habe es eher als frustrierend angesehen durchgehend gegen sie zu verlieren und soweit vom peak weg zu kommen und nicht dass ich viel geld verliere
Original von ownage4u
habe es eher als frustrierend angesehen durchgehend gegen sie zu verlieren und soweit vom peak weg zu kommen und nicht dass ich viel geld verliere
Mich würde mal grob eine Einschätzung hinsichtlich der Komplexität/Edge von 2-7TD vs. NLHE/PLO interessieren. Soweit ich das beurteilen kann, hast du mit relativ kurzer Anlaufzeit keine größeren Probleme mehr auf den 2-7TD Highstakes, selbst viele Draw-Spezis wie Aleonmoon oder oogee joinen ja kaum die Games mit dir oder den Anderen wie kagomekagome oder Cort.
War 2-7TD "einfacher" zu lernen, i.S.v. weniger "Combos" als PLO, einfachere Lineups, mehr Zugriff auf Erfahrungen von Anderen? Jenseits der Highstakes ist das ja quasi tot und nicht möglich, sich hochzugrinden.
Original von habeichja
habe gerade 2min von dem Video oben gesehen, der Kommentator geht ja gar nicht, ziemliches Armutszeugnis wenn man so jemanden das machen lässt der sich quasi gar nicht artikulieren kann.
###
nach 20 min kommt doch der andere typ und dann ist auch ganz nice imo
edit: also beide zusammen, ein entertainer und der andere hat schon gut plan denke ich
Original von nebosback
Original von ownage4u
habe es eher als frustrierend angesehen durchgehend gegen sie zu verlieren und soweit vom peak weg zu kommen und nicht dass ich viel geld verliereMich würde mal grob eine Einschätzung hinsichtlich der Komplexität/Edge von 2-7TD vs. NLHE/PLO interessieren. Soweit ich das beurteilen kann, hast du mit relativ kurzer Anlaufzeit keine größeren Probleme mehr auf den 2-7TD Highstakes, selbst viele Draw-Spezis wie Aleonmoon oder oogee joinen ja kaum die Games mit dir oder den Anderen wie kagomekagome oder Cort.
War 2-7TD "einfacher" zu lernen, i.S.v. weniger "Combos" als PLO, einfachere Lineups, mehr Zugriff auf Erfahrungen von Anderen? Jenseits der Highstakes ist das ja quasi tot und nicht möglich, sich hochzugrinden.
edges in 2-7 sind viel kleiner als in nl auf toplevel und das spiel ist extrem viel simpler. oogee ist kein guter 2-7 spieler, alexonmoon ist sehr gut aber tableselected viel mehr als ich z.b.
Original von ownage4u
Original von nebosback
Original von ownage4u
habe es eher als frustrierend angesehen durchgehend gegen sie zu verlieren und soweit vom peak weg zu kommen und nicht dass ich viel geld verliereMich würde mal grob eine Einschätzung hinsichtlich der Komplexität/Edge von 2-7TD vs. NLHE/PLO interessieren. Soweit ich das beurteilen kann, hast du mit relativ kurzer Anlaufzeit keine größeren Probleme mehr auf den 2-7TD Highstakes, selbst viele Draw-Spezis wie Aleonmoon oder oogee joinen ja kaum die Games mit dir oder den Anderen wie kagomekagome oder Cort.
edges in 2-7 sind viel kleiner als in nl auf toplevel und das spiel ist extrem viel simpler. oogee ist kein guter 2-7 spieler, alexonmoon ist sehr gut aber tableselected viel mehr als ich z.b.
Omaha und Mixed games wirst du auch lernen müssen!Viel Spaß!
'Für alle Nostalgiker, den die Zeiten sind vorbei
Spoiler
n our third trip down memory lane we once again return to nosebleed online pokers "Golden Month" in late 2009. Between mid-November and mid-December we witnessed the 12 biggest pots in online poker history (and 18 of the biggest 24). For the sake of nosebleed nostalgia, we're going to replay the five biggest pots in online poker history.
The common denominator in every pot we're going to replay is of course "Isildur1" (in fact he was the common denominator in every one of the 12 biggest pots ever), who, after pillaging durrrr at the NLHE tables (see parts 1 and 2) had taken it upon himself to play every highly skilled, highly rolled player the online world had to offer heads-up at both NLHE (in which he was something of a master) and PLO (at which, at this point in time at least, he patently wasn't), often at the same time. In one memorable session, Isildur1 was to be found playing Tom "durrrr" Dwan, Phil Ivey, and Patrik Antonius simultaneously over a combined 9 tables of $500/$1000 NLHE and PLO.
