callen.

Uiteraard is het niet fijn dat er nog raise volgt maar pot is denk ik nog steeds te groot om voor die ene bet te folden. Kijk als de SB nu 3-bet zou je denk ik moeten folden.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Ik maak een tight fold door meteen tegen de turn donk te folden. Je zit hier met 5 man, alle draws zijn aangekomen (7x, :h). Daarnaast gaat er ook nog een river kaart komen en daar zitten heel veel slechte kaarten bij (elke verlies je sowieso).

De pot is wel groot, maar er komen nog 3 man na jou en praktisch altijd gaat een van hen wel een betere hand hebben (als niemand 7x of :h heeft is de kans nog heel groot dat iemand trips of in ieder geval two pair gaat hebben).

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

@ Duke: Kan je hier niet overwegen om PF te cappen, daarmee jaag je waarschijnlijk wel een aantal spelers weg omdat je KK/AA rept. SB zal er wel inblijven, dus hangt beetje van wat voor speler geCC hebben, en of SB LAG-ish is, maar stel SB is LAG..

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Preflop cappen is niks mis mee, maar ik verwacht niet dat je er mensen mee uit de pot zal drukken. Alle callers coldcallen jouw openraise al, dus het zou raar zijn als ze dan opeens tegen de cap folden voor de extreem goede odds die ze krijgen 6 way. Zelfs als jij AA hebt en zij allen random handen hebben dan heeft ieder van hen nog 10% equity en daarmee de odds om te callen...

Equitywise hangt het er een beetje van af hoe loose iedereen coldcalled en hoe tight SB is. Maar ik denk dat je, zeker op dit soort limieten, ook nog wel een redelijk gemiddeld equity voordeel hebt preflop. Daarom is er ook niks mis met cappen.

Mijn eigen reden om preflop niet te cappen is echter om de pot juist wat kleiner te houden en omdat ik niet zo nodig het initiatief hoef. JJ is 6-way enorm lastig omdat je nooit gaat weten waar je staat. Met een Q,K,A op het board ben je meestal beat maar moet je met weinig actie toch mee. Daarnaast heb je altijd het risico dat SB QQ+ gaat hebben. En op lage boards ga je vaak tegen sets / two pair aan lopen.

Kort door de bocht speel je JJ 6-way al erg voor setvalue, hoe bizar dat ook mag klinken.

Beantwoorden
Citeren