Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] raadseltje

30 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
1,725 Weergaven
yoshiwa

Als je een oneindig aantal freerolls speelt waar 100 mensen aan deelnemen , met een prijzenpot van 1000$ , met een ROI van 100% , hoeveel geld heb je dan verdiend?

post je antwoord in spoilers plz :P

29 reacties
wauss
Spoiler

Je kan geen ROI halen op freerolls omdat je geen buyin hebt. Je kunt dus ook niet kijken wat per freeroll verdient. Zelfs als je een ROI had kon je niet uitrekenen hoeveel $ je verdient heb omdat het aantal freerolls oneiding is wat betekend dat je $totaal ook oneindig is

didyouexpect

Goeie...

Spoiler

Nul, er is geen investering gedaan

Moderator
pcbeem
Spoiler

Tsja zoals andere al zeggen 0 aangezien je geen investment hebt. Kortom hij mag voortaan wat moeilijker hoor _evil:

raymond20001
Spoiler

>0

shevas7
Spoiler

ik ben benieuwd naar het juiste antwoord...
Volgens mij kan $0 verdiend niet want hoe kom je dan aan 100% ROI?

crazyguy
Spoiler

het begrip ROI (return on investment) gaat niet op bij freerolls aangezien je niets inlegd en wel wat kan winnen. dus een ROI van 100% kan niet bij freerolls.
even een rekenvoorbeeldje stell je wint in 1 freeroll 1 cent en in alle andere freeroll niets, dan nog is je ROI oneindig groot.

chaserr
Spoiler

slimme mensen itt

Wryzeth

Oorspronkelijk gepost door chaserr

Spoiler

slimme mensen itt

Spoiler

veel spoilers itt

Spoiler

0

Nivlem

Zal ik dan maar de donkey zijn!?

Spoiler

oneindig

Spoiler

Hoewel het verleidelijk is om het antwoord nul te geven, denk ik dat ook niet klopt.
Delen door nul is flauwe kul zei mijn wiskunde leraar altijd.
Een ROI bestaat dus niet bij freerolls.
Dit raadseltje klopt niet.

De vraag is niet hoeveel de ROI is maar wat hij heeft verdiend?!
Zelfs bij een ROI van oneindig blijft zijn winst hetzelfde ;)

yoshiwa

ok dan zal ik nu maar eff spoilen , het antwoord is weldegelijk 0 en niet 'oneindig' of 'kan niet' . De definitie van een ROI is de 'return on investment' . De gegevens zeggen dat die 100% is . Wiskundig is er geen enkel probleem om dit gegeven te gebruiken , gezien je dan een winst van 0*100% =0 per sng hebt.
Om aan een ROI van 100% te komen op freerolls zit je idd wel met een grensgeval. Toch is er geen 2e mogelijkheid. Dit komt omdat je bij een winst groter dan 0 steeds een roi van oneindig zal hebben. Dus elke ROi die niet oneindig is betekent dat je een 0-winst hebt.
Bijgevolg is het enige mogelijke , goeie antwoord , 0 :P

didyouexpect

Hoera!

Ik had voor mezelf om dat antwoord te bedenken niet zo'n lange uitleg nodig :P

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
ok dan zal ik nu maar eff spoilen , het antwoord is weldegelijk 0 en niet 'oneindig' of 'kan niet' . De definitie van een ROI is de 'return on investment' . De gegevens zeggen dat die 100% is . Wiskundig is er geen enkel probleem om dit gegeven te gebruiken , gezien je dan een winst van 0*100% =0 per sng hebt.
Om aan een ROI van 100% te komen op freerolls zit je idd wel met een grensgeval. Toch is er geen 2e mogelijkheid. Dit komt omdat je bij een winst groter dan 0 steeds een roi van oneindig zal hebben. Dus elke ROi die niet oneindig is betekent dat je een 0-winst hebt.

Dit gaat er wel van uit dat je met een winst van 0 je jezelf een arbitrarie ROI kan toewijzen tussen de -oneindig en oneindig.

EDIT: daarbovenop komt nog dat het onmogelijk is om oneinig freerolls niet te cashen.

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
EDIT: daarbovenop komt nog dat het onmogelijk is om oneinig freerolls niet te cashen.

Are you sure? Aangezien je in iedere hand waar je 0% equity hebt al je chips kunt dumpen is het volgens mij wel mogelijk?

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa

Had het juiste antwoord ... wat heb ik gewonnen? :D ;)

shevas7

Puur wiskundig klopt het toch niet denk ik.

Copymeistrr

Ah, ik vind dat je gewoon niet kan delen door nul, dus kan dit gewoon niet.

Eind :D