These sessions were among the wildest in online history, with Isildur1 often winning 7 figures, and just as often losing 7 figures. Along the way we witnessed the biggest pots yet to be seen anywhere online:
5) $827,960, Isildur1 vs Phil Ivey, November 21st 2009
Saturday 21st November will stick in the memory of those who railed the big games for several reasons. Firstly, it's one of the few times ever where two players both won over $1m. Secondly it's the only night ever where more than one pot over $800k played out (there were, in fact, 5 of them), and thirdly it's the night where the biggest pot in online history played out.
Unbelievably, this pot was only the third biggest of the night, and it played out at the $500/$1000 PLO tables;
With deep stacks a standard 3 bet and call pre-flop brings down a delightful flop for Phil Ivey who picks up a flush and wrap draws, while Isildur1 makes top pair with only back door straight draws. Isildur1 c-bets with a near pot sized bet and is smooth called by Ivey. The turn gives Ivey the nut straight and he quickly raises Isildur1's $42k turn bet to $157k, which in turn is raised by Isildur1 to $390k. With just one card to come, Isildur1 is in bad shape. He may have a wrap to a higher straight but not only does Ivey currently have him beaten but he also has a flush draw and several of Isildur1's other outs. However, on a night where Isildur1 ended up running pretty dismally overall, he managed to upset the 80:20 odds on this occasion as the 7c gives him a J high straight to take the pot.
See the hand in full here
4) $832,940, Phil Ivey vs Isildur1, November 21st 2009
In an earlier pot Ivey was the one to get lucky, overcoming a 3:1 odds deficit by the turn to scoop this monster pot. This pot was inflated preflop with Isildur1 choosing to 4 bet in position with two pairs in his hand. Given the odds of 4:1 to hit a set and with stacks so deep a 4-bet preflop in position here is certainly worth a punt. With a double suited hand with an ace, Ivey is always calling here.
The flop hits both players pretty hard; Ivey makes top pair with a gutshot straight draw and the second nut flush draw, while Isildur1 is a 6/4 favourite after flopping a set of 6's. After so much action preflop it seems almost inevitable that all the money is going in the middle. The Jd on the turn ups Isildur1's odds to 75%. However, the Kc river makes Ivey the nut flush and he scoops this mega-pot.
3) $878,959, Patrik Antonius vs Isildur1, November 16th 2009
At the time, this $879k "monsterpotten" was the biggest in online history, a title that was changing hands on an almost daily basis during November 2009, and it still remains the 3rd biggest to date.
Perhaps unusually for these pots, it started fairly tamely with a single raise from Isildur1 and a call from Antonius. The flop was good to Antonius, giving him top pair (with top kicker), the nut flush draw, and a gut shot straight draw. He check raises Isildur1's (who made top pair with overcards) $5k bet to $21k, indicating strength. Isildur1 could have saved himself a lot of money here by folding but he know Antonius could well be protecting a draw so he comes along for the ride. The A d on the turn is about as good a card as Isildur1 could hope for and he raises Antonius $48k bet to $192k and is quickly raised all in as Antonius commits his entire $415k stack. Isildur1 will have been relieved to see both players had top two pair, and the most likely outcome a split pot. However, Antonius hits his gutshot straight draw on the river to take home this huge pot.
2) $1,127,995, Isildur1 vs Phil Ivey, November 23rd 2009
Another wild day for Isildur1, another huge pot. During the course of his several thousand nosebleed hands on this day, Isildur1 came back from a million dollar deficit to end the day with a +$600k win, with his profits coming from another demoltion of durrrr at the PLO tables, where he won $655k. However, it was another $500/$1000 PLO session against Phil Ivey where the Swedish phenom won the biggest pot of his career.
There really isn't much analysis to give here considering Isildur1 flops top full house on a Js Ks Jd flop, holding Kd Kc 5h 4d. Isildur1 is probably just glad he had 4-bet preflop to get some value out of the hand, as with such a stranglehold on the pot he would need to get lucky to get much more.
Trying to give Ivey as much rope to hang himself with as possible, Isildur1 checks back his option on both the flop and the turn. He is rewarded on the turn when Ivey bets $41k. Isildur1 takes the opportunity to check raise to $177k and is called by Ivey. A third diamond hits the river and Isildur1 bets $408k on the river, covering Ivey's remaining $360k. The call is made and we are left to wonder what hand Ivey was willing to risk over $560k on as Isildur1 takes down his one and only seven figure pot as his opponent mucks.
1) $1,358,447, Patrik Antonius vs Isildur1, November 21st 2009
With close to $2m on the table in this $500/$1000 heads-up PLO match the timing was ripe for the pot of all pots, especially when you have a fearless (and very wealthy) PLO expert in one corner, and an equally fearless and ultra-aggressive opponent in the other.
