Deze hand is van een $55 Bounty tourney op Bwin.
Normaal speel ik dat niet, maar ik had toevallig een $55 dollar ticket dat ik toch moest opgebruiken omdat het nog maar een week geldig was.
Ik heb ook geen stats, want ik heb slechts de low stakes editie van HEM2.
Villain (UTG+1) is de laatste handen bijzonder agressief en actief geworden en pakt zonder veel showdowns de ene na de andere pot op.
Daarom heb ik 'm snel opgezocht en daar blijkt hij dan een verliezende speler te zijn: http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/PartyPoker/players/MasterAngelo
Deze keer limpt hij en mag ik een gratis flop zien.
Bwin No-Limit Hold'em, $55 Tournament, 300/600 Blinds 75 Ante (9 handed)
SB (t23,250)
Hero (BB) (t43,193)
CO (t38,864)
MP3 (t16,337)
UTG+1 (t60,968)
UTG (t28,387)
Button (t26,557)
MP1 (t32,760)
MP2 (t53,816)
Hero's M: 27.42
Preflop: Hero is BB with 9
, J
1 fold, UTG+1 calls t600, 5 folds, SB calls t300, Hero (poster) checks
Ik mag dus een gratis flopje zien tegen oa UTG+1 die nu zo goed als elke hand speelt.
Aangezien hij limpt verwacht ik dat hij nu geen premiums speelt. Eerder een pocket pair, suited connectors of eender welke 2 suited cards. Mogelijk is zijn range nog veel breder.
Over SB maak ik me niet erg veel zorgen.
Flop: (t3,375) 7
, 8
, 10
(3 players)
Ik flop een mooie straight, maar de 3 schoppen zijn natuurlijk erg vervelend.
Ik ben er vrijwel zeker van dat Villain gaat betten (gezien zijn agressie in de vorige handen), en ik besluit voor een check-raise te gaan.
SB checks, Hero checks, UTG+1 bets t600, 1 fold, Hero raises t4,275, UTG+1 calls t3,675
Villain doet ook wat ik verwachtte: Hij min-bet. En ook dat doet hij voortdurend: min-raise/fold.
Ik besluit hem dus te raisen en ik ga voor (ongeveer, ik dacht echt wel dat ik de "pot" button klikte?!) een pot-sized raise. Daarmee geef ik Villain 2:1 pot odds. Dat is ongeveer het maximum dat ik (realistisch) kan raisen. Het is duidelijk dat ik crushed ben als hij twee schoppen heeft, maar dat risico neem ik er bij.
Als hij slechts één schoppen heeft, dan is de pot-sized raise een goede protectie tegen zijn draw.
Als hij een set of een slechtere straight gehit heeft, dan is het voor maximum value.
Villain callt. Gezien zijn vorige handen denk ik niet dat hij hier heel erg sterk staat. Ik denk niet dat hij een suited (schoppen) aas heeft.
Turn: (t11,925) Q
(2 players)
Hero bets t8,268, UTG+1 calls t8,268
De turn is goed voor mij. Villain kan nooit verbeterd hebben. En dus besluit ik nog eens goed door te betten (2/3 pot), nog steeds voor dezelfde redenen als op de flop: protectie tegen de flush (die hij hopelijk nog niet heeft) en voor value.
Nog voor de river komt kies ik nu al voor een shove op de river want de stack-to-pot ratio is 1. Ik ben pot-committed!
Ik merk nu pas dat ik beter op de turn voor een pot-sized bet gekozen had. Dan kon ik de river shoven met minder dan een pot-sized bet.
River: (t28,461) 6
(2 players)
Maar nu komt op die river de gevreesde 4e schoppen! Als Villain al een flush had, dan moet hij zich nu wel zorgen maken dat ik de schoppen aas of 9 heb. Ik krijg er dus wel wat fold-equity bij.
Blijf ik bij het plan (shoven is de enige zinvolle bet-size) of ga ik beter voor check-fold terwijl ik dan nog een gezonde stack over houd?