Ga naar het forum
Dagje Amsterdam

Meldingen
Alles wissen

Dagje Amsterdam

9 Berichten
4 Gebruikers
1 Reacties
2,245 Weergaven
elrio

Dag Nederlandse vrienden,

De vriendin en ik zijn van plan binnenkort (maar hoogstwaarschijnlijk deze zomer) eens meerdere dagen in jullie land door te brengen, meer bepaald verblijven in of nabij Den Haag omdat deze stad tussen Amsterdam en Rotterdam ligt en dichtbij de zee. Geen idee of de stad Den Haag zelf de moeite is om in rond te lopen ^^.

Ze zijn al vermeld maar tijdens die dagen zouden we graag sowieso Amsterdam eventueel ook Rotterdam willen bezoeken.
Dit door de trein te gebruiken.

Daarom deze topic.
Hoe zit heel jullie trein systeem in elkaar? Waar kan ik de trip plannen? Hoe zit jullie kaartjes systeem in elkaar? Wat is de goedkoopste manier om bvb 's morgens van Den Haag richting Amsterdam te geraken en 's avonds terug te keren? ...
Andere tips mogen gerust ook

Groeten
Elrio

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Moderator
SDK1987

Je kunt op de site 9292.nl alle reizen van het openbaar vervoer binnen Nederland plannen en dat is altijd up-to-date. Als het gaat om leuke aanbiedingen kun je op de spoordeelwinkel site kijken voor de nieuwste aanbiedingen en ik denk dat je daar al een heel end kunt komen.

Mocht je n.a.v. mijn post nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Lopend is ws het goedkoopst, maar dat gaat erg lang duren :D

Zoals SDK al zei kun je het best ff in de spoordeelwinkel of op 9292 kijken voor aanbiedingen. Verder kun je hier een prepaid OV-kaart kopen, die je zelf oplaadt. Houd er wel rekening mee dat je geen geld terug krijgt wat je overhoudt aan het eind van je verblijf in NL. Het is ws wel jaren geldig.

Het OV in en rond de grote steden is meestal wel goed.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ben benieuwd of je er al uitgekomen bent.

Beantwoorden
Citeren
elrio

Hoi! :)

Dagje Amsterdam staat gepland voor vrijdag en een deel zaterdag.
Daarom kom ik hier nog eens 'bedelen om tips' ^^. Hoe het zit qua openbaar vervoer hebben we al min of meer door nu nog eens bezien wat er allemaal de moeite waard is om te bezichtigen de korte periode dat we er zullen zijn. Daarom kom ik weer om jullie raad vragen.

Wat jullie moeten weten is dat mijn vriendin en ik niet echt 'bezoekers' zijn van muzea en consoorten. Als we een stad bezoeken dan wandelen we gewoon graag door de stad zelf. Openbare plaatsen dus, die de moeite waard zijn om eens langs te passeren en/of door te wandelen. Van kleine straatjes tot grote pleinen, mooie gebouwen en groene parken.

Shoot ^^

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Amsterdam staat deze dagen in het teken van Pride 17

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Enjoy your weekend

Beantwoorden
Citeren
elrio

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
Amsterdam staat deze dagen in het teken van Pride 17

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Enjoy your weekend

Een stadsbezoek tijdens een massa event lijkt me niet echt ideaal, die info hadden we namelijk niet bij het boeken van het hotel. Nu ga ik ervan uit dat er de vrijdag niet zoveel dingen gaan georganiseerd worden en dat zo te zien het hoogtepunt van die Pride 17 op zaterdag ligt. Of ben ik daarin verkeerd?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik denk dat er vandaag ook wel veel evenementen zullen zijn.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Hoe was het in Amsterdam?

Beantwoorden
Citeren