Skip to forum
Postcodeloterij afs...

Meldingen
Alles wissen

Postcodeloterij afschaffen

35 Berichten
22 Gebruikers
0 Reactions
6,247 Bekeken
onmybike

Oorspronkelijk gepost door lellebel
@onmybike

Dat mensen mee doen uit dommigheid of afgunst, maakt dat de postkloterij ok?

ja.
Geld hoor niet bij de dommen of bij mensen die andere niks gunnen. Dus als die hun geld willen doneren via een loterij aan goede doelen lijkt me dat prima.

Beantwoorden
Citeren
Revenem

Oorspronkelijk gepost door onmybike
En wat care als de buurman wint je hebt toch gewoon beste besluit genomen om niet te kopen.

Ik zie het al gebeuren ja: "Haha zielig mannetje, jij mag dan wel een klein kapitaal gewonnen hebben, maar ik heb tenminste het meest +EV-besluit genomen, loser!!!"

Dan kan je er nog een leuk dansje aan toevoegen. Oefen alvast aan een kwaadaardige doch lichtjes krankzinnige lach ^^

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

@onmybike

ja.
Geld hoor niet bij de dommen of bij mensen die andere niks gunnen. Dus als die hun geld willen doneren via een loterij aan goede doelen lijkt me dat prima.

Meh.
Dus jij vindt dat bij dommen en afgunstigen geen geld hoort?
Maw jij gunt het hen niet.
Maw jij bent zelf afgunstig.
Maw jij vindt dat geld niet bij jouw hoort.

Mja, ok daar ga ik mee akkoord :coolface:

Beantwoorden
Citeren
bagelhole

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto

@onmybike

ja.

Meh.
Dus jij vindt dat bij dommen en afgunstigen geen geld hoort?
Maw jij gunt het hen niet.
Maw jij bent zelf afgunstig.
Maw jij vindt dat geld niet bij jouw hoort.

Mja, ok daar ga ik mee akkoord :coolface:

onmy is niet zo slim als hij zelf denkt te zijn maar ja geld maakt blind en brengt het knechtje op zijn knieën

Beantwoorden
Citeren
onmybike

Oorspronkelijk gepost door Revenem

En wat care als de buurman wint je hebt toch gewoon beste besluit genomen om niet te kopen.

Ik zie het al gebeuren ja: "Haha zielig mannetje, jij mag dan wel een klein kapitaal gewonnen hebben, maar ik heb tenminste het meest +EV-besluit genomen, loser!!!"

Dan kan je er nog een leuk dansje aan toevoegen. Oefen alvast aan een kwaadaardige doch lichtjes krankzinnige lach ^^

nee dan ben ik blij voor hem omdat ik hem dat gun

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Oorspronkelijk gepost door Revenem

nee dan ben ik blij voor hem omdat ik hem dat gun

+1 is toch gewoon fijn voor die dude. Beetje naastenliefde kan toch geen kwaad

Beantwoorden
Citeren
Revenem

Njah... dat was niet echt de kern van mijn boodschap, maar positief dat de naastenliefde de wereld nog niet uit is in ieder geval, ook niet in het nieuwe jaar :)

Beantwoorden
Citeren
edwardwelsh

.

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2

Die postcode loterij is een paar maanden geleden bij ons in het dorp gevallen. Zo'n 100 meter van mijn ouderlijk huis vandaan(gelukkig net een andere straat). Het bedrag dat er verdeeld mocht worden was 7 ton in totaal.

Veel mensen in die straat hadden geen lot en werden dus in principe keihard genaaid. Iedereen moet uiteraard zelf weten of hij of zij meedoet aan een loterij, maar de manier waarop bij de Postcodeloterij vindt ik echt absurd. Afschaffen die kolere bende van Gaston.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Ik heb een idee voor een ander concept, zonder dat je het hoeft af te schaffen.

-De postcodeloterij wordt van de staat. Geen dikke nekken meer. Geen winstbelang.
-Ieder adres speelt standaard mee met 1 lot. Het bedrag dat dit kost, staat gelijk aan het bedrag dat per maand minimaal naar goede doelen gaat. Dit wordt betaald van belastinggeld. Uiteindelijk gaat er nl. ook belasting rechtstreeks naar goede doelen.
-Mensen kunnen extra loten kopen, zoveel je wilt. Dit bedrag gaat voor een bepaald percentage naar de prijzenpot en voor een bepaald percentage naar goede doelen.
-Meer loten is meer kans, maar uiteindelijk krijgt iedereen op deze manier ten minste 1 kans, zonder het gevoel genaaid te worden.
-Gaston krijgt van de rechtbank zwijgplicht opgelegd. Dit vanwege de reden dat het onethisch is om iemand met een vette kop van 100 kilo reclame te laten maken voor uitgemergelde kinderen in Afrika.

Iedereen blij. Zo niet, dan toch afschaffen!

Beantwoorden
Citeren
Rogier

tja ik stel gewoon een vrije markt voor voor die loterijen, en NEE/NEE stickers.

denken dat er geen winstbelang is, is naief. reken maar dat mevrouw tensen en meneer gaston toch dikke salarissen hebben enzo :)

Beantwoorden
Citeren
onmybike

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
Ik heb een idee voor een ander concept, zonder dat je het hoeft af te schaffen.

