Ga naar het forum
Zo effectief mogeli...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Zo effectief mogelijk een succesvolle midstakes player worden

143 Berichten
43 Gebruikers
0 Reacties
9,106 Weergaven

Haha, we gaan m sowieso niet op Party maken ;)

Wow, Leo! Respect! Meteen een paar samenvattingen achter elkaar, je bent er wel druk mee zeg! Nu loop ik aardig op je achter wat betreft vids van Crushing NL50, maarja. :P

Hehe, all done ;)

Next step:
- depositen op Stars
- vid maken met kuipie en mn database analyseren
- vid maken met envyjosh over het leren denken in ranges

[x]deposited on stars
[x]lost 2 stacks

Anyway, eerst maar eens mn plan afmaken. Ik heb net alle leaks, actiepunten en conclusies gepaste in een word documentje; 5 pagina's :rolleyes:

Ik zal eerst voor het slapen gaan eens aan dat actieplan werken en dan de volgende stappen hier opschrijven. Helaas kan DeKuip niet voor begin augustus.

Deze week ga ik als eerste bezig met mijn eigen database review (zonder DeKuip) en zal ik de volgende posts maken in mn blog:
- Checklist voor aan tafel (bijv: Ik wil 3 betten, wat nu? / markeer al je bluf handen / etc)
- Checklist voor sessie analyse
- Post die omschrijft waar ik op moet letten als ik niet in de hand zit

Hier is alvast mijn actie plan:

Actie plan:

Eigen database review (staat los van de analyse met DeKuip)

• Alle 1 pairs op de river bekijken (vooral AK/AQ) en bekijken of en waarom ik ze overplay
  • Iedere week xx handen van spelers met 1k+ handen uit mn database analyseren en op ranges zetten
  • Op basis van die ranges outs berekenen en equity calculeren (om een beter gevoel te ontwikkelen)
  • Biggest lost handen replayen, en icm de equilater villain op range zetten per straat (mbv stats)
  • xx oudere cbets analyseren per week en kijken of ik grote fouten heb gemaakt en waardoor dat komt (ook proberen te achterhalen of de intentie achter de cbet juist was)
  • PPs in de big blind analyseren tegen aggressieve stealers (maak ik wel winst?)
  • Eigen 3bets vs UTG raisers analyseren
  • Kijken of er op 10nl/20nl veel spelers zijn die 4bet folden

Eerste 10k handen – eigen spel

• Alles spelen op basis van de silver SH ORC
  • Maximaal 4 tafels spelen
  • Een grote sticker boven op mn scherm zetten: “GEEN FANCY PLAYS MAKEN!!!”

Private coaching/training

• Session review(s) maken met envyjosh over het leren denken in ranges
  • Session review(s) maken met xxx over het spotten van leaks bij tegenstanders (in mijn eigen database spelers met 1k+ handen analyseren)
  • Session review(s) maken met DeKuip over mijn database analyse (Moneytrain format)
  • Ten minste twee BSS SH coachings per week volgen
  • Ten minste 20 BSS SH handen per week analyseren
  • Inlezen over card removal effect en kijken of we deze kunnen dubben; http://es.pokerstrategy.com/video/11109 / education er een artikel over kan schrijven
  • Op NL25: Opnieuw alle crushing videos bekijken va deel 4 en actiepunten bepalen

Sessie analyse Na iedere sessie, de gehele sessie analyseren

• 3bet pots van tegenstanders
  • Notes maken over tendencies
  • ?( Aan te vullen na video met DeKuip / discussie op het forum

Random to do:

• HUD opnieuw instellen op basis van review hier (incl 4bet/fold?)
  • Discussie op het forum starten of het op 10nl zin heeft te 4bet bluffen, te 3bet bluffen op de flop, etc

Leo,

Gaat goed hier allemaal.
Maar even over dat database reviewen. Het klinkt allemaal wel heel interessant, maar vergeet je niet dat je een hoop handjes ook anders gespeeld kan hebben door de gameflow. Lijkt me niet dat je dat nog kan herinneren, dus wordt het een moeilijk verhaal met dat reviewen..

Hey Kees,

Daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Dit zou wel moeten werken bij een review na een gespeelde sessie, I guess. Ik zal er vanavond nog eens even weer over nadenken en het plan aanpassen. Thanks voor de tip!

iamthedanger

top blog :)

Ow en btw; Een big shout out naar Darko die echt een fantastische job heeft gedaan met het dubben van de crushing nl50 serie.

Ik was vooral onder de indruk over hoe natuurlijk het klinkt en hoe hij iedere keer de HHs en de stats in kladblok zelf remade had en dat hij hier extreem goed aan het freestylen was. Respect daarvoor, je hebt echt talent Darko (ook al moet je stoppen IE te gebruiken imho! :D)

Chivaz1

wow...
heel veel respect voor de manier waarop je het aanpakt.
Ikzelf heb er wel eens overnagedacht om het zo te doen, maar niet de discipline kunnen opbrengen om het ook te doen. Dan dacht ik al snel; Ach, ik ga gewoon lekker spelen, want spelenderwijs leert men ook.

succes!

Oorspronkelijk gepost door Leo
Ow en btw; Een big shout out naar Darko die echt een fantastische job heeft gedaan met het dubben van de crushing nl50 serie.

Ik was vooral onder de indruk over hoe natuurlijk het klinkt en hoe hij iedere keer de HHs en de stats in kladblok zelf remade had en dat hij hier extreem goed aan het freestylen was. Respect daarvoor, je hebt echt talent Darko (ook al moet je stoppen IE te gebruiken imho! :D)

+1, big time! :D

Echt een topdubber, maar blijft daarmee enorm op de achtergrond.

