Ga naar het forum
Zeezouts Daggedacht...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Daggedachten - 4. Overleven in de Kersttijd

73 Berichten
13 Gebruikers
10 Reacties
10.6 K Weergaven
Supermoderator
Zeezout

Zeezouts Daggedachten

Links naar artikelen staan onderaan deze post!

Dag Gedachten

De Nachtgedachten zijn niet meer, voorbij, klaar. Er wordt niet meer gedacht in de nacht! Je zou dus kunnen zeggen: "dag gedachten!"

Hoewel denken zwaar overrated is, kan ik het toch niet laten om die twee hersencellen achter de broek te zitten. Daarom dacht ik "dag nachtgedachten, dag daggedachten". Dacht dat dat een leuke dag-woordspeling was.

Waarover denk ik overdag eigenlijk? Geen idee, om eerlijk te zijn. Mijn daggedachten zijn ongetwijfeld net zo chaotisch als de nachtelijke variant. Interessant dus om ze eens aan een nader onderzoekt te onderwerpen. Hoewel misschien minder frequent dan de column, hoop ik hier weer wat hersenspinsels neer te tikken en zo ons forum te steunen.

Even laten zien dat het Nederlandstalig forum niet van plan is om zonder strijd te verdwijnen. We zien het maar als een MTT, waarin de dealer ons slechte streets heeft gegeven, maar de laatste chip nog niet is gevallen.

Dus allemaal welkom bij Zeezouts Daggedachten!

Inhoud

1. Is poker dood? (pag 1)
2. Overleven in de zomer
3. De pokerspeler
4. Overleven in de Kersttijd

Beantwoorden
Citeren
72 reacties
ilgenio86

haha super zee!

Beantwoorden
Citeren
Wimf71

GoeieDAG gedachten :f_drink:

Beantwoorden
Citeren

Prima oplossing, Zee. We zitten weer klaar om te gaan lezen.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984

Super

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Zo is het Zee we gaan niet neer zonder er voor te vechten!!

Kijk nu al uit naar je eerste spinsels.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Dit wordt de opmaat voor betere tijden! Topidee Zee!

Beantwoorden
Citeren
raymond20001

:f_drink::f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ik ben benieuwd naar je dag gedachten. Je thread is in ieder geval nu al populair.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Daar gaan we dan!

Zeezouts Daggedachten - Is poker dood?

De laatste jaren zien we steeds meer afbrokkelen van de wereld die wij kennen als de pokerwereld. Rooms verdwijnen, pokersites verdwijnen en ook PokerStrategy heeft het zwaar. Hoe kan dat, een levendige activiteit met zoveel potentie, die zo moet worstelen om stand te houden?

Poker zal wel blijven, daar ben ik niet zo bang voor. Live gaat het volgens mij prima, met groeiende spelersaantallen en volle toernooien. Online is het echter steeds meer sappelen. De toename van kennis en de versnippering van het landschap werken daar volgens mij ook aan mee.

Aan de ene kant zie je nieuwe varianten verschijnen, sommige erg succesvol, zoals de spinners en aanverwanten, maar aan de andere kant raakt de beginner het overzicht kwijt en gaat het steeds meer op een speelhal lijken, met allemaal glimmende machines, flitsende lampjes en huge jackpots. Is dit nog wel poker?

Ten diepste natuurlijk wel. Het is een evolutie van het spel. Wij kennen vooral No Limit Hold’em, maar 5 Card Draw was er toch echt eerder en wie kent dat nog echt? Fixed Limit en PLO8 zijn ook al grotendeels verdwenen, dus ook in het verleden was poker aan verandering onderworpen. Wat me meer zorgen baart, is het tempo waarin alles verandert.

McFish voor de snelle hap

Natuurlijk, goede spelers profiteren van die nieuwe varianten, want fish blijft fish en dus ook in nieuwe varianten komen al snel de echte spelers bovendrijven. Er zit echter een lelijke adder onder het gras, want de fish verliest steeds sneller en gemakkelijker zijn geld, met al die snelle varianten. Daardoor zijn ze eerder blut en verdwijnen ze dus ook sneller uit de markt. Is dat wel wat we willen?

