Przejdź do forum
Lęk przez porażką

Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Zamknięte] Lęk przez porażką

9 Posty
5 Użytkownicy
0 Reakcje
1,132 Wyświetlenia

Ok więc zacznę może od tego, że zastrzegam sobie prawo do gubienia wątku po drodze, schodzenia z tematu i jakiejś ogólnej możliwej niespójności,gdyż nigdy nie byłem orłem z polskiego, a moje wypowiedzi nie były najwyższych lotów, toteż mam nadzieję, że zostanie mi to wybaczone. (Ale będę się starać!) Anyway. Krótkie intro: Nazywam się Jakub i jestem studentem 2 roku, chyba nie będę pisać czego, bo to raczej nie ma jakiegoś większego znaczenia, bla bla bla. Jakieś parę miesięcy temu zdałem sobie sprawę, że wszystko co robię (chociaż może lepiej powiedzieć, czego unikam) jest wynikiem w/w lęku przed porażką/rozczarowaniem i to tyczy się każdej możliwej płaszczyzny, na której można ją ponieść. Chyba zaczęło się od dużych wymagań, które, jak sięgam pamięcią, od zawsze były mi stawiane. W szkole zawsze szedłem po najniższej linii oporu, po jakimś czasie przestałem aspirować do najlepszych wyników, zacząłem odkładać wszystko na później, nawet niekiedy na ostatnią chwilę, tłumacząc sobie, że przecież nie było możliwości ogarnąć tego wszystkiego w tak krótkim czasie. Teraz widzę, że szukałem jedynie usprawiedliwienia przed samym sobą, ewentualnej, tytułowej porażki. Nie byłoby w tym chyba niczego niezwykłego gdyby nie fakt, że stało się to moim nawykiem i stosowałem, ba stosuję nadal tę strategię zawsze gdy chodzi o coś gdzie muszę się wysilić żeby coś zdobyć. Tak jest prościej, bo nigdy nie mogę się rozczarować, gdyż miałem za mało czasu itp. Zawsze też bałem się komentarza, który mógłby podsumować ilość włożonej pracy do ostatecznego, być może miernego wyniku. Teraz jest identycznie, jedynie szczebel wyższy, ale to już nie jest szkoła i mam przez to niesłychanie dużo problemów. Mam nadzieję że uchwyciłem sedno, jak mi coś przyjdzie na myśl to jeszcze dopiszę w razie czego. Kolejnym takim przykładem może być moja 1 miłość-ko