Ga naar het forum
Cryptovaluta: Inves...

Meldingen
Alles wissen

Cryptovaluta: Investering waard?

240 Berichten
18 Gebruikers
13 Reacties
23.5 K Weergaven
Moderator
SDK1987

Dit is dan wel weer een pijnlijk iets voor de bitcoindelvers in IJsland:
Honderden computers voor bitcoindelven gestolen in IJsland

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

De meeste crypto gaat wel hard omlaag nu. Zijn er negatieve ontwikkelingen ofzo?

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde

Fud van een binance hack

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat is lekker. Hopelijk voor jullie gaan ze gauw weer omhoog.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil de handel in bitcoins en andere zogenoemde cryptomunten intomen. Aan de handel in digitale ruilmiddelen, buiten het gewone financiële stelsel om, kleven volgens minister Wopke Hoekstra (Financiën) te veel risico's voor consumenten en investeerders.

Hoekstra wil het voortouw nemen om samen met de andere lidstaten van de Europese Unie regels af te spreken voor cryptovaluta ,,om oneigenlijk gebruik aan te pakken''. In zijn eentje kan Nederland immers weinig beginnen tegen zo'n grensoverschrijdend fenomeen, schrijft hij aan de Tweede Kamer. Maar nieuwe regels moeten de kracht van deze nieuwe technologie als het even kan ook weer niet de nek omdraaien, vindt de minister.

Ook gaat Hoekstra overleggen met creditcardmaatschappijen of zij de consument bij aankoop van cryptomunten met een creditcard beter kunnen beschermen. Verder onderzoekt hij of Nederland scherper toezicht kan houden op de beursgang van een cryptomunt, een zogeheten ico. Nu vallen die munten nog vrijwel buiten alle gewone regels voor en toezicht op beursgangen. Voorlopig zullen Europese eisen aan ico's ook nog wel even op zich laten wachten, denkt Hoekstra, ook al gaat hij zich daarvoor inspannen.

Op de omwisseling van cryptomunten in gewoon geld is binnenkort al wel beter toezicht mogelijk, stelt Hoekstra. Omwisselplatforms en aanbieders van digitale 'bewaarportemonnees' moeten vanaf eind volgend jaar bijvoorbeeld natrekken met wie ze te maken hebben. Ook moeten zij zich registreren, aan allerlei eisen voldoen en opmerkelijke transacties melden. Daardoor moeten witwassen en belastingontduiking moeilijker worden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Op zich denk ik niet verkeerd dat ze er wat aan doen om de handel aan te pakken, maar zou het ook niet verkeerd zijn om mensen beter te informeren waar ze hun geld insteken.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Ging het ze nou maar echt om de consumentenbelangen, dan zou ik er wel achter staan, maar het is gewoon een stap van de banken om controle te houden en de concurrentie de mond te snoeren. Machtskwestie dus.

Heb zelf geen crypto's maar ik blijf van mening dat je met je eigen geld moet kunnen doen wat je wilt; het is tenslotte jouw geld.

Dat ze witwassen en crimigeld willen pakken is prima, maar daar moet de gewone 'hobby-investeerder' buiten schot blijven.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat is zeker waar, maar het is natuurlijk altijd zo dat mensen er soms meer geld investeren dan dat ze eigenlijk hebben.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001

Jammer dat je als consument niet tegen 0% kan lenen

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dat is zeker waar, maar het is natuurlijk altijd zo dat mensen er soms meer geld investeren dan dat ze eigenlijk hebben.

Ja, maar zoals ik al eerder zei: Dat kan met andere manieren van beleggen ook. Dat is niet specifiek een cryptoprobleem. De prijzen zijn flink gekelderd verder, sta nu behoorlijk wat in de min. Vandaag wel weer groene cijfers. Nou ja, ik heb ze vooral voor de lange termijn.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Cryptotraden is niet anders dan Forex of Binaries. Het een is wat linker dan het ander, maar in alle gevallen komt het aan op marktinzicht, kennis van de materie en er tijd in steken. Zonder inspanning om te weten wat je doet is het op de lange duur een grote kans op verlies.

Winsten kunnen groter en kleiner zijn, afhankelijk van wat je handelt, maar de principes blijven hetzelfde.

Mensen die willen gokken kunnen en zullen dat altijd doen, hoe dan ook. Die kun je niet tegen zichzelf beschermen, al is een minimum leeftijd wel verstandig, maar dan meer omdat je in bepaalde leeftijdsgroepen nu eenmaal te snel te veel risico's neemt.

En laten we wel wezen: die staatloterij, Lotto en dergelijke van onze o zo bezorgde regeringen harken miljoenen binnen, drijvend op gokverslavingstechnieken (denk maar aan de postcodedrang -ik wil niet misgrijpen als hij wél in mijn code valt), die grijnzende man die al 10 miljoen in de staatsverlakkerij denkt te winnen en zo meer. Die hebben dus echt roomboter op hun hoofd.

Deze ophef is alleen bedoeld om de financiële macht bij de banken en regeringen te houden en heeft nagenoeg niets te maken met de bescherming van de burger tegen zichzelf.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
Jammer dat je als consument niet tegen 0% kan lenen

Dat zou wel grappig zijn als dat zou kunnen, maar dan wordt er waarschijnlijk er veel gebruik van gemaakt en levert het de bank niks op.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

We zullen het zien. Al is de Bitcoin waarschijnlijk ook te hoog gewaardeerd door de hype dat eromheen hing.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
We zullen het zien. Al is de Bitcoin waarschijnlijk ook te hoog gewaardeerd door de hype dat eromheen hing.

Nope, eind van t jaar 20k+ :)

Beantwoorden
Citeren
Rogier

mn f5 knop is stuk. ik rebuy op 6-6.2k$ ofzo, vanochtend even de handel verpatst omdat ik al 3 dagen met dat idee liep.
Uiteraard heb ik niet de ballen om met leverage te gaan shorten en wil ik graag een livestream van de g20 de 19e deze maand.

en allicht is de hype enorm maar de potentie van crypto is dat ook. Ik geloof ook niet dat btc#1 gaat blijven forever maar de komende tijd nog wel, zeker gezien een hoop coins momenteel nog niet echt in productie zijn. Wat dat betreft is t wel n gekke markt - hoeveel een nog niet live werkend product waard is kan bizar zijn.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde

Zeker weten Rogier, al ben ik bang als bitcoin niet meer nr1 is in de toekomst dat alles in elkaar stort. Alles is momenteel afhankelijk van bitcoin.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

We zullen het allemaal wel zien, maar dat maakt het lastig denk ik om erin te investeren als je niet de gevolgen goed kunt voorspellen.

Beantwoorden
Citeren
Rogier

t is ook lastig om preflop poker te spelen als je niet kunt voorspellen hoe de flop eruit komt te zien.

Dat is sowieso de insteek van t spel, anders was t te makkelijk en deed iedereen t.

fwiw ik ben echt slecht in dit spel en houd me sowieso even afzijdig totdat ik n clear buy/sell signaal zie maar wil t wel leren - denk dat buy/hold suboptimaal is.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Daar zit wan in. Al is Poker en Cryptovaluta wel heel wat anders.

Beantwoorden
Citeren