En ja, ik moest uiteindelijk ook IE en Chrome enzo verlaten, omdat deze de HTML code nog wel eens ruïneerden. Dan toch maar geloven aan FireFox ;).

En Leo: Goed bezig! :D

darko163

Dank je wel voor het compliment!! Ik ben erg blij te horen dat de serie je bevalt!!

Ik zal nog een keer nadenken over IE hoor ;).

Oorspronkelijk gepost door Leo
@Tibovw: Goed om te horen en leuk om te zien dat je gelijk een blog bent begonnen! Succes met je weg naar boven ;)

@Mark: Goed punt, tnx!

Wat ik probeer te doen is om eerst deze crushing nl50 vids door te nemen om leaks te spotten. Dit is ook de bedoeling met die dbase anlyse.
Daarna ga ik op basis van die leaks kijken welke artikelen/vids ik wil bekijken, welke coachings ik wil volgen en zal dan idd tegelijkertijd ook gaan pokeren. Wat is denk je een redelijk doel qua hands/wk op 6 tafels?

Groeten,
Leo

10k hands met 2 vingers in je neus, 15k+ als je echt gaat grinden.
Had afgelopen maand iets van 50k hands, wel bijna elke dag gespeeld maar af en toe wel rustig aan gedaan.

Thanks, allemaal!

@Mark: eerst ga ik denk ik 4 tafels spelen om de basis onder de knie te krijgen, tot alles natuurlijk gaat, dus het zal iets minder zijn dan 10k/wk in het begin. Maar thanks voor de doelstelling, het is denk ik erg belangrijk genoeg handen te spelen om de materie onder de knie te krijgen.

@Kees, ik heb er nog even over nagedacht en ik ga inderdaad niet te diep in een aantal dingen duiken. Vanavond zal ik eerst:

1. Zoeken op evt general leaks, op basis van de volgende criteria:

• 1 pairs op de river
  • OOP play
  • 3- en 4bet pots
  • Play vs UTGs
  • Blinddefence
  • Steals
  • multiway pots
  • preflop handen
  • PPs in de bigblind vs loose stealers/maniaks
  • 2-barrel/3-barrels

2. Werken aan handreading/equity/odds/outs

• Handen vs regs selecteren
  • Op ranges zetten vanaf preflop mbv equilator
  • Odds&outs proberen te berekenen, samen met equity

Dat is het dan eerst voor mn database review. De rest zal ik met DeKuip doen.

Als er nog tijd is zal ik vanavond de checklist voor aan tafel ook proberen af te maken

Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd naar die leakfinder video.
Hier zullen een hoop mensen wat aan hebben. Er zijn er maar weinig die echt hun eigen spel goed onder de loep nemen.

Ok, dat was redelijk doelloos denk ik.... Ben 3 uur bezig geweest om die database te analyseren en ben eigenlijk niet echt tot conclusies gekomen. Die database en filters doorspitten voelde echt alsof ik materie aan het behandellen was die veel te ver boven mn pet gegrepen is.

Wachten op DeKuip dus :)

Het enige wat nog enigsinds ergens op sloeg (denk ik) heb ik opgeschreven:

• Analyseren van verliezende overpairs moet je niet doen, want alleen van die handen replayen tilt je al, door de hoeveelheid coolers en suckouts ^^
  • Wanneer villain een check/raise, bet line aanneemt, kan ik eigenlijk altijd wel aannemen dat ik tegen een set of beter zit?
  • Call teveel 3bets(44%) /maak teveel 4 bets (29%) met AQ?
  • Overplay AQ ?
  • In de blinds lijk ik redelijk slecht te zijn met non-suited aces (overspeel Ax, in general?)
  • Ik maak in unopened pots verlies vanaf de SB
  • Steal maar 23% van mn range in unopened pots vanaf BU/CO
  • Lijdt verlies met 22-88 in de sb/bb vs raisers
  • Lijdt verlies met SCs

Leerpunten:
- Beter WA/WB & domination situaties leren herkennen
- Basic gameplan doorlopen met DeKuip
- Beter begrip krijgen van odds/outs/equity/ranges

Conclusie:
Ik ben nog veel te veel van een BSS fish om diepe analyses te maken ^^

Angstzweet

Wilde ff zeggen dat je alles zeer netjes bijhoudt e.d.

Een voorbeeld voor sommigen!

Deze challenge mag nog wel even duren imo,want deze thread is echt een voorbeeld voor de hele community. Ga zo door Leo!

iamthedanger

conclusie uit jouw conclusies:

- open veeeel meer vanaf de BU (CO ook, maar BU vooral)
- muck in de blinds gewoon je A9o etc, niet gaan lopen callen en/of 3betten (position position position!)
- ik denk niet dat men light 4bet op NL10 of veel bluff 4bet in het algemeen?
als iemand veel opent kan je dan misschien zelfs beter je pp mucken pre dan callen als je puur voor setvalue speelt omdat je te weinig betaald krijgt, 3bets worden denk ik te vaak geflat en neem aan dat je het niet echt prettig spelen vind als je altijd 3 overs krijgt.
- SB meer of minder openen unopened (ligt eraan of je nu verlies maakt door te weinig of te veel te openen, of postflop te zuigen obv.)
- SC verlies is vrij normaal denk ik
- Over die AQ dingen kan ik weinig zeggen, situatie afhankelijk.
- c/r /b is heel vaak een set denk ik ja :D

AQ is denk ik bijna altijd te zwak voor een 4bet op nl10, verwacht niet dat je vaak light ge3bet wordt.