Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

QQ BigBlind

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
361 Weergaven
pjerter

Dit is echt een hand die je speelt als je denkt dat je alleen aan de tafel zit

Ik denk pre en flop gewoon standaard.
wat heeft mijn tegenstander naar aanleiding van zijn acties op de turn en river
Ik zag het niet ik was te verliefd op mijn kaart :D

Zijn Stats zijn Vpip/58 Pfr/8 Ag/1.6 3Bet 5.6 handen 193
WTs52 WonAS 33

$0.05/$0.10 Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Fifaak (0.97) 19bb
UTG+1 glassofvodka (0.33) 7bb
CO z0lt0hun (2.43) 49bb
BTN Antoshiba (3.85) 77bb
SB pllg5623 (1.17) 23bb
BB pjerter (4.85) 97bb

Pre-Flop: (1.4 SB, 6 players) pjerter is BB Q♣ Q♦
Fifaak calls, glassofvodka calls, 3 folds, pjerter raises, Fifaak calls, glassofvodka calls

Flop: 2♦ 8♠ 6♥ (6.4 SB, 3 players)
pjerter bets, Fifaak calls, glassofvodka calls

Turn: 9♠ (4.7 BB, 3 players)
pjerter bets, Fifaak raises, glassofvodka folds, pjerter 3-bets, Fifaak 4-bets, pjerter calls

River: J♥ (12.7 BB, 2 players)
pjerter bets, Fifaak raises, pjerter calls

Spoiler

Ben benieuwd

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Moderator
pcbeem

Tsja kan zoveel zijn wat ie heeft, gezien zijn moves neig ik naar 2 paar of zelfs set maar is lastig in te schatten.

Wat ik wel weet is dat ik na zijn cap op turn zelf niet meer uitbet maar gewoon c/c speel; verder vind ik hand redelijk standaard.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

t/m T 3b standaard. Nu capped hij. Vaak ben je hierop al beat, maar vanwege de grote pot en het feit dat hij er ook niet bepaald redelijk uit ziet op basis van je stats moet je zeker nog downcallen.

River opnieuw donken is wel fout. Je ligt dus vaker achter en gaat meestal gewoon een extra BB betalen voor niets.

Verder kan Fifaak hier vrij veel hebben. Een EP limp van een loose preflop en agro postflop speler. Redelijke handen die hij zo speelt zijn oa 66,88,99,T7s,75s en J:sT:s allicht. Maar het kan ook wel zijn dat jij de hand nog won tegen allerlei A:sx:s combinaties oid van hem.

Beantwoorden
Citeren
pjerter

River opnieuw donken is wel fout. Je ligt dus vaker achter en gaat meestal gewoon een extra BB betalen voor niets.

Deze gaan we zeker niet meer vergeten!!

Fifaak had 75s

Beantwoorden
Citeren
Yoghi

Is een turn 3-bet niet redelijk optimistisch? Ik verwacht niet zo heel veel 9x maar wel vaak 2 pair+

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Tegen deze stats?

Zijn Stats zijn Vpip/58 Pfr/8 Ag/1.6 3Bet 5.6 handen 193 WTs52 WonAS 33

Ziet er nogal maniak achtig uit. Je laat IMO te vaak value liggen door de turn niet te 3b.

Zelfs tegen een niet overdreven brede range als 66-TT, J9s-A9s, T7s+, 97s+, 86s+, 75s+, A9o, T9o, 98o lig je met 57% nog wel voor. Denk dat dit soort figuren ook nog wel in staat zijn andere handen zo te spelen waaronder :s combinaties en 7x.

Waarom verwacht je eigenlijk niet zo veel 9x? J9s-A9s zitten prima in zijn limp stats en gaat hij ook echt wel 100% van de tijd peelen op de flop. Met 1.6 AF zie ik hem die dan eigenlijk ook altijd wel raisen op de turn.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

een AF van 1.6 is toch niet extreem hoog? als hij nou Af van 3 of hoger had.
Daarbij moet je niet 67% hebben om te raisen?

Beantwoorden
Citeren
Yoghi

Had niet echt op stats gelet :)

Oorspronkelijk gepost door Sailer85
een AF van 1.6 is toch niet extreem hoog? als hij nou Af van 3 of hoger had.
Daarbij moet je niet 67% hebben om te raisen?

AF moet je ook op letten icm VPIP, iemand die heel veel handen speelt met 1.6AF is veel agressiever dan iemand die heel weinig handen speelt. Dit komt vooral omdat hij een veel zwakkere handrange heeft waardoor hij heel vaak een zwakke hand heeft, meestal speel je zwakke handen passiever dan sterke, dus om toch dezelfde AF te halen moet je ergens veel agressiever spelen.

Met 57% denk ik dat het beter is om gewoon down te callen, het is de turn dus dat 67% om te raise/callen telt niet echt en het is wat vrijer. Door te 3betten open je voor hem de deur om nog wat meer bets erin te krijgen met zijn sterkste handen terwijl hij de meeste draws gewoon call turn fold river speelt, terwijl hij er anders nog mee bluft op de river. Je krijgt op deze manier dus ongeveer even veel van draws, maar verliest meer tegen zijn heel sterke handen. Ik denk dat die ene bet extra tegen top pair etc het niet waard is eigenlijk.

In HU zou ik de turn waarschijnlijk niet 3-betten zonder specifieke reads en ik denk eigenlijk niet dat de situatie hier beter is om te 3-betten.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Snap je gedachtengang wel maar denk toch dat een 3b hier wel +EV is tov gewoon downcall die mede voor bluffinduce is. Vooral de 52 WTS met 33 W$SD zegt over 193 handen ook wel iets volgens mij en ik zie soortgelijke spelers ook regelmatig de turn cappen + river nog cbetten met draws. Tja, bewijs dat maar is. ;)

In HU zonder reads denk ik niet dat het super veel uit maakt. Eigenlijk lijkt het me wel een beetje nitty om hier nooit te 3b HU... Waarmee 3b je de T dan wel?

Beantwoorden
Citeren
Yoghi

Denk 2pair+ voor value en redelijk wat semibluffs. Ongeveer 10% van mijn HU range is 2pair+ dus met nog wat semibluffs erbij is dat een redelijk percentage. Dit board is ook relatief goed voor een preflop limper.

Overpairs kun je hier best goed check/raisen denk ik, meestal betten ze pairs wel terwijl ze die niet per se hoeven te raisen.

Beantwoorden
Citeren