When Antonius premium pre-flop holding of Ah Kh Ks 3s came up against Isildur1's nicely connected 6d 7d 8h 9s the fuse was lit for the biggest pot in online history. Antonius ends up 5-betting to $81k preflop and Isildur1 sticks around, well aware that he not only has position but that he also has a hand that can play very nicely preflop. He can also reasonably put Antonius on a fairly narrow range
The flop of 4s 5c 2h gives Antonius "The Wheel", a 5 high straight, but he's only marginally in front as Isildur1 makes a high wrap, giving him 46% equity in the pot. With $160k already in the pot preflop, it doesn't take much betting for all the money to go in the middle, and Antonius is able to fade Isildur1's outs to take the biggest pot ever seen online.
Original von Serdna666
lohnt sich nicht mehr, nachdem gustav weg ist. poker ist dead
Original von xxpavelx
Original von Serdna666
lohnt sich nicht mehr, nachdem gustav weg ist. poker ist dead
Aber Ivey ist doch wieder da ...
According to McDonald, half of the runners in the biggest live nosebleed poker events around the world (Super High Rollers) are all backed by one mystery German young gun, who he describes as “the friendliest guy imaginable”.
http://www.highstakesdb.com/5322-tight-is-right-for-timex-sky-bet-sold-for-800m.aspx
Hi ownage4u!Ich wollte fragen,wie schaffst du zu studieren und zu pokern?kannst du mir welche Tipps geben?Ich studiere zZ auch und versuche professionel Tennis zu spielen.ist aber verdammt schwer!wie planst du deinen Tag?Pokerst du vor dem Studium oder danach?Gehst du auch zu Vorlesungen?
Ich meine,wenn du für dein studium was lernst,ist denn dein Kopft nicht zu müde,um noch zu pokern?und umgekehrt.
Hab hier länger nicht mehr reingeschaut und weiß momentan nicht, wie der Stand der Dinge ist, bezogen auf die Winnings/Loses. Wie steht es denn um Isildur1 und die anderen?
sind alle mehrere millionen im plus.
und warum? weil sie alle den platinstatus gekauft haben !!!
Original von Serdna666
Hi ownage4u!Ich wollte fragen,wie schaffst du zu studieren und zu pokern?kannst du mir welche Tipps geben?Ich studiere zZ auch und versuche professionel Tennis zu spielen.ist aber verdammt schwer!wie planst du deinen Tag?Pokerst du vor dem Studium oder danach?Gehst du auch zu Vorlesungen?Ich meine,wenn du für dein studium was lernst,ist denn dein Kopft nicht zu müde,um noch zu pokern?und umgekehrt.
Was meinst du mit professionellem Tennis?? Auf nationaler Ebene oder auch futures?
Original von Illbill87
Original von Serdna666
Hi ownage4u!Ich wollte fragen,wie schaffst du zu studieren und zu pokern?kannst du mir welche Tipps geben?Ich studiere zZ auch und versuche professionel Tennis zu spielen.ist aber verdammt schwer!wie planst du deinen Tag?Pokerst du vor dem Studium oder danach?Gehst du auch zu Vorlesungen?Ich meine,wenn du für dein studium was lernst,ist denn dein Kopft nicht zu müde,um noch zu pokern?und umgekehrt.
Was meinst du mit professionellem Tennis?? Auf nationaler Ebene oder auch futures?
professionel tennis spielen = kein alk = massig freizeit dank studium
Original von Illbill87
Original von Serdna666
ich trainiere sehr viel,kann aber noch keine futures spielen,weil ich noch studieren muss.wenn du turnier spielst,ist der ganze Tag weg.Balb ist aber mein Studium zu Ende.(hoffentlich!)
Tennis ist aber auch gute Erholung vom Studium.Poker ist dagegen keine Erholung.Deshalb wundere ich mich,wie ownage4u es schafft.
Original von Serdna666
naja vorlesungen sind ja immer zu ner festen zeit und ich gehe halt zu den für mich wichtigen hin außer es läuft ein super wichtiges game. generell habe ich keine festen spielzeiten, ich spiele immer dann wenn es gute action gibt. außerdem macht mir 2-7 viel spaß, empfinde das nicht als so anstrengend
Original von ownage4u
Original von Serdna666
naja vorlesungen sind ja immer zu ner festen zeit und ich gehe halt zu den für mich wichtigen hin außer es läuft ein super wichtiges game. generell habe ich keine festen spielzeiten, ich spiele immer dann wenn es gute action gibt. außerdem macht mir 2-7 viel spaß, empfinde das nicht als so anstrengend
Original von ownage4u
Original von Serdna666
![]()
Ja.Aber du machst doch die Sessionreviews und andere theoretischen Sachen,die kein Spaß machen und anstrengend sind.Kannst du danach noch überhaupt für die Uni was machen?