We kunnen er weinig aan veranderen, maar ik hoop toch echt dat er een main stream poker blijft bestaan en we straks niet alleen nog maar op toeters en bellen mogen rammelen.
Wat wel onveranderlijk blijft, is de chaotische orde in de duisternis van mijn hersenpan, dus op naar de volgende daggedachte.

Fijne week allemaal! :)

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde

Poker is niet dood, sommige varianten daarentegen zijn redelijk aan t doodbloeden. Online poker zal denk ik zeker nog wel tussen de 5/10 jaar bestaan voordat het door iedereen gesolved word en er teveel bots zijn om de rake te beaten. Hoe dan ook, we roepen al jaren dat online poker dood is maar toch blijven we overleven, misschien komt er wel nooit een eind aan? Ik heb er in iedergeval vertrouwen in dat online poker nog een hele lange tijd duurt

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984

Het bot probleem is er zeker. Zelfs op grotere sites zoals stars.

Maar ik denk dat mensen altijd een kaartje willen leggen in een gemakkelijke vormen van poker met kans op leuke winsten. Dus ik denk dat poker ook nog lang niet van dood is. Echter de gemiddelde competitie wordt sterker. Maar sommige dingen zullen nooit veranderen. Bijvoorbeeld de nieuwsgierigheid van mensen om de uitkomst van de hand te willen zien en te veel rivers callen bijvoorbeeld.

Echter de hoogtijdagen met amerikanen is wel voorbij, misschien komt dat nooit terug.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
Het bot probleem is er zeker. Zelfs op grotere sites zoals stars.

Maar ik denk dat mensen altijd een kaartje willen leggen in een gemakkelijke vormen van poker met kans op leuke winsten. Dus ik denk dat poker ook nog lang niet van dood is. Echter de gemiddelde competitie wordt sterker. Maar sommige dingen zullen nooit veranderen. Bijvoorbeeld de nieuwsgierigheid van mensen om de uitkomst van de hand te willen zien en te veel rivers callen bijvoorbeeld.

Echter de hoogtijdagen met amerikanen is wel voorbij, misschien komt dat nooit terug.

Heb zelf nooit met ze mogen spelen, maar hoop dat t ooit gaat gebeuren online. Live kom ik ze vast wel tegen in de toekomst. Op de competitie die sterker word kan ik maar een antwoord geven als je winnend poker wilt blijven spelen (dit geld voor wie dan ook including myself) Hard blijven werken en vooral niet lui zijn. Dan kom je er vanzelf wel

Beantwoorden
Citeren
bayleysa

shotclock pokerr

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Waarschijnlijk gaat het nog een beste lange tijd duren dat alles gereguleerd is in alle landen en dan zou het misschien weer de goede kant op gaan.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Het blijft sowieso een leuk spel, dus voor gelegenheidsspelers altijd aantrekkelijk.

Of het voor grinders echt aantrekkelijk blijft, is af te wachten. Ik denk wel dat het zwaarder wordt (al hoor ik zelf bij de fish)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Heb de goede dagen nog wel mee gemaakt en toen was er echt groot aanbod. Op NL / SNG is nog steeds prima aanbod maar FL wat ik speel begint langzaam wel beetje dood te gaan. Maar goed ik ben geen hardcore grinder dus ik doe het met het aanbod wat er is al zou het wel mooi zijn als VS weer open gaat!!

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

wie speelt nu ook FL he pc :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Is allemaal de schuld van Lanfear _love:.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Het niveau is behoorlijk gestegen op alle buy-in levels. Voor de nieuwkomer is het steeds moeilijker om aan te haken en als je inlogt bij een pokerroom kun je ook nog even roulette erbij spelen om proberen je verlies goed te maken. Winstgevend zal het wel altijd blijven, maar de ROI% zullen gaan dalen. Minimaal winstgevende spelers kunnen daardoor ook de handdoek in de ring gaan gooien, waardoor het niveau steeds meer stijgt.

Beantwoorden
Citeren