-De postcodeloterij wordt van de staat. Geen dikke nekken meer. Geen winstbelang.
-Ieder adres speelt standaard mee met 1 lot. Het bedrag dat dit kost, staat gelijk aan het bedrag dat per maand minimaal naar goede doelen gaat. Dit wordt betaald van belastinggeld. Uiteindelijk gaat er nl. ook belasting rechtstreeks naar goede doelen.
-Mensen kunnen extra loten kopen, zoveel je wilt. Dit bedrag gaat voor een bepaald percentage naar de prijzenpot en voor een bepaald percentage naar goede doelen.
-Meer loten is meer kans, maar uiteindelijk krijgt iedereen op deze manier ten minste 1 kans, zonder het gevoel genaaid te worden.
-Gaston krijgt van de rechtbank zwijgplicht opgelegd. Dit vanwege de reden dat het onethisch is om iemand met een vette kop van 100 kilo reclame te laten maken voor uitgemergelde kinderen in Afrika.

Iedereen blij. Zo niet, dan toch afschaffen!

Ik wil helemaal niet aan een loterij mee doen.
Jij doet net of het iets leuks is ofzo maar is toch vooral voor mensen die beetje dom zijn en die vooral niet als enigste de `loser`van de straat willen zijn en mensen die ook geen flauw benul hebben van hoe klein de kans is. Vind dat er loterijen moeten komen waarbij 90% naar goeden doelen moet gaan.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut

Ik doe ook niet mee aan dit soort loterijen. De manier waarop men "reclame" maakt bevalt me niet. Ze maken misbruik van je gevoel.

Eigenlijk wordt je "vrijwillig verplicht" om mee te doen. Stel je voor de hele straat wint en jij doet niet mee. Daarnaast zou je je goed moeten voelen omdat jij als speler een hele boel goede doelen steunt.

Ik kan me ook nog herinneren dat die Gaston jaren gelden een armzalig flatje binnen ging. Daar zat een allochtone familie (10 man) die leefden van een uitkering en vertelde dat ze het zo lastig hadden om elke maand rond te komen en die Gaston maar zeggen dat dit vanaf nu voorbij was. Ze speelde wel elke maand mee met 8 loten en een andere bewoner ook met 1 lot.

Je zou bijna jaloers worden.

Misschien dat daarom ook zoveel mensen willen pokeren. Ze zien op TV dat je veel geld kunt "winnen" met pokeren maar de meeste winnen gewoon niks en blijven maar geld uitgeven omdat ze hopen toch een keer wat te winnen. Als je dan een keer wat wint, een klein bedrag ofzo dan versterkt dat het gevoel om mee te willen spelen. (Gokkast effect)

Het feit dat jouw postcode een geldig lotnummer is en je automatisch meespeelt in een loterij vindt ik niet kunnen. Je hebt dan een ongeldig lotnummer. Een loterij moet bestaan uit een lot met een uniek nummer.

Door de format aan te passen naar postcode+huisnummer krijg je een uniek nummer. Andere loterijen moeten de postcodeloterij voor het gerecht slepen wegens oneerlijk concurrentie.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door tuffnut

Ik kan me ook nog herinneren dat die Gaston jaren gelden een armzalig flatje binnen ging. Daar zat een allochtone familie (10 man) die leefden van een uitkering en vertelde dat ze het zo lastig hadden om elke maand rond te komen en die Gaston maar zeggen dat dit vanaf nu voorbij was. Ze speelde wel elke maand mee met 8 loten en een andere bewoner ook met 1 lot.

Je zou bijna jaloers worden. wegens oneerlijk concurrentie.

Aloha
ja die aflevering kan ik mij ook goed herinnering wat je wel vergeet er bij te zeggen is dat in die wijk of straat mensen veel deurwaarders handen en die heeft toen gelijk beslag gelegd op het geld natuurlijk bleef er genoeg over voor de winnaar neem ik aan :D

Beantwoorden
Citeren
Klaas2023

Heb je ooit het gevoel gehad dat je meer kans hebt om door bliksem te worden getroffen dan dat je de Postcodeloterij wint? Of dat je eerder een eenhoorn in je achtertuin zult vinden dan die felbegeerde gouden envelop in je brievenbus?

Als dat het geval is, dan is het misschien tijd om je Postcodeloterij abonnement op te zeggen. Maar wacht even, voordat je je klaarmaakt voor een epische strijd met klantenservice, houd je telefoon nog even in je zak. Er is een eenvoudigere manier!

Ga naar loterijopzeggen.nl. Deze website is als de superheld van de loterij-opzeggers. Met slechts een paar klikken kun je je abonnement op de Postcodeloterij opzeggen, zonder gedoe, zonder stress. Het is sneller dan het zeggen van 'Ik-wil-niet-langer-betalen-voor-een-loterij-die-ik-nooit-win'!

Dus, als je genoeg hebt van het wachten op die jackpot die nooit komt, of als je gewoon wat extra geld wilt besparen voor iets dat je echt wilt (zoals een eenhoorn voor in je achtertuin), probeer dan loterijopzeggen.nl. Het is de slimste manier om je loterijabonnement op te zeggen. En wie weet, misschien heb je meer geluk in het vinden van die eenhoorn dan in het winnen van de loterij!

Beantwoorden
Citeren