Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Reiskoffers

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,210 Weergaven
yoshiwa

Daag allemaal , even kort vraagje om ervaring.
Ben aan het kijken om een koffertje/valies (no idea hoe je dat in NL noemt:d) te kopen om als handbagage te gebruiken.

Uiteraard zullen merken als samsonite etc. betere kwaliteit leveren, maar anderzijds vind ik dat die vaak enorm prijzig zijn, en om dan zoiets als een koffer zo duur te kopen terwijl je dat niet eens zoveel gebruikt weet ik niet of dat de moeite is.
Verder is het aanbod binnen 1 merk zo groot dat zelfs als ik zo een 'premium' merk zou kiezen ik no clue heb waar voor te gaan (behalve ntlk dat de buitenmaten bepalend zullen zijn)

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
ViperPP

Met een koffer doe je hopelijk enkele decennia. Je wil ook geen goedkope brol kopen die dan ineens ergens in de luchthaven, bus of vliegtuig door een schok openvliegt en al je spullen eruit vallen. Dus ik vind het argument van 'niet veel gebruiken' eigenlijk moot... We spreken sowieso toch over relatief kleine bedragen ? Dus hoeveel ga je uitsparen ?

Verder er ook op letten dat de afmetingen conform de IATA richtlijnen zijn zodat ze ook effectief meemogen als handbagage en in elk vliegtuig in de overhead compartments kunnen. Bij de gevestigde merken is dat normaal sowieso in orde en staat het ook vaak expliciet aangegeven.

En kies uiteraard ook iets met uittrekbaar handvat en wieltjes, maar iets dat daar niet aan voldoet kun je sowieso al bezwaarlijk een handbagage-koffer noemen.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Met een koffer doe je hopelijk enkele decennia. Je wil ook geen goedkope brol kopen die dan ineens ergens in de luchthaven, bus of vliegtuig door een schok openvliegt en al je spullen eruit vallen. Dus ik vind het argument van 'niet veel gebruiken' eigenlijk moot... We spreken sowieso toch over relatief kleine bedragen ? Dus hoeveel ga je uitsparen ?

Verder er ook op letten dat de afmetingen conform de IATA richtlijnen zijn zodat ze ook effectief meemogen als handbagage en in elk vliegtuig in de overhead compartments kunnen. Bij de gevestigde merken is dat normaal sowieso in orde en staat het ook vaak expliciet aangegeven.

En kies uiteraard ook iets met uittrekbaar handvat en wieltjes, maar iets dat daar niet aan voldoet kun je sowieso al bezwaarlijk een handbagage-koffer noemen.

En is er iets van merk dat jij dan zou aanraden? / plek waar je deze tegen scherpe prijzen kan kopen?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik heb de mijne al een hele tijd van toen er nog geen sprake was van zoiets online te kopen :). Is een Samsonite overigens, maar er zullen ongetwijfeld nog wel goede merken zijn.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik heb tijdje terug ook koffer gekocht en ja Samsonite.

Je kunt zoals ViperPP al zegt wel goedkoop prul kopen maar je stopt er waardevolle spullen in dus dik op bezuinigen zou ik ook niet doen.

Beantwoorden
Citeren
DeLau

Die van de Ikea zijn goed, goedkoop en perfecte formaat.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa

Oorspronkelijk gepost door DeLau
Die van de Ikea zijn goed, goedkoop en perfecte formaat.

EN bijna de kwaliteit van samsonite wss?:P

Heb je er ervaringen mee? Al veel mee gereisd of maar enkele keren?

Beantwoorden
Citeren