Hey allemaal,
Regelmatig blijkt dat mensen problemen hebben met het installeren van Elephant, of een van de andere software programma's zoals PokerTracker of HoldemManager. Een veel voorkomend probleem is het PostgreSQL. Als dit al op je computer staat door welk ander programma dan ook (vooral dus database-programma's) dan zal dit tijdens de installatie van Elephant/PT/HEM worden gezien en wordt het aanmaken van een nieuwe database geskipped. Je krijgt dan meteen de optie in te loggen op een bestaande database. Maar dat willen we (meestal) niet, dus is het vaak noodzakelijk eerst PostgreSQL van je computer te verwijderen. Helaas gaat dat niet zomaar, want het staat op meerdere plekken.
Echter kun je op deze Duitse pagina uitleg vinden hoe je helemaal van PostgreSQL af kunt komen.
Deze pagina is er geloof ik nog niet in het Nederlands (als die er wel is zie ik daar graag een link van verschijnen en pas ik deze post aan). Wie weet kom ik er nog eens aan toe om die pagina te vertalen naar het Nederlands en deze dan in dit forum te posten.
Kort gezegd komt het op het volgende neer:
Stap 1: Verwijder de PostgreSQL via Configuratiescherm --> Software. Daar moet PostgreSQL tussen staan, verwijderen dus.
Stap 2: Gebruik het programmatje bij punt 2,2 op deze pagina om de resterende bestanden die geassocieerd zijn met PostgreSQL automatisch te laten verwijderen. Lees voor de zekerheid wel even de Duitse pagina goed door voordat je met het programma aan de slag gaat.
Stap 3: Start de computer opnieuw op en installeer Elephant/PokerTracker/HoldemManager. Deze zal nu tijdens de installatie ook automatisch PostgreSQL weer installeren en vragen of je een nieuwe database wilt aanmaken.
Ik hoop dat deze korte handleiding menigeen zal helpen met het PostgreSQL probleem.
Groeten,
Xpload1989
Belangrijke update: in maart 2012 heeft PokerStrategy.com beslist om Elephant niet langer te onderhouden (zie dit nieuwsbericht). Er zal dan ook geen support meer geleverd worden voor Elephant en het is daarom ook afgeraden dit pakket nog te gebruiken. Als alternatief wordt Holdem Manager 2 aanbevolen.