Ga naar het forum
RobbieV vs Leo258 -...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] RobbieV vs Leo258 - HU4ROLLZ?!?

196 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
3,798 Weergaven

Desondanks wilde ik wel graag die pot winnen :P

Gerv

Oorspronkelijk gepost door Leo258
Desondanks wilde ik wel graag die pot winnen :P

Ofcourse, je wou gewoon de river neit spelen omdat te moeilijk is voor ons ^_^

TIJD VOOR COACHING :D

Hallo allemaal!

Ten eerste allemaal het beste gewenst voor 2009!

Gisteren hebben we onze eerste coaching weer gehad van dit jaar (SSS). Robbie speelde erg goed en heeft veel nagedacht over waarom hij op bepaalde manieren speelt. Hij zal daar vandaag hopelijk meer over vertellen

Na een vakantie van 3 weken ben ik uitgerust en ready to go. In de vakantie zelf heb ik wat artikelen meegenomen, deze vaak opnieuw gelezen en mn spel flink overdacht. Resultaat was $150 up, maar omdat ik geen HH op de verschillende pcs heb opgeslagen telt dit niet mee. Niet erg, want ik merk dat mn spel beter is geworden.

Om te beginnen heb ik een paar doelen opgesteld die en een kleine opzet gemaakt.

Doel:
Mijn focus verzetten van eingen kaarten naar spelers analyse. Het is me opgevallen in die ene coaching dat Robbie dit verrekte goed doet. Daar moet ik dus meer gebruik van maken. Hij spotte gelijk wat voor spelers we mee aan tafel zitten. Dit doe ik teveel op basis van stats en te weinig/niet op basis van het spelverloop. Dat is een leak!
Als SSSSer multitable je erg veel en let je daardoor alleen op stats of hoe er tegen jou zelf wordt gespeeld. Voor mijn ontwikkeling is het echter beter om op alle spelers en alle handen te letten.

Daarnaast wil ik beter gaan letten op de stackgrootte van mn tegenstanders (als SSSer komt het haast niet voor dat iemand een kleinere stack heeft. Nu wel). Als laatste wil ik ook mijn tegenstanders in catagorieen gooien.

Opzet: (hoe bereik ik dat)
* Maximaal 2 tafels tegelijk spelen
* Volledig analyseren van alle gespeelde handen na de sessie (ook handen waar ik niet in zat)
* Notes maken en deze omzetten in reads
-> help me pls!
* 15 minuten een tafel observeren voor ik plaatsneem en goede table/seat selection op basis van colourcoding gebruiken.

Leren:
De verhouding tussen spelen en leren wil ik 1:1 hebben. Dus 50% spelen en 505 bezig met analyseren van handen en het (her)lezen van strategie artikelen.

Leermateriaal: (In de volgende volgorde)
1. Colourcoding (zoals aangegeven door robbie) & Notes beheersen
-> Leermateriaal (meerdere keren lezen):
* Notes
* Table- & Seatselection
-> Leesmateriaal: Spelen tegen de maniac, callingstation, rock, ssser, TAG-fish

2. De kunst van het betten
-> Leer materiaal (meerdere keren lezen):
*Spelen tegen de maniac, callingstation, rock, ssser, TAG-fish
* De kunst van het betten: Waarom?, Hoeveel?, Value bet, Cbet, Protection bet, bluff bet.

-> Leesmateriaal:
* Way ahead, way behind
* Pot Control
* Blindbattle uit de Sb en uit de BB

Tot Slot:
Wil ik mijn HH 6-max nagaan en kijken of ik met notes de zelfde moves gemaakt zou hebben en wil ik die notes alsnog maken en converteren naar FTP.

Thats it.
Groeten,
Leo

duvel666

gisteren voor de eerste maal de "Leo & Robie" show kunnen meemaken en het was echt leuk om doen,
echt de moeite en een leuke aanvulling op de andere coachings,

het mikogo deel was ook heel goed, makkelijker om te volgen als je de whole cards ziet,

voor andere coachings zou het helemaal ideaal zijn als je ook stats zou hebben zodat iedereen mee kan leren hoe je met bepaalde stats omgaat,
omdat dit zie ik links en rechts in het forum vaak een beetje verkeerd geïnterpreteerd wordt,

was verder heel leuk, en ik ga zeker trachten de volgende ook te volgen vermits ik ook beginpasjes in SH BSS maak ;) (heel af en toe)

greetz

RobbieV

Hey Duvel,

Ik geef je gelijk het was gister ook heel leuk. Dat ik alleen maar AA en KK kreeg, heeft daar niets mee te maken natuurlijk!

Verder wil ik even reageren op de goede voornemens van mijn aart rivaal Leo258:

- De leer verhouding 1:1 zou ik je afraden. Het is goed dat je zoveel aandacht wilt spenderen aan leren, maar je zal al snel merken dat je toch veel meer speelt dan dat je aandacht besteed aan leren. Het is daarom beter om direct je doel wat realistischer in te zetten en een 3:1 ratio aan te houden.

