Iemand die 400 wint in een korte tijd zou ik geen amateurtje willen noemen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je Hud er nu uit ziet en dat kun je bij de Hud settings zien en aanpassen eventueel, maar ik gebruik zelf de volgende stats als ik speel:
Name: Dus de bijnaam van de speler
Total hands: Spreekt eigenlijk ook voor zich. Dus het aantal handen op hem.
Big Blinds: Hoeveel BB de speler nog heeft. Deze gebruik ik, omdat ik geen cashgames maar voornamelijk SNG'e en MTT's speel.
Tourney M: De reden is het zelfde als bij Big Blinds. Hier kun je zien hoe groot je stack is op basis van de rondjes (Orbits) aan tafel moet afleggen. Dus als M 10 is dan duurt het nog 10 rondjes voor je geen chips meer hebt.
TOT VPIP: staat voor 'Voluntary Put Money In Pot'. Dat komt er op neer dat hoeveel % van de handen hij/zij speelt van het totaal. Dus als de VPIP 80 is op basis van 100 handen heeft hij 80 handen gespeeld door te callen, limpen of te raisen.
TOT PFR: Staat voor 'Pre Flop Raise'. Dat komt er op neer hoeveel % hij/zij raised van het totaal. Dus als de PFR 20 is dan heeft hij bijvoorbeeld 20 van de in totaal 100 handen geraised.
Post-flop Agression Factor: Dan kun je zien hoe agressief iemand post-flop speelt. Het is niet echt een stat die ik veel gebruik.
TOT 3Bet: Staat voor hoeveel % van de handen hij/zij re-raised (3bet). Dus als er iemand eerst raised en jij re-raised hem wordt dat op deze manier berekend.
TOT Fold to 3bet: Hier kun je aflezen hoeveel % iemand fold op 3bets als hij/zij eerst geraised had.
TOT Steal: Hier kun je aflezen hoeveel % iemand raised vanuit de CO, BTN en SB. Dus de laatste 3 posities dat je kunt raisen pre-flop. Daar kun je dus aflezen hoe agressief iemand is in late positie.
TOT fold to steal: LIjkt op de Fold to 3bet, maar dan geld het voor de Steal. Dus als je op de BB zit bijvoorbeeld hoe vaak je fold als iemand vanuit CO, BTN of SB raised.
Flop Cbet: Hier kun je aflezen hoe vaak je % gaat betten op de flop als je pre-flop de agressor bent. Dus de laatste die geraised of ge-reraised had.
Flop fold to CB: Dus hier kun je in % aflezen hoeveel iemand fold op Cbets op de flop.
Ik denk dat je hier aal een end kunt komen, maar misschien krijg je ook nog feedback van cashgame spelers.
Groetjes,
SDK1987