- Het 15 minuten observeren van een tafel voordat je gaat zitten is zonde van je tijd. Op 6 max verzamel je zeer snel handen van je tegenstanders en krijg je heel snel een beeld hoe ze spelen. Zeker wanneer je twee tafels speelt heb je dit heel snel door. Zijn ze beter dan jij, maak je een note (rood kleurtje) en ga je weg van tafel op naar de volgende.

- Het is heel goed om de belangrijkste handen nog eens na te lopen na de sessie. Het is onbegonnen werk om ALLE handen na te lopen. Maak daarom een selectie van handen die je nog eens gaat bekijken. Enkele keypoints hoe je dit kunt doen zijn als volgt:

- Zet in poker olifant/Hold'em manager/PokerTracker3 de datum vanaf dat je de sessie begonnen bent. Ga vervolgens door de grootste handen die je hebt gewonnen en verloren en bekijk per street wat je hebt gedaan en of je het de volgende keer ook zo zou doen. Bij de verliezende handen bekijk je vooral wat je beter had kunnen doen en wat je had kunnen doen om dit te voorkomen. Als het goed gespeeld was en pech was, dan is dat natuurlijk niet anders, maar wees zeer kritisch! Doe hetzelfde bij grote handen, wees zeer kritisch en kijk of het niet dom geluk was en je de volgende keer in zo;'n vergelijkbare situatie beter op moet passen.

- In 6max zijn Blind vs Blind battles heel belangrijk. Loop je sessie na en pak enkel de handen waarin je in de blinds zit. Meestal kun je dit ergens als optie aanvinken. Ga vervolgens bij jezelf kritisch na of jouw play op lange termijn +EV is. Folden ze vaak genoeg wanneer je dat doet? Of raisen ze je te vaak waarna jij gedwongen moet folden en is dit juist een leak? Heb je hier moeite mee, post dit dan zeker in het strategie sectie van jouw variant en laat een PokerStrategist jou helpen.

Succes, maar niet te veel want ik moet je nog verslaan.

Yoghi

PT3 heeft nu de optie om tijdens het spelen al de handen te markeren die je later wilt reviewen :)

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
PT3 heeft nu de optie om tijdens het spelen al de handen te markeren die je later wilt reviewen :)

Daar was ik ook achter, alleen ben ik er nog niet uit hoe je die handen later dan weer terug kan vinden, lol :D

Qastorimon

Handen markeren werkt super in HM. Ik gebruik dit trouwens niet alleen om mijn eigen handjes te analyseren, maar ook om achteraf op mijn gemak notes te kunnen maken bij andere spelers.

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Daar was ik ook achter, alleen ben ik er nog niet uit hoe je die handen later dan weer terug kan vinden, lol :D
naar sessie gaan, schikken op tijd en dan de handen die je krijgt van je geselecteerde sessie kan je rangschikken op marked/not marked

groeten

RobbieV

Het is even stil geweest rond deze battle, maar morgen pakken we het weer op. Helaas was ik vorige week ziek arme ik:( De coaching ging daarom niet door en nogmaals onze excuses dat we dit niet op tijd hadden vermeld!

Deze week gaan we er echter wel weer voor en ik zal Leo eens gaan leren hoe echte mannen met een noemenswaardige stack het spelletje spelen. Leo heeft stiekem nogal veel geoefend en denkt al heel wat te weten. Toch denk ik dat er voldoende leaks zijn waar Leo nog aan kan werken en deze ga ik proberen te verbeteren.

Als jullie er morgenavond om 19:00 allemaal weer bij zijn voor een gezellige coaching, dan zorg ik dat ik niet ziek ben.

Tussenstandje vooralsnog is:

Ik 70$ up 688 handen
Leo 150$ up 3000 handen

Ah nice, kan morgen eindelijk een stukje van de coaching volgen. :P

Robbie, zou je niet eens wat aan die achterstand doen?? Mijn 5$ loopt gevaar op deze manier...... :D :D

robbie heeft veel minder handen gespeeld he

OldNAn

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Robbie, zou je niet eens wat aan die achterstand doen?? Mijn 5$ loopt gevaar op deze manier...... :D :D

Als ze NL25 spelen dan ligt Robbie ruim voor:

Robbie 40 bb/100
Leo 20 bb/100

RobbieV

Ik speel SSS 100nl( 20$ buy in ) en Leo speelt BSS NL 25

Ship it baby!

Samplesize

Helaas was ik vorige week ziek

Teveel zuipen gaat ten koste van je weerstand..

Ben ook 365 dagen per week verkouden namelijk...

RobbieV

Leo vs Robbie gaat zo beginnen!

Leo gaat lekker BSS'en en daarbij geld van fishies afpakken.

Zo, 3bi down ofzo... die robbie toch ;(
Hij deed het vast expres!

Anyway, Mistique4All, jij vroeg nog wat... Ik zag het alleen niet zo snel. Whats up?

Morgen zal ik de blog even updaten!

Groeten,
Leo